تور پاتایا

پاتایا یکی از مشهورترین شهر ساحلی در آسیا است. شهر پاتایا همیشه شهری روشن و سرگرم کننده است، این شهر ساحلی پر جنب و جوش در اوایل دهه ۱۹۸۰ به شهرت افتاد، زیرا تا پنجاه سال پیش در کنار رودخانه بانکوک یک روستای کوچک برای ماهیگیری بود، اما زمانی که آمریکایی ها آن را کشف کردند و در تعطیلات به آنجا سفر کردند، کم کم تبدیل به یک شهر محبوب در تایلند تبدیل شد. کل منطقه پاتایا جمعیتی حدود ۱۰۰،۰۰۰ نفر دارد و تبدیل به یک شهر پرجمعیت و بزرگ شده است. تمام خیابان های اصلی به سواحل و رودخانه ها تلاقی پیدا می کنند. شهر پاتایا دارای صدها هتل لوکس و مجلل، از ۲ تا ۵ ستاره وجود دارد وهر ساله حدود ۲ میلیون گردشگر تور پاتایا از این شهر و زیبایی هایش بازدید می کنند.
از طلوع خورشید تا غروب خورشید، سواحل پاتایا به طور مداوم در جریان است، زیرا علاقه مندان به ورزش های آبی و عاشقان نور خورشید در اطراف ساحل به چشم می خورند. پس از تاریکی هوا، مردم محلی و گردشگران تور پاتایا به خیابان ها می روند و در برنامه های شبانه این شهر شرکت می کنند. پاتایا تنها ۱۴۷ کیلومتر از بانکوک، پایتخت تایلند فاصله دارد، در واقع شهر پاتایا نزدیکترین ساحل تایلند به شهر پایتخت است. شهر پاتایا دارای مکان های عالی برای اقامت و تفریح است، با این حال این منطقه نیز یک منطقه ساحلی پر طرفدار است.

تور پاتایا - تور پاتایا ارزان- قیمت تور پاتایا - تور ارزان پاتایا- تور پاتایا لحظه آخری

تاریخچه پاتایا

در قرن های گذشته، پاتایا یک روستای ماهیگیری کوچکی بود که تقریبا از دسترس با تمام دنیا خارج بود. اما در ۲۹ آوریل ۱۹۶۱، هنگامی که گروه اول آمریکایی ها در حدود ۱۰۰ نیروی آمریکایی که به جنگ ویتنام وارد پاتایا شدند، در اینن روستا تغییرات زیادی بوجود آوردند. در کمترین زمان پاتایا به عنوان نخستین و بهترین ساحل تفریحی معرفی شد که سالانه صدها هزار بازدید کننده را به تور پاتایا جذب می کرد. کلبه های ماهیگیران در امتداد ساحل تبدیل به هتل های فوق العاده لوکس و خانه های ییلاقی تبدیل شدند. کشتی های ماهیگیری به قایق های توریستی تور پاتای ملحق شدند، و تمام سواحل به اماکن تفریحی شبانه در میان گردشگران بین المللی محبوب شدند.

تور پاتایا - تور پاتایا ارزان- قیمت تور پاتایا - تور ارزان پاتایا- تور پاتایا لحظه آخری

آب و هوای شهر پاتایا

آب و هوای پاتایا در تمام طول سال گرم است. متوسط دمای این شهر ۲۹ درجه سانتیگراد است. با توجه به اینکه پاتا در قسمت بالای تایلند واقع شده است و دارای سه فصل می باشد که عبارتند از فصل سرما، گرما و بارانی. بهترین زمان برای رفتن به پاتایا از دی ماه تا اردیبهشت است، یعنی در فصل نسبتا گرم و مرطوب به این شهر سفر کنید ، اما توجه داشته باشید که آب و هوای شهر پاتایا در طول ماه های سال متفاوت است و تغییر می کند.
فصل گرم
نوامبر تا فوریه (از آذر تا اسفند) آب و هوای پاتا گرم می شود و میانگین حداکثر ۳۱ درجه سانتیگراد است. در این فصل میزان باران بسیار اندک است و دمای هوا نسبتا گرم، اما نه خیلی داغ. از این رو این فصل شلوغ ترین زمان در تقویم گردشگری تور پاتایا است و انتظار می رود قیمت تور پاتایا و هتل ها در این فصل بالا می رود.
فصل گرم و مرطوب
آوریل و مه داغ ترین ماه های سال (از فروردین تا خرداد ) در پاتایا است و درجه حرارت به طور متوسط ​​۳۳ درجه سانتیگراد می شود. این هوای گرم همراه با نسیم شرجی اغلب ناخوشایند است. اغلب در این فصل میزان باران کمی وجود دارد.
فصل بارانی
بارش های شدید اما کوتاه بین ماه های ژوئن و اکتبر (از تیر تا مهر) رخ می دهد. این فصل، کمترین توریست را دارد و دما در طول روز ۳۰ درجه سانتیگراد میرسد.

تور پاتایا - تور پاتایا ارزان- قیمت تور پاتایا - تور ارزان پاتایا- تور پاتایا لحظه آخری

اقتصاد شهر پاتایا

پاتایا به سرعت از یک روستای ماهیگیری به یک مرکز گردشگری تکامل یافته تغییر کرده است. اقتصاد شهر پاتایا با این روند نیز به صورت صعودی تغییر کرده است . اقتصاد تور پاتایا، که چند دهه قبل بر اساس ماهیگیری و کشاورزی بود، اما امروزه بخش هایی مانند صنعت گردشگری، مراکز خرید، هتل ها و رستوران ها را توسعه داده است. افرادی که با این صنایع ارتباط دارند، معیشت خود را از پول گردشگران تامین می کنند. در واقع می توان گفت صنعت گردشگری ستون فقرات اقتصاد پاتایا است که سیستم اقتصادی این شهر را به طور چشمگیری تغییر داده است.

تور پاتایا - تور پاتایا ارزان- قیمت تور پاتایا - تور ارزان پاتایا- تور پاتایا لحظه آخری

سوغات پاتایا

فرصت های خرید سوغاتی در شهر پاتایا متنوع و گسترده هستند. شما می توانید مقادیر زیادی از سوغاتی های منحصر به فرد و خاص از جمله لباس هایی با برند برتر پیدا کنید. بسیاری از مراکز خرید و بازارهای محلی پاتایا نیز به عنوان جاذبه های گردشگری معرفی می شوند، اما همین مراکز بهترین سوغاتی ها را ارائه می دهند و شما می توانید تهیه کنید. شما انواع سوغاتی هایی مانند محصولات چرمی، ظروف سرامیکی، لباس های محلی، لوازم ماساژ و دم نوش هایی با کیفیت های متنوع با بهترین قیمت را از تمام گوشه و کنار تایلند پیدا کنید که توسط صنعتگران تایلندی تولید و عرضه می شوند.

بهترین سواحل پاتایا

پاتایا در ۱۵۰ کیلومتری از شهر پایتخت واقع شده است، این شهر یک مقصد محبوب برای کسانی است که مایلند علاوه بر استراحت از لذت های ساحلی تایلند استفاده کنند و در عین حال به همه ی امکانات شهر پاتایا دسترسی داشته باشند . زمانی که فکر آرامش و ریلکس کردن در ذهن بیاید، سواحل پاتایا بهترین مکان خواهند بود، که معروف ترین سواح پاتایا و یا سواحل تور پاتایا عبارتند از ساحل جومتین، ساحل وانگ آمات، ساحل کوه لارن، ساحل دانگتان و ساحل بانگ سارای. این سواحل زیبا و آفتابی که دارای درختان نخل، رستوران های دریایی و کافه هستند یک مکان ایده آل برای تفریحات آبی خانوادگی مانند غواصی، شنا، ماساژ و قایقرانی می باشند.

تور پاتایا - تور پاتایا ارزان- قیمت تور پاتایا - تور ارزان پاتایا- تور پاتایا لحظه آخری

مراکز خرید پاتایا

بهترین مکان ها برای خرید در پاتایا لیستی متنوع از بازار محلی، پاساژها، بازارهای شبانه و بازار عمده را می توان نام برد. در حقیقت، این مراکز به مجموعه ای چشمگیر از مراکز خرید می پردازد، که طیف وسیعی از انواع بودجه ها را در بر میگیرند. اکثر این مراکز خرید یک مکان محبوب برای لذت بردن از خرید عالی می باشند. اما تعدادی از این مراکز خرید پاتایا مجهز به امکانات پارکینگ، کافه ها و رستوران های لوکس، سینماهای چند بعدی و سالن بازی بولینگ مجهز هستند، که باعث شده اند بر جذابیت های این مراکز افزوده شود. اکثر مراکز خرید پاتایا در بخش های جنوبی شهر متمرکز شده اند، در واقع تعدادی از مراکز خرید بزرگ شهر پاتایا در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته اند که با اندکی پیاده روی به همه ی آنها دسترسی خواهید داشت و همچنین بسیاری از اتوبوس ها و تاکسی های خطی درون شهری به راحتی در مسیر این مراکز هستند. از بهترین مراکز خرید پاتایا می توان مرکز خرید سنترال فستیوال پاتایا، مرکز خرید رویال گاردن پلازا، مرکز خرید اوت لت، مرکز خرید میموسا و مرکز خرید مایک نام برد.

تور پاتایا - تور پاتایا ارزان- قیمت تور پاتایا - تور ارزان پاتایا- تور پاتایا لحظه آخری

دیدنی های شهر پاتایا

شهر پاتایا در بخش شرقی تایلند میزبان جاذبه های گردشگری بسیاری است. در این شهر آنقدر جاذبه های دیدنی متنوع است که همه ی سلیقه های را پوشش می دهد. سواحل زیبا و رنگارنگ، معابد تاریخی از بهترین دیدنی های پاتایا می باشد که هر گردشگری در تور پاتایا می تواند دیدن کنید، درحالی که معبد حقیقت و معبد وات فرا یای و مجسمه‌ بودا از معروف ترین معابد پاتایا می باشد. معابد این شهر بسیار رازآلود است، هرکدام از آنها رازهای برزگی را در دل خود پنهان کرده اند و حرف های زیادی برای گفتن دارند. اگر کمی از تاریخ فاصله بگیریم به آکاریوم بزرگ پاتایا، باغ وحش، مینی سیام، پارک سنگی و مزرعه‌ تمساح ها، باغ گرمسیری نونگ نوچ، تفریحات آبی و غواصی در سواحل شهر پاتایا می رسیم که از سرگرمی های این شهر توریستی می باشند.

فرودگاه های شهر پاتایا

فرودگاه بین المللی پاتایا به نام U-Tapao می باشد که در فاصله ی بین پاتایا و رینگون قرار دارد که تقریبا ۴۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. بنا به دلایل سیاسی در این فرودگاه تعداد کمی از پروازهای داخلی و بین المللی انجام می شود. این پرواز ها معمولا در سه یا چهار روز از هفته پرواز می کنند که مقاصدی از جمله پوکت، سامویی، چیانگ مای، هات یای، شانگهای، ماکائو، نانچنگ و نانینگ چین، کوالالامپور مالزی و سنگاپور دارند. فرودگاه U-Tapao با توجه به تعداد اندک پروازهایش امکاناتی از جمله مرکز خرید، رستوران، کافی شاپ، اینترنت، هتل و خدمات تور داخلی می باشد.

تور پاتایا - تور پاتایا ارزان- قیمت تور پاتایا - تور ارزان پاتایا- تور پاتایا لحظه آخری

بهترین هتل های پاتایا

اقامت در محدوده هتل های مجلل ساحلی منحصر به فرد با امکانات کنفرانس فوق العاده به مهمانهای ساده است. فرصت های ورزشی هم در زمین و هم در آب وجود دارد، و شامل برخی از بهترین گلف، بازی ماهیگیری و غواصی در هر نقطه از آسیا است. پارک های تم و پارک های تفریحی، موزه های بی نظیر و باغ های سرسبز گیاهی، انواع مختلف فعالیت های تفریحی و سرگرمی های فرهنگی را برای همه اعضای خانواده ارائه می دهند.اقامت در محدوده هتل های مجلل ساحلی منحصر به فرد با امکانات کنفرانس فوق العاده به مهمانهای ساده است. فرصت های ورزشی هم در زمین و هم در آب وجود دارد، و شامل برخی از بهترین گلف، بازی ماهیگیری و غواصی در هر نقطه از آسیا است. پارک های تم و پارک های تفریحی، موزه های بی نظیر و باغ های سرسبز گیاهی، انواع مختلف فعالیت های تفریحی و سرگرمی های فرهنگی را برای همه اعضای خانواده ارائه می دهند.