درباره ایسلند

جمعیت: 337،610
مذهب: 86٪ لوتری انجیلی
کل مساحت: 103،000 کیلومتر مربع
پایتخت: ریکیاویک
شکل دولت: جمهوری از 17 ژوئن 1944
مستقل از 1 دسامبر 1918
تقریبا 7،250 کیلومتر مربع از ایسلند با یخچالهای طبیعی پوشیده شده است.
مخزن یخبندان یوکولارلون عمیق ترین دریاچه ی ایسلند (284 متر) است.
به طور متوسط مردانه ایسلندی 1،80 متر، 88 کیلوگرم و 33.9 سال سن دارد.
به طور متوسط زن ایسلندی 1،67 متر، 73 کیلوگرم و 35.3 سال سن دارد.
برای دو تا سه ماه در تابستان نور روزهای مداوم در ایسلند وجود دارد.
میانگین دمای سالانه ریکیاویک 5 درجه سانتیگراد است، متوسط دما در ژانویه -0.4 درجه سانتی گراد و جولای 11.2 درجه سانتی گراد است.

نقشه ایسلند
نقشه ایسلند

نقشه ایسلند

ایسلند در اقیانوس اطلس شمالی واقع در جنوب دایره قطب شمال واقع شده است. این حدود 970 کیلومتری غرب نروژ و حدود 287 کیلومتری جنوب غربی گرینلند قرار دارد. ایسلند از لحاظ جغرافیایی بخشی از صفحات آمریکای شمالی و صفحات اوراسیا است.

ایسلند جزیره ای است  که به یک ملت مترقی و صلح آمیز تعلق دارد که یک جامعه مدرن را تشکیل داده است که در آن آزادی و برابری مهمترین ویژگی ها هستند. ایسلند به طور پیوسته در بالای اندازه گیری های کیفیت زندگی، برابری جنسیتی و دموکراسی قرار دارد و یکی از بالاترین رتبه های دنیا در زمینه مراقبت های بهداشتی، آموزشی و دسترسی به اینترنت است.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

درباره ایسلند کشوری با شدتهای مختلف زمین شناسی است. ایسلند به طور گسترده ای به نام “سرزمین آتش و یخ” شناخته شده است و به برخی از بزرگترین یخچال های طبیعی اروپا و برخی از فعال ترین آتشفشان های جهان می پردازد. ایسلند نیز سرزمین نور و تاریکی است. روزهای تابستان طولانی با نزدیک به 24 ساعت آفتاب، با روزهای زمستان کوتاه تنها با چند ساعت نور روز، جبران می شوند.
سنگ بنای فرهنگ ایسلندی به زبان ایسلندی است که یک سنت ادبی را ایجاد کرده که به سنگهای باستانی ایسلندی تبدیل شده است. این ها داستان هایی است که درباره خشونت ها، سنت ها، خانواده ها و شخصیت های خشونت آمیز است. سنت ادبی قوی هنوز در ایسلند مدرن پیشرفت می کند. نویسندگان ایسلندی بیش از هر کشور دیگری در جهان کتابهای بیشتری را در سرتاسر دنیا منتشر می کنند. ایسلند همچنین دارای یک صحنه موسیقی موفق است، یک صنعت فیلم فزاینده ای است، و طراحی ایسلندی در حال آمدن است.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

آلتیینگ – قدیمی ترین پارلمان در جهان است اولین جامعه ایسلندی در ابتدا بر پایه منطقه ای سازمان یافته بود؛ هیچ شاه یا سر معاون دولت وجود نداشت. اختلافات و سایر مسائل مهم در مجمع های محلی بحث و حل شد.
در سال 930 میلادی، آلجینی – مجلس ملی یا مشترک المنافع – تاسیس شد و یک قانون مشترک برقرار شد. رهبران محلی و پیروان آنها هر ساله در ماه ژوئن در ینینگلیر ملاقات کردند. قانون تصویب شد و پرونده های قانونی اجرا شد؛ بسیار مهم بود که مأموریت یک اجتماع بسیار اجتماعی و یک انجمن برای تجارت بود.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

تاریخچه کشور ایسلند

اولین افرادی که در ایسلند سکونت داشتند، راهبان ایرلندی بودند که در هشت قرن میلادی در این کشور زندگی کردند.. با این حال، آنها پس از رسیدن نورستان های بت پرستان، که در سال 874 به دنبال آزادی از پادشاه ستمدیده نروژ هارالد فایریر آمدند، این کشور را ترک کردند. در سال 930، ایسلند، Althingi، مجمع عمومی عالی خود – قدیمی ترین مجلس در جهان را تاسیس کردند. مسیحیت در سال 1000 به تصویب رسید. در سال 1262، ایسلند تحت کنترل نروژ قرار گرفت و در سال 1380 تحت کنترل دانمارک همراه با نروژ قرار گرفت. پس از اعطای یک قانون اساسی (1874) و با بهبود اقتصاد، ایسلند در سال 1918، در نهایت تبدیل به یک دولت مستقل با یک شاه مشترک با دانمارک شد. جمهوری ایسلند رسما در تاریخ 17 ژوئن 1944 اعلام شد.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

پایتخت کشور ایسلند

ریکیاویک پایتخت و بزرگترین شهر ایسلند است. این در جنوب غربی ایسلند در ساحل جنوبی فیس فلاوی بیل واقع شده است. ریکیاویک در سراسر جهان شناخته شده است ، بخاطر بوتیک های منحصر به فرد و مغازه های شگفت انگیزی که دارد. حس مد از اهمیت و شهرت برخوردار است و می شود ازمحصولات خلاقانه که از ریکیاویک مستقیما پیروی می کنند اطمینان حاصل کرد که آن را در چارچوب هنر، فرهنگ و سبک قرار می دهد. ریکیاوویک به معنای “خلیج خالی” در ایسلند است. در نتیجه بخار گرم زمین که توسط نخستین مهاجرین اینفلورور آرنارسون دیده می شد، این نام کاربری را دریافت کرد.
61% جمعیت ایسلندی در منطقه ریکیاویک زندگی می کنند.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

زبان کشور ایسلند

زبان نوشته شده و گفتاری این کشور ایسلندی است، زبان نوردیک بسیار شبیه به زبان آنها است که توسط اولین مهاجران ایسلند صحبت می شد. ایسلندی یکی از قدیمی ترین زبان های زنده در اروپا است. انگلیسی و دانمارکی موارد اجباری در مدرسه هستند
اکثر ایسلندی ها به صورت روان انگلیسی صحبت می کنند. در حقیقت، آنها از این فرصت استقبال می کنند – بنابراین در مورد نزدیک شدن به ایسلند هرگز نگران نباشید.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

جمعیت ایسلند

در اکتبر 2009، جمعیت ایسلندی 319.368 بود. ایسلند کمترین جمعیت در اروپا را دارد و هفتمین کشوردر جهان است. اکثر مردم ایسلند، نروژی تبار هستند، و رگه ای هایی از سلتیک که از ایرلند و جزایر اسکاتلند آمده بودند نیز در این کشور وجود دارد.

مردم کشور ایسلند

هنگامی که اولین مهاجران وایکینگ در اواخر قرن نوزدهم میلادی وارد ایسلند شدند، آنها جزیره متروکه ای را یافتند.
اکثریت مهاجران از نروژ آمدند و به دلیل ترکیبی از عوامل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی مهاجرت کردند. دیگران از دانمارک یا سوئد، یا از شهرکهای وایکینگ در اطراف جزایر بریتانیایی تبعید شدند. تجزیه و تحلیل DNA از ایسلند مدرن اشاره به حدود 60٪ از مهاجران زن که از ریشه سلتی که بردگان متعلق به مهاجران نروژ بودند، دارد.
مردم در ایسلند کار زیادی می کنند. کودکان نوپا معمولا دو ساله شروع به تحصیل می کنند و پس از آن تا سن 16 سالگی در مدرسه می روند. یک یا چند دوره تحصیلات تکمیلی را می گذرانند و بسیاری از ایسلندی ها تا سن 30 سالگی تحصیل خود را به پایان می رسانند. سپس بقیه زندگی خود را صرف پرداخت وام های دانشجویی می کنند که انباشته شده اند.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

در گدشته سال تحصیلی کوتاه بود اما کودکان در حال حاضر در مدرسه برای بیش از نه ماه از سال وقت می گذارند. براساس نظرسنجی های انجام شده توسط موسسات بین المللی، سیستم آموزشی با دیگران در سراسر جهان همخوانی دارد. زنان نقش فعالتری در بازار کاری دارند. آنها فرزندان کمتری را در زندگی می پرورانند. مالکیت خانه برای اکثر ایسلند ها اهمیت دارد و قیمت ملک در منطقه ریکاوایک در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. اکثر والدین کار می کنند در حالی که فرزندانشان در مدرسه هستند.  داشتن تلفن های همراه در بین بزرگسالان و کودکان رایج است. بیشتر خانه ها دارای یک اتصال به اینترنت هستند. احساس عمومی از رفاه وجود دارد. قیمت ها در ایسلند زیاد است، اما متوسط ​​دستمزد نیز زیاد است. ایسلندی ها کاملا اسکاندیناوی، استثنایی دوستانه، تحصیلکرده، پیچیده، جذاب، صادقانه و بسیار مدرن است. اجداد آنها عمدتا نروژی بودند، گرچه بعضی از جزایر بریتانیایی بودند. ایسلند قرون وسطی یک جامعه روستایی و کشاورزی بود؛ هیچ شهری وجود نداشت، هر چند به طور موقت، شهرک های فصلی در اثر تجارت و ماهیگیری بزرگ شدند. میانگین امید به زندگی جمعیت ایسلند بسیار زیاد است. دختران متولد در ایسلند می توانند به سن 82 سالگی برسند، درحالیکه پسران به طور متوسط ​​به 78 سال می رسند.  ایسلندی ها نیز بسیار خوش بین هستند، ایسلندی ها رکورد جهانی برای استفاده از داروهای ضد افسردگی را دارند. این یکی از عجایب بسیار متناقض امروز در ایسلند است. یک کشور خوشحال با استفاده از مقادیر زیادی از داروهای روانگردان. ممکن است ایسلندی ها خوشحال باشند زیرا از داروهای زیادی استفاده می کنند.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

آب و هوای ایسلند

ایسلند آب هوای گرمی دارد ، اما به لطف جریان خلیج فارس، درجه حرارت معمولا در تمام طول سال ها متوسط ​​است. میانگین دما در ماه ژوئیه معمولا در ریکیاویک حدود 12 درجه سانتیگراد است و معمولا در شمال و شرق ایسلند گرمتر است. این در ایسلند به همان اندازه که بسیاری از مردم فکر می کنند، به خصوص در ریکیاویک، جایی که معمولا برف بسیار اندکی دیده می شود، حتی در زمستان، زیاد سرد نیست. با این حال در شمال و شرق ایسلند و Fjords غرب، برف بیشتر در زمستان وجود دارد. یک عامل بزرگ در آب و هوای ایسلند این است که غیر قابل پیش بینی است، شما هرگز نمی دانید که آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. روز زیبا می تواند ناگهانی باد و بارانی (و بالعکس) شود، و شما می توانید انتظار هر آب و هوایی ایسلند قابل تصور در چند روز در ایسلند، به خصوص در اواخر پاییز و اوایل بهار داشته باشید.
نور روز در ایسلند از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اوت است و خورشید فقط حدود 3 ساعت در روز تنظیم می شود و به طور کلی برای تمام مدت 24 ساعته نور وجود دارد. در وسط آب، حدود 5 ساعت نور روز موثر وجود دارد. این دوره های طولانی و کوتاه مدت روز درام را به فضای تاریک و تاریک تبدیل می کند. باد خورشیدی یک جریان ثابت ذرات اتمی از سطح خورشید است. این ذرات در هنگام برخورد با زمین به سرعت بسیار زیاد حرکت می کنند. آنها معمولا توسط میدان گرانشی باز می شوند، گرچه برخی از آنها به فضای ما وارد می شوند. هنگامی که ذرات شارژ با مولکول های گاز برخورد می کنند، انرژی به همان اندازه نور فلورسنت آزاد می شود. این نور Aurora Borealis یا چراغهای شمالی نامیده می شود. چراغ هایی که به علت حرکت ثابت ذرات درخشش و تغییر شکل می دهند، به دلیل ساختار میدان مغناطیسی زمین، معمولا در نزدیکی قطب شمال و جنوب دیده می شوند. بسیاری از گردشگران به ویژه برای تماشای نمایشهای چشمگیر نورهای شمالی به ایسلند می آیند. آنها به وضوح از منطقه ریکیاوویک دورتر می شوند، جایی که خیابان های کمتری در اطراف وجود دارد.

درباره ایسلند
درباره ایسلند

دیدنی های ایسلند

در سفر به کشور ایسلند از پارک ملی Thingvellir، آبشار Gullfoss و اب گرم Geysir و Strokkur فست فود در ناحیه ژئوترمال Haukadalur  و حمام داغ اسپا Lagoon دیدن کنید.
تورهای روز یخچالهای جنوبی ایسلند، آبشارها و سواحل
مناظر جادویی موجود در جنوب غربی کشور ایسلند: گیزیر، آبشار Gulfoss و پارک ملی Zingvellir. به علاوه شما از Kerið دریاچه دهانه آتشفشان می توانید بازدید می کنید.

جغرافیا ایسلند

مساحت کشور ایسلند ۱۰۲٫۸۱۹ کیلومتر مربع می باشد از این رو دومین جزیره بزرگ اروپا محسوب می شود. این کشور شامل چندین جزیره ی بزرگ و کوچک می باشد که در اقیانوس اطلس شمالی ، اندکی پایین تر از مدار شمالی واقع شده اند. کشور ایسلند در یک منطقه ی آتش فشانی قرار دارد از این رو چشمه های اب گرم بسیاری دارد که تعداد زیادی توریست را به این کشور جذب کرده است. این کشور در همسایگی کشورهای نروژ، اسکاتلند و ، گرینلند قرار دارد.