دعوتنامه نروژ


نروژ

برای سفر به نروژ نیازمند دعوتنامه این کشور خواهید بود. البته دعوتنامه های نروژ برای سفر های کاری و تجاری از ملزومات دریافت ویزا محسوب می شود. برای دریافت ویزای توریستی می توانید از اقوام و خویشاوندان ساکن در نروژ درخواست ارسال دعوتنامه کنید.

دعوتنامه های نروژ

 جهت سفر به کشور نروژ می توانید از دو طریق مشخصی که به صورت رزرو تور و یا مسافرت شخصی صورت می‌ گیرد و یا از طریق دعوتنامه اقدام نمایید. با داشتن دعوتنامه کارهای سفر برای شما راحت تر خواهد شد. بسیاری از کارها در جریان سفر با داشتن دعوتنامه نروژ به سرعت انجام می‌ پذیرد. دعوتنامه های نروژ به صورت یک نامه است که توسط اقوام درجه یک، شرکت های معتبر و دیگر سازمان‌ها صادر می شود.

 در دعوتنامه های مختلف یک فرم در اختیار فرد مذکور قرار می گیرد که در آن اطلاعات تماس با میزبان قرار داده شده است. اطلاعاتی مانند نام، نشانی، شماره گذرنامه، تاریخ تولد و حتی هدف از سفر در زمان مسافرت در این فرم و نامه ذکر شده است. همانطور که اشاره شد دعوتنامه های نروژ می توانند جهت بازدید این کشور و یا مسائل کاری و تجاری و حتی برنامه آموزشی ارسال شوند. با ادامه این مطلب همراه باشید تا اطلاعات جامعی در رابطه با انواع دعوتنامه و شرایط و چگونگی ویزا و وقت سفارت نروژ به دست آورید.

دعوتنامه نروژ

دعوتنامه های نروژ و وقت سفارت این کشور

 یکی از مدارکی که می‌تواند کارهای شما را در جریان اخذ ویزا و مخصوصاً وقت سفارت نروژ جلو بیندازد، داشتن دعوتنامه است. با در دست داشتن دعوتنامه نروژ در زمان ارائه مدارک جهت اخذ وقت سفارت نروژ می توانید جریان کاری خود را بسیار سرعت ببخشید. لازم است بدانید که در زمان مراجعه برای ارائه مدارک باید فرم دعوتنامه را در اختیار کنسولگری و یا افسر مصاحبه کننده قرار دهید.

توصیه می شود از روی آن چند کپی تهیه کنید و یک کپی را نیز به مصاحبه دهنده تحویل دهید. نوع دعوتنامه و هدف سفر خود را با یک موضوع مشخص به افسر بگویید. این امکان وجود دارد که به علت پاسخ های متناوب و متغیر شما به سوالاتی که از شما می‌ پرسد ویزای کشور نروژ برای شما صادر نشود. از این رو پاسخ واحدی را جهت هدف و نوع دعوتنامه به مصاحبه کننده ارائه دهید. باز هم این نکته را بدانید که داشتن دعوتنامه می تواند کار شما را در گرفتن وقت سفارت جلو بیندازد.

دعوتنامه نروژ و وقت سفارت این کشور

دعوتنامه های نروژ برای اخذ ویزا

 برای ورود به کشور نروژ مانند بسیاری از کشورهای اروپایی نیازمند دریافت ویزا هستید. دعوتنامه های نروژ می تواند جریان کار شما را به سرعت بیندازد. البته این را بدانید که داشتن دعوتنامه کشور نروژ به معنای اخذ ویزا نیست اما کار گرفتن ویزای شما بسیار راحت تر خواهد شد. ارائه دعوتنامه در زمان ارائه کامل مدارک جهت اخذ ویزا این کمک را به شما می کند که کار شما با سرعت بالاتری پیش رود.

اگر بخواهید بدون دعوتنامه جهت اخذ ویزای شینگن نروژ اقدام کنید شاید زمانی نزدیک به ۲۵ روز زمان ببرد که ویزای شما با ارائه کامل تمامی مدارک آماده شود؛ اما با داشتن دعوتنامه کشور نروژ کارهای مربوط به اخذ ویزا به مدت ۱۰ روز کاهش می‌ یابد و در مدت دوهفته کارها انجام می‌ گردد. این نکته را نیز بدانید که جهت دریافت دعوتنامه های ارسالی از کشور نروژ باید به سفارتخانه نروژ در تهران مراجعه کنید و پس از تحویل دعوتنامه می توانید کارهای مربوط به اخذ ویزا را به انجام برسانید.

همانطور که در بخش قبلی گفته شد داشتن دعوتنامه کشور نروژ سبب می‌ شود که جریان اخذ ویزا برای شما با سرعت بالاتری صورت گیرد، دلیل این امر نیز تفاوت در ارائه ویزا برای آن دسته از کسانی است که صاحب دعوتنامه هستند؛ به عبارت دیگر اخذ ویزای نروژ در دو حالت امکان پذیر است. حالت اول برای کسانی که صاحب دعوتنامه نروژ هستند و حالت دوم برای کسانی که دارای دعوتنامه نمی‌ باشند.

افرادی که دارای دعوتنامه هستند به دلیل اینکه در یک فرآیند کاری دیگری قرار می گیرند کار مربوط به ویزای آنها با سرعت بالاتری انجام می شود. از این رو به افرادی که تمایل دارند به کشور نروژ سفر کنند پیشنهاد می‌شود اگر اقوامی در این کشور دارند می‌توانند از آنها درخواست کنند که با ارسال دعوتنامه نوبت جریان کاری ویزای آنها را سرعت ببخشند. البته می توان برای کارهای تجاری و همچنین اداری نیز از شرکت نروژ دعوتنامه‌ای دریافت کرد.

دعوتنامه نروژ برای اخذ ویزا

دریافت ویزای شینگن با دعوتنامه های نروژ

 کشورهای عضو پیمان شینگن طی توافقی که با هم دارند ورود و خروج به کشورهای یکدیگر را بلامانع اعلام کرده اند از این رو در کشورهای این پیمان با ارائه ویزای مشخص می توانند توریست و مسافران را به خاک یکدیگر راه دهند. کشور نروژ نیز یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد؛ به عبارت دیگر با اخذ ویزای این کشور و دریافت دعوتنامه های نروژ می توانید از کشورهای عضو پیمان شینگن دیدن کنید.

 البته این نکته را بدانید که ویزای بلند مدت کشور نروژ برای 90 صادر می شود و اگر تمایل دارید که بیشتر از این زمان در کشور های عضو شینگن حضور داشته باشید باید با ترک کشور مقصد مجدد اقدام به دریافت ویزا کنید. آنچه بیش از موضوع های دیگر در این بخش مطرح است این نکته می باشد که با دریافت ویزای نروژ می توانید از کشورهای عضو پیمان شینگن دیدن کنید.

دریافت ویزای شینگن با دعوتنامه نروژ

مشخصات کلی دعوتنامه های نروژ

دعوتنامه های نروژ مانند سایر دعوتنامه های دیگر کشورها به شکل و فرم خاص نیست. مهمترین نکاتی که در ارسال دعوتنامه باید رعایت گردد توضیحاتی در رابطه با مقصد و هدف از سفر شخص مذکور می‌ باشد که در این رابطه با این دو موضوع اطلاعاتی ارائه داده می‌ شود. به عنوان مثال در رابطه با اقامت و چگونگی محل اقامت افراد در دعوتنامه نروژ نکاتی ارائه داده می شود.

 مدت اعتبار دعوتنامه های نروژ در حدود 90 روز برابر با ۳ ماه می باشد. در این مدت که افراد دعوتنامه را در اختیار دارند می توانند با مراجعه به سفارت نروژ اقدام به اخذ ویزا نمایند و کارهای مربوطه را انجام دهند. لازم به ذکر است که ادامه داشتن دعوتنامه رسمی از هر کشوری از جمله نروژ منوط به اخذ ویزا نمی باشد، بلکه گرفتن ویزا را کمی آسان‌ تر می‌ کند. نکته قابل توجه دیگر اینکه اطلاعات مندرج در فرم درخواست باید با اطلاعات دعوتنامه منطبق باشد.

مشخصات دعوتنامه های کشور نروژ به صورت شخصی

 جهت ارسال دعوتنامه های نروژ به صورت شخصی اطلاعات و مشخصات زیر را باید به دقت تکمیل و ارائه نمایید.

  • ارائه مشخصات شخص دعوت کننده، نوشتن نام و نام خانوادگی، روز تولد و آدرس کامل الزامی میباشد.
  • مشخصات فرد دعوت شونده مانند نام و نام خانوادگی، روز تولد و آدرس کامل پستی.
  • تعیین نمودن هدف سفر (کاری، تحصیلی، دیدار از اقوام)
  • مشخصات کامل سفر از جمله تاریخ سفر و مدت زمان سفر.
  • دعوتنامه نروژ باید تاریخ داشته باشد.
  • فردی که دعوتنامه را ارسال می کند باید آن را امضا کند.
  • مشخص شدن این نکته که آیا دعوت کننده هزینه‌های فرد دعوت شونده را برعهده می‌گیرد یا خیر.
  • ارسال دعوتنامه از طرف کسی باشد که فرد دعوت شونده به دیدار او می رود.

مشخصات کلی دعوتنامه نروژ

انواع دعوتنامه های نروژ

این نوع از دعوتنامه معمولاً برای دیدار از خانواده ها ارائه می‌ شود. مدارکی که برای دریافت ویزا به همراه این دعوتنامه نیاز است گذرنامه، شناسنامه، فرم آنلاین، یک قطعه عکس، حضور در سفارت و ارائه کپی از تمامی مدارک مورد نیاز می باشد. دسته دیگری از دعوتنامه های که برای افراد مختلف در شرکت و سازمان ها صادر می‌ شود دعوتنامه تجاری می‌ باشد. این دعوتنامه ها با هدف تجاری صادر می‌ شوند. با این نامه ها افراد می‌ توانند به خرید های بسیار بزرگ در کشور نروژ و حتی کشورهای همسایه که عضو پیمان شینگن هستند بپردازند.

دعوتنامه های نروژ نیز مانند دعوتنامه های بسیاری از کشورها به انواع مختلفی تقسیم می‌ شود. در این بخش به بررسی انواع این دعوتنامه ها می پردازیم.

دعوتنامه تحصیلی نروژ

از دیگر دعوتنامه های نروژ می توان به نوع تحصیلی آن اشاره کرد. دعوتنامه نروژ  در برخی از موارد از سوی دانشگاه های معتبر و درجه یک این کشور برای بورسیه کردن دانشجویان دیگر کشور در مقاطع مختلف ارسال می شود. این دعوتنامه از مهم ترین موارد محسوب می شود چرا که آینده تحصیلی فرد دعوت شونده در گرو آن است.

دعوتنامه تحصیلی نروژ

دعوتنامه خویشاوندان نروژ

برای اینکه بتوانید خانواده و اقوام خود را در نروژ دیدار کنید می بایست به دریافت دعوتنامه این کشور اقدام کنید. البته با هر کدام از دعوتنامه های کشور نروژ می توانید به این کشور به راحتی سفر کرده و خانواده و دوستان خود را از نزدیک مشاهده کنید.

 برای اینکه بتوانید با دعوتنامه نروژ به این کشور سفر کنید باید مدارکی را همراه خود داشته باشید. از جمله این موارد مدارکی است که برای دریافت ویزای توریستی، تجاری و یا کاری باید آن ها را به سفارت خانه ارائه دهید. فرم دعوتنامه نیز باید با مشخصات کامل فرد دعوت کننده و دعوت شونده پر شده باشد.

دعوتنامه خویشاوندان نروژ

دعوتنامه توریستی نروژ

از مهمترین دعوتنامه های نروژ که از طرفداران بسیاری نیز برخوردار است و از رایج‌ ترین دعوتنامه های این کشور محسوب می شود می توان به دعوتنامه توریستی اشاره نمود. جالب است بدانید که اکثر دعوتنامه ها از کشورهای خارجی به منظور گشت و گذار ارسال می‌ شوند که کشور نروژ نیز از این قاعده مستثنی نمی‌ باشد. دعوتنامه توریستی نروژ به منظور تفریح و سرگرمی در این کشور می‌ تواند افراد را در دریافت ویزای توریستی بسیار یاری نماید.

 در واقع با در دست داشتن دعوتنامه توریستی از سوی کسی که در این کشور اقامت دائم دارد می‌ تواند برگ برنده‌ای برای دریافت ویزای توریستی این کشور به شمار آید. کسانی که با دعوتنامه نروژ به سفارت خانه نروژ مراجعه می کنند به راحتی می توانند ویزای توریستی و تفریحی این کشور را دریافت کنند. البته نباید فراموش کرد که تمامی مراحل دریافت ویزا برای افراد متقاضی یکسان است.

امکان اقامت پس از دریافت دعوتنامه توریستی نروژ

همانطور که در بخش قبلی نیز عنوان کردیم با در دست داشتن دعوتنامه نروژ از نوع توریستی می توانید ویزای خود را هرچه سریعتر از این سفارتخانه دریافت کنید. در واقع شما می توانید مسئولین این سفارتخانه را مجاب کنید که قصد برگشت از کشور نروژ را خواهید داشت؛ اما از نکات مهم در رابطه با دعوتنامه توریستی کشور نروژ این است که افراد اگر ازسوی خویشاوندان درجه یک خود که در این کشور اقامت دارند دعوتنامه دریافت کنند شانس دریافت ویزای توریستی‌ شان دو برابر خواهد شد.

 به عنوان مثال خواهر، مادر، پدر و یا برادر اگر در این کشور سکونت می‌ کنند با ارسال دعوتنامه برای شما می توانند این امکان را برایتان فراهم کنند که هر چه سریعتر با دریافت ویزای توریستی این کشور در تور نروژ شرکت کنید؛ اما نکته مهم اقامت در کشور نروژ با ویزای توریستی می باشد. شما می توانید با این ویزا وارد نروژ شده و به کارآفرینی و کار مشغول شوید. پس از برگشت از این کشور می توانید ویزای کار خود را تحویل گرفته و به این کشور سفر کرده و اقامت کنید. البته می توانید به درخواست پناهندگی در این کشور نیز اقدام کنید و اقامت خود را در این کشور دائمی نمایید.

دعوتنامه توریستی نروژ

مدارک لازم برای دعوتنامه توریستی نروژ

برای ارسال دعوتنامه نروژ فرد دعوت کننده باید مدارکی را برای دریافت آن تکمیل نماید و در کشور نروژ به سازمان مربوط ارائه دهد. تهیه اسکن پاسپورت فرد دعوت شونده به همراه اسکنی از عکس فرد متقاضی که به صورت پرسنلی تهیه شده باشد. میزبان باید صفحه اول شناسنامه خود را اسکن نموده و آن را ارائه دهد. پر کردن فرم آنلاین دعوتنامه که باید به صورت کاملاً صحیح و واضح اطلاعات مربوطه تکمیل شود.

دعوتنامه تجاری نروژ

از جمله سفرهای مختلفی که به کشور نروژ صورت می گیرد می توان به نوع تجاری آن اشاره کرد. افراد بسیاری در طول سال به این کشور برای مسائل تجاری خود سفر می کنند. از مهم ترین موارد در رابطه با این نوع سفر ارسال و دریافت دعوتنامه نروژ از نوع تجاری می باشد. دعوتنامه تجاری نروژ باید از ویژگی و مشخصات کلی برخوردار باشد که در این بخش و در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

دعوتنامه نروژ برای سفر تجاری اغلب از کشور دعوت کننده یا مقصد به کشور دعوت شونده یا مبدأ ارسال می شود. در واقع نروژ کشور مقصد و ایران کشور مبدأ شناخته می شود. در این دعوتنامه معمولاً افراد خاص با سمت های مختلف برای سفرهای تجاری به نروژ دعوت می شوند. دعوتنامه تجاری نروژ از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که با آن امکان خرید و تجارت در این کشور بسیار بالا خواهد بود.

هر دعوتنامه خارجی با هر نوعی که باشد باید از یک سری مشخصات و ویژگی های کلی برخوردار باشد. دعوتنامه نروژ از نوع تجاری نیز این چنین می باشد. در این بخش به بیان مشخصات این دعوتنامه از سوی کشور نروژ خواهیم پرداخت. در دعوتنامه نروژ  باید مشخصات کلی از جمله آدرس و تلفن شرکت دعوت کننده در نروژ به طور کامل و صحیح ذکر شده باشد.

  • نام، تلفن و همچنین ایمیل شخصی که به فرستادن دعوتنامه تجاری اقدام کرده باید در این فرم کاملاً ذکر شده باشد.
  • فردی که برای سفر به نروژ اعلام آمادگی کرده است باید نام و همچنین تاریخ تولد او در این فرم عنوان شده باشد.
  • دلیل سفر به نروژ نیز از مواردی است که در این دعوتنامه باید آورده شده باشد.
  • مدت زمانی که در نروژ خواهید بود و تعداد سفرهای تجاری خود به این کشور را باید عنوان کرده باشید.
  • از ارتباط میان فرد سفر کننده با شرکت و سازمان دعوت کننده اطلاعات کافی درج کرده باشید.
  • هزینه و نحوه پرداخت آن در سفر به نروژ توسط فرد مسئول در این زمینه توضیحاتی ذکر شده باشد.
  • امضایی به عنوان تائید دعوت کننده در انتهای دعوتنامه.

دعوتنامه تجاری نروژ

دعوتنامه نمایشگاهی نروژ

در کشور نروژ هرساله نمایشگاههای مختلف بین المللی برگزار می شود که حضور در این نمایشگاه می‌ تواند برای بسیاری دستاوردهای عظیمی را به همراه داشته باشد. برای رفتن به نمایشگاه های مختلف در کشور نروژ می بایست به دریافت ویزای این کشور اقدام کنید. برای اینکه بتوانید مسئولین در سفارتخانه نروژ را برای سفر خود مجاب کنید می بایست به توضیحاتی بپردازید.

شاید برای شما ارائه توضیحات مناسب و به جا برای ارائه دلایل کافی برای دریافت ویزا کارسخت و دشواری باشد اما با در دست داشتن دعوتنامه نمایشگاه این کشور می توانید به راحتی مراحل دریافت ویزای خود را برای سفر به این کشور به انجام برسانید. کافی است که این دعوتنامه نروژ را از سوی مسئولین برگزار کننده نمایشگاه دریافت کرده باشید. پس از دریافت آن به سفارتخانه نروژ برای تحویل آن مراجعه نموده و مراحل دریافت ویزای خود را هموارتر کنید.

دعوتنامه کاری نروژ

دعوتنامه نروژ به چند دسته کلی تقسیم بندی می شود که یکی از موارد مهم آن دعوتنامه کاری این کشور می باشد. در واقع کسانی که به منظور کار و تجارت به کشور نروژ سفر می کنند باید به دریافت ویزای کار این کشور بپردازند. شما می توانید برای اقامت در کشور نروژ با در دست داشتن ویزای شینگن این کشور و یا اجازه اقامت در این کشور به نروژ سفر کنید.

البته با در دست داشتن دعوتنامه کاری مراحل دریافت ویزای کار که بسیار سخت‌ تر از دریافت ویزاهای دیگر این کشور می باشد برای شما هم هموارتر خواهد شد. کافی است که از سوی کارفرما در کشور نروژ این دعوتنامه را که به عنوان تأییدیه برای شما می باشد، دریافت کنید. با در دست داشتن این دعوتنامه می توانید در سفارتخانه نروژ ویزای کار خود را دریافت نمایید. البته برای دریافت ویزای کار برای سفر به این کشور ارائه یکی از انواع دعوتنامه نروژ  از ملزومات محسوب می شود.

دعوتنامه کاری نروژ

مدارک لازم برای ویزای کاری با دعوتنامه نروژ

همانطور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم برای کار و تجارت در کشور نروژ می بایست به دریافت ویزای کار این کشور اقدام کنید. برای اینکه بتوانیم این ویزا را دریافت کنید باید دعوتنامه نروژ را دریافت کرده باشید. برای این منظور در کنار این دعوتنامه باید مدارک دیگری نیز برای درخواست ویزای کار آماده کنید. از جمله این موارد می‌ توان به گذرنامه اشاره کرد که باید از سه ماه اعتبار کافی برخوردار باشد.

 در کنار گذرنامه ارائه شناسنامه که از تمامی صفحات آن ترجمه‌ای به زبان انگلیسی تهیه شده باشد. فرم روادید شینگن این کشور و همچنین اجازه کار و یا اقامت در نروژ از دیگر مدارک برای دریافت ویزای کار کشور نروژ می باشند؛ بنابراین برای سفرهای مختلف به نروژ باید یکی از دعوتنامه های این کشور از جمله دعوتنامه تجاری، دعوتنامه خانوادگی، دعوتنامه نمایشگاهی، دعوتنامه کاری و دعوتنامه تحصیلی نروژ را دریافت کرده باشید.