تور آرژانتین

اگر مایل به سفری متفاوت همراه با بازدید از جاذبه های خارق العاده هستید، تور آرژانتین را از دست ندهید. تور آرژانتین امکان سفری لذت بخش از کشوری با فرهنگی غنی، تاریخی کهن و طبیعی بی همتا را برای شما فراهم میکند.

درباره کشور آرژانتین

تاریخچه نام کشور آرژانتین از واژه لاتین argentum به معنای نقره توسط اسپانیایی‌ های مهاجم این کشور گرفته شده‌است.

در دوره ٢ الی ٤ هزار سال پیش از میلاد مسیح منطقه کنونی آرژانتین با خشکسالی شدیدی روبه‌رو شده بود که باعث کاهش جمعیت بومی آن شد و بسیاری از مناطق داخلی آن خالی از جمعیت ماند. آرژانتین پیش از ورود اروپائیان دارای جمعیت کم و پراکنده‌ای از سرخ‌ پوستان بوده است. استعمار آرژانتین در آغاز سده شانزدهم از سوی اسپانیایی‌ ها آغاز شد.

سرانجام کشور ” جمهوری آرژانتین ”  در سال ۱۸۵۳ ، تشکیل شد . در ابتدای تشکیل دولت مرکزی آرژانتین فاقد قدرت چندانی بود. اما در سال ۱۸۶۰  کشور آرژانتین متحد (Argantine Natino) به رسمیت شناخته شد.تصرف خاک های جنوبی  پاتاگونیا،  در طی سال ۱۸۷۹ ،   آرژانتین به جمهوری آرژانتین امروز تبدیل شد.

درباره کشور آرژانتین

آرژانتین از کشور های وسیع واقع در آمریکای جنوبی است و هشتمین کشور از لحاظ وسعت در بین کشورهای جهان می باشد. آرژانتین به ٢٣ ایالت تقسیم می شود؛ کوردوبا، روزاریو، مندوزا، توکومین، بوئنوس آیرس، لاپلاتا، ماردل پلاتا، سالتا، سانتافه، سن خوآن، رزیستنسیا، و نوکوئین از بزرگترین شهر های کشور آرژانتین محسوب می شوند.

بوئنوس آیرس به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر کشور آرژانتین  و همچنین دومین شهر بزرگ آمریکای جنوبی است که در تور آرژانتین جاذبه های این شهر بی نظیر را مشاهده خواهید کرد. معنی لغوی بوئنوس آیرس به زبان اسپانیایی ” بادهای آرام” می باشد؛ ساکنان این شهر را پورتنوس نیز می نامند. همچنین آب و هوای این شهر مرطوب نیمه حاره است و سردترین ماه سال در بوینس آیرس ژوئیه می باشد.

راهنمای سفر به آرژانتین

موقعیت جغرافیایی کشور آرژانتین

کشور گسترده آرژانتین با مساحت کل ۲۷۶۶۸۹۰ کیلو متر مربع ، دارای جغرافیای متنوعی است.

این کشور شامل ۲۶۶۵ کیلومتر نوار ساحلی می باشد. کشور آرژانین بین رشته کوه های مرتفع آند در غرب و اقیانوس اطلس جنوبی در جنوب و شرق واقع شده‌است. همسایگان این کشور پهناور در شمال پاراگوئه و بولیوی، در شمال شرق برزیل و اروگوئه، و در جنوب و غرب شیلی می باشد.

کشور آرژانتین از لحاظ جغرافیایی به چهار بخش کلی تقسیم می شود. دشت‌های سرسبز پامپا در مرکز آرژانتین ، جلگه های پاتاگونیا در نیمه جنوبی که ذخایر نفتی محسوب می شود، مراتع کشاورزی واقع در فلات این کشور و فلات های گرانچاکو نیمه گرمسیر در شمال ، نواحی جغرافیایی این کشور می باشند.

در نیمه گرمسیری کشور آرژانتین، پوشش گیاهی غالب شامل درختان گونه چوب سرخ ، درخت کوئبراچو ، درختان سفید و سیاه الگاروبو، پروسوبیس آلبا و پروسوبیس نگرا می باشد. خاکهای  سطحی سیاه رنگ ناحیه “پامپا” ، گیاخاک طبیعی یا بطور معمول کامپوست نامیده می‌ شوند و سبب به وجود  آوردن حاصلخیزترین زمینهای کشاورزی دنیا در این ناحیه شده است.

در نواحی شمال غرب کشور آرژانتین گونه‌های متعددی از کاکتوس‌ مشاهده می شود. جالب است که بدانید گل “سیبو” ،گل ملی آرژانتین محسوب می شود.

موقعیت جغرافیایی کشور آرژانتین

فرهنگ مردم آرژانتین

کشور آرژانتین دارای جمعیتی حدود  ۴۱ میلیون نفر است و حدود ٧ درصدی از افراد اروپایی ‌که از نوادگان مهاجران ایتالیایی و اسپانیایی به این کشور هستند، می باشد. در سده بیستم کشور آرژانتین به نسبت دیگر کشورهای آمریکای لاتین ، بیشترین مهاجران را داشته است؛ همچنین آرژانتین دارای وسیع ترین قشر یهودیان در آمریکای لاتین است.

جمعیت وسیعی در حدود ٩٣ درصد این کشور مسیحی، ۱٫۹ درصد مسلمان و بقیه پیرو ادیان دیگر یا بدون دین می باشند. زبان رسمی کشور آرژانتین اسپانیایی و واحد پول آرژانتین پزو است.

فرهنگ مردم آرژانتین

سیاست در کشور آرژانتین

نظام سیاسی آرژانتین شامل جمهوری فدرالتوام با نمایندگان مردمی دموکراتیک پارلمانی است که رئیس جمهور به عنوان رئیس کشور و هم رئیس دولت محسوب می شود و عملکرد رئیس جمهور به واسطه نظام چند حزبی کامل می گردد. در قانون اساسی ۱۸۵۳ ، قوای کشور آرژانتین به شاخه‌های مجریه، مقننه، و قضایی در سطح ملی و ایالتی تفکیک گردید.

در زمان فعلی، رئیس جمهور آرژانتین کریستینا فرناندز و خولیو کوبوس به عنوان معاون رئیس جمهور می‌باشند.

اقتصاد کشور آرژانتین

در تور آرژانتین شما شاهد کشوری دارای منابع طبیعی بسیار خواهید بود. پایه های صنعتی متنوع ، کشاورزی و صادرات بالا و جمعیتی با درصد بالای اقشار با سواد از ویژگی های متمایز کننده این کشور است ، همچنین نرخ بیکاری در این کشور ٨.٥ درصد می باشد.

صنایع اصلی این کشور شامل تولید نوشیدنی ، قطعات خودرو ، لوازم خانگی و الکترونیکی ، مواد شیمیایی ، صنایع پتروشیمی ، دارو ، فولاد و آلومینیم ، شیشه و سیمان ، پارچه و چرم است و آرژانتین در زمینه های فوق خودکفا می باشد.

سویا و روغن‌های گیاهی از کالاهای اصلی صادراتی این کشور می باشد . همچنین گندم، ذرت، بلوط، ذرت ، دانه‌ های آفتابگردان  و میوه‌ ها و سبزیجات از محصولات صادراتی در بخش کشاورزی محسوب می شود.

گوشت گاو، شیر، محصولات چرم، پنیر نیز در این کشور صادر می شود.

آب و هوای کشور آرژانتین

کشور آرژانتین به علت داشتن ارتفاعات رشته کوه آند، دارای اقلیم های متنوعی است. شمال این کشور دارای تابستان های بسیار گرم و مرطوب می باشد ؛ در حالی که دارای زمستان های مطبوع و ملایم می باشند. مرکز آرژانتین با تابستان های گرم با باران های شدید و زمستان های بسیار سرد شناخته می شود؛ همچنین بزرگترین تگرگ های دنیا در نواحی غرب آرژانتین مشاهده می شود.

قسمت های جنوبی  تابستان هایی گرم و زمستانهایی سرد همراه با بارش سنگین برف در نقاط کوهستانی را تجربه می کنند. ارتفاعات بلندتر این کشور شاهد شرایط اقلیمی بسیار سردتری می باشد.

آب و هوای کشور آرژانتین

بهترین زمان سفر با تور آرژانتین

در ماه های سپتامبر تا نوامبر و فوریه تا مارچ شاهد هوای مطبوع در کشور آرژانتین خواهید بود. آرژانتین در ماه ژانویه گرم می شود و مناطق ساحلی  آن بسیار شلوغ می باشد. بهترین زمان سفر به آرژانتین اواسط ژوئن تا اکتبر است. در ماه‌های مارس، ژوئن، سپتامبر و نوامبر شاهدتورهای ارزان قیمت و لحظه آخری آرژانتین هستیم .در طی این مدت هزینه تور آرژانتین کمتر و همچنین شلوغی کمتری مشاهده می شود و سفری لذت بخش را با آرامش کامل خواهید داشت.

فرودگاه های کشور آرژانتین

گردشگران برای سفر به کشور آرژانتین ، نخست به ویزای مسافرت به این کشور نیاز دارند.

در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و آرژانتین وجود ندارد و در پرواز به آرژانتین حداقل دارای 1 یا 2 توقف در کشورهای مختلف خواهید داشت.

سفر از ایران به کشور آرژانتین از خطوط هوایی زیر امکان پذیر می باشد:

١.هواپیمایی امارات Emirates Airlines

٢.هواپیمایی قطری Qatar Airways

٣.هواپیمایی لوفتهانزا Lufthansa Airlines

٤.هواپیمایی آلیتالیا Alitalia Airlines

٥.هواپیمایی ترکیش Turkish Airlines

فرودگاه های کشور آرژانتین

جاذبه های دیدنی و تفریحی در تور آرژانتین

کشور آرژانتین سالانه میزبان گردشگران بسیاری از تمامی نقاط دنیاست. مشاهده هنر و معماری آمیخته با تمدن دیرینه و مناطق طبیعی و زیبا، تنها بخشی از ویژگی های سفر به آرژانتین است . در ادامه تعدادی از مکان های گردشگری و تفریحی موجود در تور آرژانتین را مشاهده خواهید کرد:

 

کتاب فروشی El Ateneo Grand Splendid آرژانتین

یکی از کتابفروشی عجیب و مدرن در جهان ، در کشور آرژانتین واقع شده است . این کتاب فروشی مجلل میزبان سالانه حدود یک میلیون گردشگر از سراسر جهان می باشد . علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی در این مکان گرد هم آمده و جالب است بدانید که تنها در سال ۲۰۰۷ تعداد خارق العاده ۷۰۰۰۰۰ کتاب در این کتابفروشی فروخته شد.

معماری منحصر به فرد ، نقوش کم نظیر در سقف ، مجسمه ها، نقاشی های دیواری و جعبه  تئاتر طراحی شده توسط هنرمندان ایتالیایی و آرژانتینی از دیگر جاذبه های این کتاب فروشی است .

کتاب فروشی El Ateneo Grand Splendid آرژانتین

تئاتر کولون در تور آرژانتین

در سفر خود به آرژانتین شاهد اجرای موسیقی آکوستیک در تئاتر کولون باشید. تنوع در معماری های متفاوت در این مجموعه باعث جذب هنرمندان به این مکان شده است. اجراهای بزرگ و با شکوه به همراه و فضای داخلی جذاب از جاذبه های این مکان برای گردشگران در آرژانتین محسوب می شود.

دریاچه سنگ مرمر کاررا در تور آرژانتین

ترکیب رنگ آبی فیروزه ای به همراه زیبایی خیره کننده سنگ های مرمر در این مکان هر گردشگری را جذب خود می کند . کاررا دومین دریاچه عمیق با آب شیرین در جنوب آمریکای لاتین محسوب می شود . پیشنهاد می شود که در آرژانتین حتما از این جاذبه ی گردشگری رویایی بازدید کنید و لذت ببرید ؛ همچنین می توانید تور قایق سواری را در این مکان منحصر به فرد تجربه کنید.

دریاچه سنگ مرمر کاررا در تور آرژانتین

قبرستان ریکولتا در تور آرژانتین

از جاذبه ی گردشگری عجیب و معروف دیگری در آرژانتین قبرستان های ریکولتا است. شاید عجیب باشد اما این قبرستان یکی از مکان های مورد استقبال گردشگران آرژانتین می باشد. افراد مشهور بسیاری از نویسندگان ، دیکتاتور ها و رئیس جمهور در این مکان دفن شده اند. دروازه ورودی این قبرستان بیش از ۵ هکتار وسعت دارد و معماری متفاوت به سبک نئوکلاسیک همراه با مجسمه های کم نظیر از دیگر ویژگی های این قبرستان می باشد.

آبشارهای ایگواسو آرژانتین

در شهر مرزی پورتو ایگواسو واقع در ایالت میسیونز (Misiones Province) آرژانتین آبشار های ایگواسو قرار دارد. فاصله آبشارهای ایگواسو از این شهر تنها ١٨ کیلومتر است. آبشارهای ایگواسو یکی از معروف ترین آبشار های دنیا با حجم آبی حدود ٣ برابر آب آبشارهای نیاگارا است. در سفر به آرژانتین این جاذبه ی گردشگردی خارق العاده در بین دو کشور آرژانتین و برزیل را مشاهده خواهید کرد.

آبشارهای ایگواسو آرژانتین

معادن واندا آرژانتین

اگر به سنگ و جواهرات علاقه مندید، معادن سنگ های قیمتی واندا را از دست ندهید. این معادن مرکزی برای خرید جواهرات، سنگ های قیمتی و کریستال در تور آرژانتین می باشند . این معادن ارزشمند در ۴۷ کیلومتری پورتو ایگوازو قرار دارند.

پارک ملی ایگواسو در تور آرژانتین

این پارک ملی بزرگترین جنگل حفاظت شده در جنوب آمریکا می باشد. مساحت آن بیش از ۵۵ هزار هکتار در آرژانتین است و ۱۷۰ هزار هکتار آن برزیل را می پوشاند. جنگل های نیمه حاره ای این پارک ۱۱۰۰ گونه پرنده و پستاندار از جمله گوزن، سمور و پلنگ آمریکایی را دارا می باشند. همچنین در آرژانتین شاهد موزه جانور شناسی و تاریخ طبیعی منحصر به فردی در این پارک خواهید بود.

پارک ملی ایگواسو در تور آرژانتین

کاسا روسادا آرژانتین

کاسا روسادا محل اصلی اقامت و کار رئیس جمهور آرژانتین می باشد. این کاخ های صورتی رنگ در انتهای شرقی پلازا دی مایو، میدانی بزرگ که از سال ۱۵۸۰ پایه های بوینس آیرس در آن بنا شد، قرار دارد. در سال ۱۸۸۲  به دستور رئیس جمهور خولیو آرجنتینو روکا این ساختمان ساخته شده است.

در فضای داخلی کاخ، مجسمه های نیم تنه مرمری رئیس جمهورهای گذشته، پلکان ایتالیا و موزه کاسا روسادا قرار دارد که بازدید از این مکان در آرژانتین امکان پذیر است.

رشته کوه های آند در تور آرژانتین

در سفر رویایی خود به آرژانتین ، مناظر رشته کوه های آند را از دست ندهید. سفری خارق العاده با قطار را درون ابرها با مناظر جنگل ها و طی ١٦ ساعت را تجربه کنید. این قطار گردشگری از شهر سالتا حرکت می کند و به سمت رشته کوه های آند روانه می شود . این سفر ٤٠٠ کیلومتری در آرژانتین وجود داشته و شما شاهد عبور از دره ها ، جنگل ها و کوه های مرتفع خواهید بود.

یخچال های طبیعی پریتو مورنو آرژانتین

در تور آرژانتین شاهد یکی دیگر از جاذبه های عجیب و بسیار سرد طبیعت باشید. یخچال طبیعی پریتو مورنو در پارک ملی واقع شده است و دارای مساحتی به طول ۱۵۰۰۰ فوت و عرض ۲۰۰ فوت می باشد.

یخچال های طبیعی پریتو مورنو آرژانتین

دره ماه آرژانتین

‌در منطقه ی واله دلا لونا، شاهد مناظری اسرار آمیز و با قدمتی مربوط به دوران تریاسه باشید. دره ماه کنام حیوانات روباه ها ، جغدها و کرکس ها می باشد. زیبایی خیره کننده ماه به همراه شکل و شمایل سنگ ها از جاذبه های متفاوت این منطقه محسوب می شود.

نهنگ‌ها در پاتاگونیا آرژانتین

در شهر پاتاگونیا ، نهنگ های غول پیکری را در فصل مهاجرت خود ببینید. برای دیدن نهنگ ها کافی است در ماه‌های ژوئن تا دسامبر با تور با این کشور سفر کنید .

 شهر اوسوایا (Ushuaia) آرژانتین

یکی از شهرهای محبوب گردشگران و جنوبی ترین شهر دنیا اوسوایا می باشد. موزه های بی نظیر ، خانه های چوبی و کوه های مرتفع آند از جاذبه های دیدنی شهر اوسوایا می باشد که در سفر خود شاهد آن خواهید بود.

 شهر اوسوایا (Ushuaia) آرژانتین

غذا و دسر در تور آرژانتین

در کشور آرژانتین شاهد تنوع بالایی از غذا خواهید بود. غذاهای محلی و بومی به همراه دسر های خوش طعم این کشور را در سفر خود هرگز از دست ندهید. ترکیبی از فرهنگ غذایی بومی و مدیترانه ای کشور آرژانتین را مرکزی برای طبخ غذاهای متنوع کرده است .

به دلیل وجود گله هاب بزرگ گاو ، گوشت گوساله و کباب گوشت گوساله یکی از غذاهای ملی در فرهنگ غذایی این کشور به شمار می رود. به طور میانگین،  سالانه حدود 100 کیلوگرم گوشت گاو را در رژیم غذایی خود استفاده می کنند. گوشت قرمز یکی از مهم ترین مواد غذایی در آرژانتین است. از لیست غذاهای معروف این کشور می توان به رست بیف یکی از این غذاها محبوب در آرژانتین است، اشاره نمود.

در کشور آرژانتین محصولات کشاورزی از جمله ذرت، لوبیا، عدس و سیب‌زمینی به‌ فراوانی در غذاها استفاده می شوند. از غذاهای معروف این کشور میتوان به خورشت لاکرو Locro ،آسادو Aasado، پاتیز Pattiesوهومیتا Humitas اشاره کرد. اگر طرفدار خوردن استیک هستید می توانید در رستوران های کشور آرژانتین استیک راسته‌‌ ی گوشت گوسفند یا خوک ‏Bife de lomo امتحان کنید.

غذا و دسر در تور آرژانتین

مراکز خرید آرژانتین

در شهر های کشور آرژانتین شاهد مراکز خرید متعدد و مدرن  خواهید بود . محصولات چرمی از معروف ترین سوغاتی های کشور آرژانتین محسوب می شود. صنایع دستی هنری و سنتی محلی آرژانتین شامل شکلاتهای باریلوچی ، کاشیهای رنگی پاژن ، زیورآلات و جواهرات نقره است .

مرکز خرید آلتو پالرمو آرژانتین

اگر به دنبال خرید پوشاک مارک هستید این مرکز خرید را در بوئنوس آیرس از دست ندهید . فروشگاه های زارا ، تامی، تیمبرلند، مک، گپ و نیو من از مراکز خرید معروف آن می باشد که با تور آرژانتین حتما به آنجا خواهید رفت.

مرکز خرید آباستو آرژانتین

مرکز خرید آباستو متشکل از فروشگاه های متنوع ، رستوران و سالن تئاتر می باشد؛ همچنین سالن بازی و موزه آموزشی نیز برای کودکان وجود دارد.

مراکز خرید آرژانتین

مرکز خرید پاسیو آلکورتا آرژانتین

خریدی مطابق با مد روز از شاخه های اصلی مرکز خرید پاسیو می باشد . فروشگاه های بی شمار ، سوپر مارکت های متنوع و رستوران از ویژگی های این مرکز خرید در بوئنوس آیرس است.