اطلاعات کلی درباره ی کشور بلغارستان:

نام رسمی کشور : جمهوری بولگاریا (جمهوری بلغارستان)
شکل حکومت: جمهوری چند حزبی واحد با یک مجلس قانونگذاری
رئیس دولت رئیس جمهور: رامن ردف
رئیس دولت  نخست وزیر: بویکو بوریسوف
پایتخت: صوفیه
زبان رسمی : بلغاری
مذهب رسمی  : مسیحیان ارتودکس
واحد پولی :  لو
جمعیت: 7820000
کل مساحت111002 (کیلومتر مربع)
کد تلفن: 359

درباره بلغارستان
درباره بلغارستان

تاریخچه ی بلغارستان:

درباره بلغارستان – کشور بلغارستان در بخش شرقی شبه جزیره بالکان در جنوب شرقی اروپا است. بلغارستان در قرن هفتم بنا نهاده شده است یکی از قدیمی ترین کشورهای قاره اروپا است.  بلغارستان تاریخی مهم از شمال اروپا و شرق اروپا به حوزه دریای مدیترانه و از اروپای غربی و مرکزی تا خاورمیانه به شمار می آید. قبل از ایجاد دولت بلغاری، امپراتوری روم باستان، یونان و بیزانس روندی قوی داشت و مردم و کالاها با فراوانی در این سرزمین سفر کردند.
بلغارستان در اواخر قرن نوزدهم استقلال خود را به دست آورد و در نیمه اول قرن بیست و یکم، در اثر تلفات چندگانه پیوست و با وجود گریختن به قدرت های محور در جنگ جهانی دوم، خود را در نزدیکی مدار اتحاد جماهیر شوروی تا اواسط قرن  قرار داد. این اتحاد تاثیرات عمیقی بر دولت و روان بلغاری داشت و همه چیز را از کاربرد زمین و فعالیت های کار به دین و هنر تغییر می داد. در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 دولتهای کمونیستی در اروپای شرقی سقوط کردند، بلغارستان به طور ناگهانی از میدان مغناطیسی غول شوروی آزاد شد و به ناحیه ناخوشایند پس از کمونیسم منتقل شد. امروز چشم اندازش به وضوح در غرب است؛ بلغارستان عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال 2004 و اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) در سال 2007 شد. اعضای اتحادیه اروپا در بخش عمده تجارت بلغارستان شرکت می کنند.

درباره بلغارستان
درباره بلغارستان

موقعیت کشور بلغارستان:
این کشور برای مناظر مختلف خود قابل توجه است؛ کوه های ناهموار و استراحتگاه های دریای سیاه، باعث جذب گردشگران بسیاری می شود. بلغارستان مانند دیگر کشورهای شبه جزیره بالکان ادعا می کند ترکیبی از فرهنگ های شرقی و غربی است، و ترکیب آن در غذاهای خود، معماری آن و میراث مذهبی آن مشهود است. اگر چه در بلغارستان غربی واقع شده است، پایتخت، صوفیه، در نزدیکی مرکز جغرافیایی منطقه بالکان قرار دارد و تقریبا درهر شرایطی موقعیت مرکزی آن در بلغارستان را اشغال می کند. صوفیه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و سه برابر جمعیت آن بزرگترین شهرهای پلوودیو و وارنا است. نویسندۀ بلغاری یوردان رادیچفوف سرمایه را در محور دو مسیر مهم فراملی قرار داده است: 1) جاده ابریشم تاریخی ساخته شده که چین و غرب را متصل می کند؛ 2) یک مسیر اصلی طبیعی مهاجرت پرندگان به عنوان “مسیر بزرگ” از ارسطو. “با توجه به رادیچفوف،” هسته جهانی بلغارستان باید در تقاطع این دو مسیر یافت شود “.
بلغارستان کشوری است که به تدریج شناخته شده است به مسافران، به ویژه کسانی که به دنبال یک مقصد بودجه. بلغارستان از شهر های داخلی، به صومعه های کوه، به سواحل دریای سیاه، غنی از تاریخ و فرهنگ است که برای هر بازدید کننده آشکار خواهد بود. این که آیا شما در نظر دارید بلغارستان بخشی از برنامه سفر خود را در آینده ای نزدیک یا قبلا بلیط خود را به این کشور در جنوب شرقی اروپا رزرو کرده اید، اطلاعات بیشتری در مورد بلغارستان، از جمله حقایق اساسی، تجربه شما را غنی سازد.

درباره بلغارستان
درباره بلغارستان

پایتخت کشور بلغارستان:

پایتخت کشور بلغارستان ، شهر صوفیه است که به عنوان بزرگترین شهر این کشور هم نام برده شده است.این شهر از قدیمی ترین شهرهای اروپا به حساب می آید و قدمتی بسیار طولانی دارد که به سده ی هشتم میلادی بر میگردد. این شهر کوهستانی بوده و از نظر بزرگی دوازدهمین شهر بزرگ اروپا به حساب می آید.

درباره بلغارستان
درباره بلغارستان

زبان کشور بلغارستان:

زبان بلغاری یک زبان اسلاوی است، اما دارای چند ویژگی است، از جمله مقالات نامحدود و مستغرق و فقدان عبارات فعل… مسئله داغ با بلغاری ها این است که مقدونی یک زبان جداگانه نیست، بلکه گویش بلغاری است. بنابراین، بلغاری و مقدونی متقابلا قابل درک است. الفبای سیریلی که در قرن بیستم در بلغارستان توسعه یافت، به سومین الفبای رسمی اتحادیه اروپا پس از ورود بلغارستان تبدیل شد.
مسافرانانی که زبان روسی یا دیگر زبان اسلاوی را می دانند (به ویژه افرادی که از سیریلیک استفاده می کنند) به دلیل ویژگی های زبان مشترک و کلمات ریشه ای در بلغارستان، زمان بیشتری را در بلغارستان می گذرانند.

نقشه بلغارستان
نقشه بلغارستان

مذهب کشور بلغارستان:

مذهب به طور طبیعی به قومیت در بلغارستان پیوسته است. تقریبا نود و چهار درصد از بلغاری ها اسلاوهای قومی هستند و 82.6 از آنها به کلیسای ارتدکس بلغارستان، مذهب سنتی کشور تعلق دارند.
بزرگترین مذهب اقلیت اسلام است که اکثر آنها ترکان قومی هستند.
فرهنگ: هویت فرهنگی بلغارستان گستره است . لباس های محلی بلغاری را می توان در طول تعطیلات و جشنواره های بلغارستان مشاهده کرد.

درباره بلغارستان
درباره بلغارستان

آب و هوای بلغارستان:

بلغارستان در قسمت جنوبی منطقه ی آب و هوای معتدل با نفوذ نیمه گرمسیری قرار دارد. این کشور بر روی خط انتقال بین دو منطقه آب و هوایی بر آب و هوا، خاک، پوشش گیاهی و گونه های حیوانی تأثیر می گذارد. همه آنها با تنوع زیادی مشخص می شوند. موقعیت جغرافیایی بلغارستان همچنین زاویه نسبتا گسترده نور خورشید را که در این کشور قرار دارد، تعیین می کند و موجب می شود که کشور به طور آفتابی، پیش شرط های زیادی برای توسعه گردشگری باشد. آب و هوای این کشور عمدتا آفتابی است.

اب و هوای بلغارستان
اب و هوای بلغارستان

جاذبه های توریستی کشور بلغارستان:

کلیسای جامع که در مرکز شهر قرار دارد ، مهمترین دیدنی های بلغارستان می باشد. یکی از مکان های توریستی که در شهر وارنا واقع است می توان پارک باغ دریایی را ذکر کرد که این پارک چندین رستوران  موزه دارد و دارای تعدادی پلاژ می باشد. مردم بلغارستان این منطقه را مورس کاتوگرادینا و به انگلیسی سی گاردن نامگداری کرده اند. مجتکع ماسه های طلایی یا گلدن سنوز مجموعه ای است که در ساحل شمال وارنا قرار دارد که 5 کیلومتر طول و 100 کیلومتر عرض دارد. این مجموعه در میان تپه های جنگلی و آبهای زلال قرار دارد. گلدن سنوز مکانی برای استراحت کودکان و خانواده هاست و دارای هرگونه امکانات تفریحی، ورزشی و چشمه های آب گرم می باشد که خاصیت درمانی دارند. این مجتمع زیبا توانسته است بارها جایزه پرچم بین المللی را از محیط زیست دریافت کند.

اب و هوای بلغارستان
اب و هوای بلغارستان


مجتمع ماسه های طلایی یا گلدن سندز مجموعه ای از مروارید های آرمیده در میان انبوهی از تپه های جنگلی و ماسه های سفید و طلایی و آبهای زلال آبی ، انعکاسی از بهشت بر روی وسیعترین ساحل شمال وارنا با مساحتی به ابعاد 5 کیلومتر طول و 100 متر عرض می باشد .
گلدن سنوز استراحتگاهی است مجلل و مفرح برای کودکان و خانواده ها  که دارای امکانات فوق الاده ورزشی ، تفریحی ، چشمه های آب درمانی که بارها جایزه معروف پرچم بین المللی را از محیط زیست دریافت نموده است.