درباره اسپانیا

درباره اسپانیا – کشور اسپانیا بخش بزرگی از شبه جزیره ایبری را به خود اختصاص داده است، اسپانیا سومین کشور در اروپا با مساحت 504،782 کیلومتر مربع است. در مقایسه با مساحت اشغال شده توسط اسپانیا کمی بیش از دو برابر اندازه ایالت اورگان است. این مجموع شامل جزایر بالئاری (جزایر بالئارس) در دریای مدیترانه غربی و جزایر قناری (Islas Canarias) در اقیانوس اطلس در غرب مراکش می باشد؛ هر دو گروه جزیره به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از کلان شهر اسپانیا در نظر گرفته شده است. سرزمین اسپانیا 1.085 کیلومتر دارد. اسپانیا همچنین سوتا، ملیله و دیگر “حاکمیت” را در شمال مغرب نگه می دارد.

درباره اسپانیا

درباره اسپانیا به مدت طولانی ادعای گبرالطارق، شبه جزیره ای باریک در ساحل جنوبی، که توسط یک ناوگان انگلیسی-هلندی در سال 1704 گرفته شد و تحت عنوان مستعمره انگلیسی قرارداد را داشت. در سال 2003، ساکنان جبل الطارق رای دادند تا مستعمره انگلیس باقی بمانند و خواستار مشارکت بیشتر در مذاکرات بین انگلیس و اسپانیا در مورد آینده جبل الطارق شدند. بریتانیا قصد دارد تا استقلال خود را بیشتر در گیبلارتر اعطا کند، اما اسپانیا با این طرح موافق نیست.

درباره اسپانیا
تاریخچه ی کشور اسپانیا:

تاریخ اسپانیا به قرون وسطی میرسد. در سال 1516، هابسبورگ ، تعدادی از پادشاهی های پیشین اسپانیا را با هم متحد کرد؛ شکل مدرن یک سلسله قانون اساسی در سال 1813 معرفی شد و قانون اساسی دموکراتیک فعلی به سال 1978 بر می گردد.
تاریخ اسپانیا یکی از جذاب ترین تاریخ ها در جهان است و تاریخ و فرهنگ اسپانیا کمک کرده است تا جهان مدرن را به آنچه که امروز تبدیل شده است برساند، اگر چه اسپانیا یک منطقه نسبتا کوچک در جنوب غربی اروپا است، اما تاریخ اسپانیا از بزرگی برخوردار است و کاملا متفاوت از سایر نقاط قاره است. کارتاژین ها و رومی ها بر آن مبارزه کردند، اعراب آن را فتح کردند و پادشاهان کاتولیک اسپانیا آن را بازیابی و تبدیل به قدرتمندترین امپراطوری جهان کردند. امپراتوری اسپانیا تحت سلطنت فیلیپه دوم، که زمین و سرزمین اسپانیا را متحد کرد: از فیلیپین به آمریکا و پرتغال، هلند، ایتالیا و بعضی از آلمان های امروز هم پیوست.

درباره اسپانیا
از آن لحظه به لحاظ تاریخی، تاریخ اسپانیا به دوره ای از سقوط اقتصادی و سیاسی رسید که همراه با جنگ های داخلی و خارجی بود. قرن نوزدهم بخش مهمی از تاریخ اسپانیا را با از دست دادن سرزمین های مهم اسپانیا و فروپاشی امپراتوری اسپانیا به رسمیت می شناسد. استقلال ناشی از سرزمین های اسپانیا در آمریکا، کوبا، پورتوریکو و فیلیپین به طور چشمگیری جهان و تاریخ معاصر اسپانیا را شکل داد.

درباره اسپانیا

پایتخت کشور اسپانیا:

پایتخت اسپانیا، مادرید، در مرکز کشور واقع شده است.
پایتخت اندلس سپاه (سویا) با فرهنگ موسیقی و سنت های زیبایی مشهور است. پایتخت کاتالونیا بارسلونا برای معماری سکولار و صنعت دریایی شهرت بسیاری دارد؛ و پایتخت ملی مادرید برای خیابان های پیچشی، موزه ها و کتاب فروشی ها و شیوه زندگی آن در تمام طول شبانه خاص است. مادرید بزرگترین شهر اسپانیا است و همچنین مرکز مالی و فرهنگی آن است، که صدها سال قدمت دارد.

درباره اسپانیا
فرهنگ کشور فرانسه:

فرهنگ های بسیاری و متنوعی در اسپانیا تبدیل شده است – کسانی که از کاسلیه ها، کاتالان ها، لوسیتانی ها، گالیسی ها، باسکها، رومی ها، عرب ها، یهودی ها و رومی ها (کولی ها) هستند ، در میان دیگر مردم، به خاطر غذاهای متنوع خود مشهور هستند. آنها آداب و رسوم و کمکهای فراوانی به میراث هنری جهان هستند. بستگان رومی این کشور زبان، جاده ها و بناهای تاریخی خود را ترک کردند، در حالی که بسیاری از امپراتوری روم، بزرگترین حاکمان اسپانیایی بودند، از جمله تراجان، هادیان و مارکوس اورلیوس. مورس که بیش از 800 سال در اسپانیا حکومت می کرد، میراث زیبایی معماری، شعر و علم را ترک کرد. رم موسیقی غریبه ای را به نام کانت جاندو (یک نوع فلامنکو) معرفی کرد که گارسیا لورکا آن را اینگونه نوشت “از نژادهای دور می آید و از قبرستان سال ها و سرازیری های باد برافروخته کرد که از اولین سحر و بوسه می آید. “حتی واگن ها، هون ها و ویستگوها که در سرتاسر اسپانیا پس از سقوط رم در سرتاسر اسپانیا فرو ریختند، به خاطر کلمات و بناهایش به یاد می آید که گارسیا لورکا آن را اینگونه به یاد آورده است:” در اسپانیا، مرده ها زنده تر از مردگان هر کشور دیگری در جهان است. “

درباره اسپانیا
توموگرافی درباره اسپانیا:

قاره اسپانیا به پنج منطقه کلی تقسیم می شود: (1) کمربند ساحلی شمال یک منطقه کوهستانی با دره های بارور و مناطق وسیعی است که تحت مرتع و تحت پوشش جنگل قرار دارند. (2) فلات مرکزی، یا Meseta، با ارتفاع متوسط حدود 670 متر شامل اکثر کستله ی یون، کستله لمنچا و شهر مادرید است. (3) با بزرگترین شهر سویا، تمام جنوب و جنوب غربی اسپانیا را پوشش می دهد و به جز دشت صاف بارانی رود گادالکووییر، یک منطقه کوهستانی با دره های عمیق را نیز شامل می شود. (4) شامل کمربند ساحلی مدیترانه است، و والنسیا شهر اصلی آن است. (5) کاتالونیا و دره ارورو شامل منطقه شمال شرقی است.

جزایر قناری یک گروه از 13 جزیره آتشفشانی هستند که 6 آن از نظر ناپایدار هستند. آنها یک زمین کوهنوردی ناهموار با بعضی دره های بارور دارند. بالاترین کوه اسپانیا، Pico de Teide با 7.718متر ، در تانریف قرار دارد. جزایر بالئارس یک گروه زیبا با سواحل شدید است. آنها کوه های شیب دار را با نورد، محدوده بارور ترکیب می کنند.

درباره اسپانیا
جغرافیای درباره اسپانیا:

اسپانیا دارای شش محدوده اصلی کوهستانی است – پیرنه ها ، مونتس د تولدو، سیرا مورنا، Serranías Penibéticas و Sistema Iberico. Penibéticas. رودخانه اصلی تگزاس (تاجو)، دوئرو، گوادیاانا و گوادالکوویور است که به اقیانوس اطلس جریان دارد و ابرو که به دریای مدیترانه منتقل می شود. دوئرو و گوادالکوویور دره های گسترده و دشت های آبرفتی را تشکیل می دهند و در دهانه ی آنها خاک های شور را تشکیل می دهند و دلتاها و نمک های شور را ایجاد می کنند. خط ساحلی دارای چندین بندر طبیعی است به جز رودخانه ها (ریاس) در شمال غربی، که توسط یخچال ها تشکیل شده، و آنهایی که در لوانته و جنوب، ایجاد شده توسط سندبار در طول دوره کواترنر می باشند.

نقشه اسپانیا
قسمت مرکزی آن Meseta، یک فلات مرکزی وسیعی است که نصف مایلی بالاتر از سطح دریا است. در شمال شرقی کشور، دره وسیعی از رودخانه ابرو، منطقه کوهستانی کاتالونیا و دشت ساحلی شیب دار والنسیا قرار دارد. در شمال غربی کوه های کانتربری، محدوده ای ناهموار است که در آن به شدت جنگل ها، دره های باران پوشانده شده با قله های بلند می چرخند. در جنوب، مراتع غنی از مرکبات و باغی از دره رود گادالکووییر است که در اشعار مشهور شاعران اسپانیایی فدریکو گارسیا لورکا و آنتونیو ماچادو نام برده شده است. بعد از این دره Sierra نوادا برفی می شود. بخش جنوبی این کشور بیابان است.

آب و هوای درباره اسپانیا:

آب و هوا اسپانیا بسیار متفاوت است. مناطق ساحلی شمالی خنک و مرطوب هستند، با دمای متوسط سالانه 14 درجه سانتیگراد (57 درجه فارنهایت)؛ دمای هوا در بیلبائو به طور متوسط بین 10 درجه سانتیگراد در ژانویه تا ماه مارس به 19 درجه سانتیگراد در طول ماه های ژوئیه و سپتامبر رسیده است. فلات مرکزی سرد است.

پرچم اسپانیا
پرچم اسپانیا :

پرچم ملی، که در سال 1785 تصویب شد، شامل سه نوار افقی است: یک زرد یکسان به اندازه دو عدد دیگر، که بین دو عدد قرمز قرار دارد، با نشان گره زرد است.
واحد پولی:
پوزیتا از سال 2002 به یورو تبدیل شده است. یورو به 100 سنت تقسیم شده است. سکه های دارای ارزش 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنت و 1 یورو و 2 یورو وجود دارد.

تعطیلات اسپانیا :

روز نیوز، 1 ژانویه؛ روز سنت یوسف، 19 مارس؛ Epiphany، 31 مارس؛ روز سنت یوسف کارگر، 1 مه؛ روز سنت جیمز، 25 جولای؛ فرضیه، 15 آگوست؛ روز ملی و روز اسپانیایی، 12 اکتبر؛ همه روزهای مقدس، نوامبر 1؛ مفهوم بی حرمتی، 8 دسامبر؛ کریسمس، 25 دسامبر. تعطیلات مذهبی متحرک شامل جمعه مقدس، جمعه خوبی، عید پاک دوشنبه، و Corpus Christi است.