دیدنی های بلغارستان

موزه باستان شناسی
نمایشگاه های این موزه بزرگ که بهترین نوع آن در کشور بلغارستان است، شامل جواهرات 6000 ساله، گردنبند و گوشواره می باشد که گفته می شود قدیمی ترین طلا در جهان است. شما همچنین می توانید ابزار جراحی رومی را پیدا کنید، مجسمده های سلطنتی هلنیستی و ملزومات لمس کردن از جمله لیست پلاک سنگ مرمر، در یونانی، نام های فارغ التحصیلان مدرسه شهر در 221 م به وقت تهران. همه نمایشگاه ها به زبان انگلیسی به خوبی نشان داده شده اند. مجموعه ای از آیکون های بزرگ در طبقه دوم وجود دارد.

دیدنی های بلغارستان
آرامگاه فرازیان سوشتاری
برجسته ترین مکان در این جزیره Thracian که تحت حفاظت یونسکومی باشد، آرامگاه سه قسمتی فرازیان سوشتاری است که از حدود 300 سال قبل از میلاد بجا مانده است. کیفیت بالا ساخت و ساز، آثار هنری زیبا ، و هدایای ارزنده ای عالی، به پیشرفته شدن تمدن این آرامگاه کمک کرده است. بازدیدکنندگان آزادانه در سراسر هتل پیاده روی کرده و از قرن شانزدهم از حرمهای مسلمانان بازدید می کنند. این جزیره در 8 کیلومتری از شهر Isperih قرار دارد ودر روستای سوشتاری واقع شده است.

دیدنی های بلغارستان
Tsarevets Fortress
این قلعه یکی از برترین دیدنی های بلغارستان است. محل سابق تزارهای قرون وسطی، دارای بقایای بیش از 400 خانه، 18 کلیسا، کاخ سلطنتی، سنگ اعدام و … است.
صومعه Bachkovo
حدود 30 کیلومتری جنوب پلوودیو، صومعه Bachkovo ، در سال 1083 تأسیس شده است. بیشتر مجسمه های این کلیسا از قرن هفدهم به بعد، بجا مانده است.. کلیسا با نقاشی هایی در دهه 1850 توسط هنرمند مشهور زهاری زوگور تزئین شده و دارای آیکون بسیار گرانقیمتی از مریم مقدس می باشد. نقاشی های زیبا تری در آشپزخانه سابق این کلیسا دیده می شود.

دیدنی های بلغارستان
موزه آزاد هوایی Ethan Ethnographic
به طور رسمی یک موزه هوایی آزاد است ، نزدیک به 50 مغازه و کارگاه ها در امتداد خطوط این مجموعه تاریخی کشور بلغارستان قرار گرفته اند که بین درختان در کنار رودخانه یانترا قرار گرفته اند . این موزه مانند یک مجموعه تلویزیونی است که بازیگران از لباس و صنایع دستی سنتی استفاده کرده اند. این موزه در جاده گابروو-شیکاک واقع شده است.

دیدنی های بلغارستان
صومعه خشکانوف

Dyranovo  در  اوایل قرن 13، زمانی که آثار سنت مایکل از بتاک منتقل شد، این مجموعه توسط عثمانی ها غارت شد. در اواخر قرن بیستم در محل فعلی آن، در حدود 6 کیلومتر از روستای Dryanovo، تحت پوشش بلوف های سنگ آهک، گورستان دره واقع شده است. این کلیسای دارای یک لوستر طلایی و قرمز بزرگ است.
کاخ تابستانی ملکه ماری و باغ گیاه شناسی
در پایانه غربی دریای مدیترانه، این قصر در سال 1926 توسط پادشاه فردیناند رومانی برای همسر انگلیسی خود، ملکه ماری، زمانی که بالچیک بخشی از رومانی بود، ساخته شد. این یک ویلای نسبتا مدرن است، هرچند معماری – ترکیبی از سبک های محلی، گوتیک و اسلامی با مناره – منحصر به فرد است. پشت کاخ باغ گیاه شناسی گسترده است. این مجتمع همچنین شامل یک آسیاب آبی، کارخانه شراب سازی و کلبه کوچک Sveta Bogoroditsa است.

دیدنی های بلغارستان
بنیانگذاران بنای یادبود دولت بلغارستان
این بنای تاریخی یکی از دیدنی های بلغارستان است که در زمان شوروی در سال 1981 افتتاح شد تا 1300 سالگرد اولین امپراطوری بلغاری را یادآوری کند. مجسمه های عجیب و غریب موجود در این بنا، آینده نویسی حاکمان قرون وسطی کشور بلغارستان را نشان می دهد و این مجموعه شامل بزرگترین تریتیچ موزاییک در بالکان است.

دیدنی های بلغارستان

کلیسای آلکساندر نوسکی
یکی از نمادهای نه تنها از صوفیه بلکه از کشور بلغارستان، این کلیسای عظیم است، که بین سالهای 1882 و 1912 در یادداشتی از 200000 سرباز روسی که به خاطر استقلال کشور بلغارستان در جنگ روسیه و ترکیه (78-1187) فوت کردند، ساخته شد. . این نام به افتخار شاهزاده روسی قرن سیزدهم است.
موزه باستان شناسی
موزه باستان شناسی مجموعه های قابل توجهی از آثار باستانی محلی و رومی و اسلاوی را که در دو طبقه قرار گرفته اند را دربردارد که به زبان انگلیسی به خوبی نشان داده شده اند. نکات برجسته شامل یک ارابه بازسازی شده در مقیاس رم (اتصالات اصلی در یک مورد شیشه ای) در طبقه همکف و یک مجموعه خیره کننده از سکه های طلایی و نقره ای است که به زمان الکساندر بزرگ باز می گردد.

از دیگر دیدنی های بلغارستان می توان ادم کانین ، صومعه Sokolski، نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنر ، آمفی تئاتر رومی، کلیسای سوئدا صوفیه ، خانه داسکالو ، کلیسای قرمز ، سنگهای Belogradchik ، بنای یادبود Buzludzha ، کلیسای یادبود عیسی مسیح ، مرکز حفاظت پودا را نام برد.