تور کره جنوبی

 کره جنوبی کشوری است با پیشینه ی فرهنگی و  تاریخی غنی که در کنار حفظ سنت ها و ارزش های فرهنگی خود در تکنولوژی و پیشرفت صنعتی پیشتاز است. شما همراه با تور کره جنوبی می توانید بهترین ها را در این کشور تجربه کنید. کره جنوبی برای اکثر توریست های خارجی به مقصدی افسانه ای می ماند که با وجود جاذبه های طبیعی و اماکن شگفت انگیز تاریخی، تجربه ای بسیار متفاوت از سایر کشور ها برای مسافران رقم می زند. ترکیب سنت و هنر و تکنولوژی این سرزمین را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

درباره کره جنوبی

کره جنوبی در نیمکره شمالی و شرقی قاره آسیا وجود دارد، نام آن از یکی از امپراطوری های کره به نام گوگوریو ((Koryo گرفته شده است. مساحت آن تقریبا یک شانزدهم ایران (۹۸،۴۸۰ کیلومتر مربع) است. جمعیت کل کشور حدود ۵۰،۶۱۷،۰۴۵ است. کره جنوبی ۹ استان و ۶ کلانشهر دارد. پایتخت آن سئول نام دارد که خود به معنی پایتخت است. از دیگر شهرهای مهم کره جنوبی می توان به بوسان، ایچون، کوانگجو، دایجون و تائگو اشاره کرد.

درباره کره جنوبی

تور کره جنوبی

احتمالا شما هم بارها با محصولات فرهنگی و رسانه ای کره جنوبی مثل سریال ها،‌فیلم ها و بند های موسیقی کی پاپ مواجه شده اید. کره جنوبی به واسطه فرهنگ و مناظر جذاب و دیدنی های توریستی خود که در جهان به اسم «موج کره ای» هم شناخته می شود، در سال های اخیر به یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل شده است و سفر به کره جنوبی در تاپ لیست توریست ها به ویژه آسیایی ها قرار دارد . برای مثال در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۶ میلیون توریست خارجی به کره جنوبی سفر کردند.

زبان و فرهنگ مردم کره جنوبی

از نظر فرهنگی، کره سابقه تمدنی ۵۰۰۰ ساله دارد و در طول تاریخ دستخوش جنگ ها و استعمارهای مختلفی قرار داشته است و حتی در سال ۱۹۴۵ دو بخش کره که ما امروز آنها را به نام کره جنوبی و کره شمالی می شناسیم از هم جدا شدند؛ اما این مساله باعث از بین رفتن ارزش های فرهنگی و بومی کره جنوبی نشده است. تاکید کره ای ها بر نهاد خانواده، احترام به والدین و بزرگ ترها، تاکید بر سلسله مراتب اجتماعی، ارزش های سنتی، به ویژه فروتنی از این مساله نشان دارد و در طول تور توریستی کره جنوبی ملموس است.

زبان رسمی این کشور کره ای (هانگول) است که الفبایی ۲۸ حرفی است و می توان گفت ترکیبی از زبان های ژاپنی، مغولی و چینی است. همچنین نسل جدید زبان انگلیسی را هم در مدارس به عنوان زبان دوم فرا می گیرند.

در کره جنوبی اصل بر آزادی مذاهب است از این رو هر دینی پیروان خاص خود را داراست. مسیحیت و بودیسم از ادیانی با بیشترین تعداد پیروان هستند. اسلام، جادوگری و فرقه ی راه آسمانی از اقلیت های مذهبی هستند و مذهب کنفسوسی هم با اینکه در کره جنوبی پیروان بسیار اندکی دارد اما ارزش ها و باورهای آن در جامعه نفوذ جالب توجهی دارد. از نظر امنیت و میزان جرایم، کره جنوبی یکی از پایین ترین نرخ های جرایم علیه خارجیان را دارد که این نکته باعث می شود در تور کره جنوبی سفری با آرامش خیال بیشتر داشته باشید.

زبان و فرهنگ مردم کره جنوبی

فرهنگ غذا در کشور کره جنوبی

یکی از دیگر المان های فرهنگ کره جنوبی، غذاهای آن است. استفاده از رستوران های کنار خیابان در کره امری مرسوم است و مردم بسیاری از وعده های روزانه ی خود را در رستوران های کنار خیابان میل می کنند. شما هم می توانید در کره جنوبی رستوران های خیابانی را تجربه کنید. به طور کلی غذا خوردن در فرهنگ کره جنوبی مساله ی مهمی است به طوری که اگر یک وعده غذایی را از دست بدهید انگار گناهی مرتکب شده اید. همچنین در فرهنگ کره جنوبی رسم بر این است که تا بزرگ تر مجلس شروع به غذا خوردن نکند کسی دست به غذا نمی زند. یکی از آداب جالب در غذا خوردن در فرهنگ کره جنوبی که هنگام سفر به کره جنوبی باید مد نظر داشته باشید، هورت کشیدن نودل است که برعکس فرهنگ ما، نه تنها بی ادبانه نیست، بلکه نشان دهنده ی این است که از غذای خود راضی هستید و از آن لذت می برید.

فرهنگ غذا در کشور کره جنوبی

تعطیلات رسمی و سال نو در کره جنوبی

مهم ترین تعطیلات ملی کره، سال نوی کره ای یا سئولال نام دارد که برپایه ی تقویم قمری کره ای است و معمولا سه روز به طول می انجامد و اهمیت ویژه ای در فرهنگ کره جنوبی دارد. طی آن افراد معمولا هانبوک (لباس سنتی کره ای) می پوشند، خانواده ها دور هم جمع می شوند، به دیدن یکدیگر می روند، غذای محلی میل می کنند و سال نو را به شیوه ای سنتی جشن می گیرند. به جز سال نو، روز اول  و دوم ژانویه هم به مناسبت سال نوی میلادی تعطیل هستند. البته روز آزاد سازی یعنی ۱۵ آگوست و روز ملی یا نشنال دی یعنی ۳ اکتبر هم جزء تعطیلات رسمی و مهم کره است. این تعطیلات هم زمان های مناسبی برای سفر به کره جنوبی هستند.

تعطیلات رسمی و سال نو در کره جنوبی

موقعیت جغرافیایی کره جنوبی

پیشتر گفتیم کره جنوبی در نیمکره شمالی و شرقی زمین قرار دارد. کره جنوبی کشوری سرسبز و زیباست و دو سوم آن را جنگل ها تشکیل داده اند. همچنین این کشور در سواحل جنوبی و غربی خود، دارای ۳۰۰۰ جزیره ی کوچک است که خیلی از آنها غیرمسکونی هستند اما به جهت جاذبه های طبیعی که دارند، طی تور کره جنوبی می توان از این سواحل و جزایر زیبای کره جنوبی دیدن کرد.

بهترین زمان برای سفر با تور کره جنوبی

 آب و هوای کره جنوبی، مرطوب و نیمه استوایی است و به اصطلاح چهار فصل است اما رطوبت پایه ی همیشگی آن است که البته در فصول مختلف میزان رطوبت متفاوت است. کره زمستان هایی سرد و تابستان های گرم و فوق العاده مرطوب دارد؛ اما اگر شما هم قصد سفر به کره جنوبی را دارید بهتر است بدانید بهترین وقت برای سفر به کره جنوبی چه زمانی است.

تور کره جنوبی در پاییز

یکی از بهترین زمان ها برای سفر به کره جنوبی به چنین سرزمین تاریخی و شگفت انگیزی، فصل پاییز است؛ یعنی اوایل سپتامبر تا اوایل نوامبر. در فصل پاییز هوای کره مطبوع و خنک است و رطوبت قابل تحملی دارد. زیبایی خیابان ها و مناظر طبیعی با رنگ های آتشین پاییزی، صحنه ای چشم نواز به وجود می آورد و سفر به کره جنوبی را به سفری به یاد ماندنی تبدیل می کند.

تور کره جنوبی در بهار

البته فصل بهار هم می تواند برای گردشگری با تور فصل مناسبی باشد چون هوا معتدل تر است و هنوز گرما و رطوبت تابستانی آغاز نشده. در این فصل، پارک ها و خیابان ها از شکوفه های زیبای گیلاس پر می شود و مناظر زیبایی پدید می آورد. اگر مشتاق دیدن چنین مناظری هستید بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که با تور کره جنوبی هفته دوم آوریل سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر با تور کره جنوبی

تور کره جنوبی در زمستان

سفر به کره جنوبی در فصل زمستان هم البته خالی از لطف نیست، به ویژه برای کسانی که طرفدار ورزش های زمستانی مثل اسکی هستند یا آنها که به چشمه های آبگرم یا اوندول (اختراع کره ای ها که برای رهایی از سرمای بیرون از حرارت زمین استفاده می کنند) علاقه دارند. اگر به این دست از تفریحات علاقه دارید بهتر است تور ارزان کره جنوبی مد نظر را بررسی کنید تا از برنامه ی آن مطمئن شوید.

خطوط هوایی و اطلاعات پرواز به کره جنوبی

در مورد خطوط پرواز به سئول باید گفت متاسفانه در برنامه ی هیچ کدام از خطوط هوایی داخلی پرواز مستقیم به مقصد سئول وجود ندارد و مسافران تور کره جنوبی و در کل مسافرانی که قصد سفر به کره جنوبی را دارند باید از خطوط هوایی خارجی اقدام به تهیه بلیط کنند. خطوط هوایی ه کره جنوبی که در حال حاضر پرواز از تهران به مقصد سئول و برعکس را در برنامه خود دارند عبارت اند از:‌ امیریتس، قطر ایرویز، چاینا ساوترن، عمان ایر، آسیانا ایرلاینز.

برای سفر به کره جنوبی هم پرواز مستقیم به سئول وجود دارد و هم پروازهایی که دارای توقف اند. اکثرا هم در دوبی، ‌دوحه، پکن یا آلماتی توقف دارند. فاصله هوایی تهران تا سئول ۶۵۶۶ کیلومتر است و متوسط طول پرواز به سئول ۹ ساعت است که این مدت زمان ممکن است بسته به شرایط جوی یا مسیرهای هوایی متغییر باشد. البته در صورت پرواز غیرمستقیم ممکن است از یک تا چهار ساعت هم در یکی از فرودگاه های ترانزیت توقف داشته باشید. میزان توقف به نوع خطوط هواپیمایی که انتخاب می کنید بستگی دارد. متوسط قیمت پروازهای تهران به سئول از  سه میلیون و نهصد شروع شده و تا ده میلیون تومان ادامه پیدا می کند که البته اگر برای سفر به کره جنوبی اقدام کنید هزینه های شما تا حدی کاهش پیدا خواهد کرد.

فرودگاه اینچئون سئول

بزرگ ترین فرودگاه کره جنوبی به نام فرودگاه اینچئون، در پایتخت این کشور قرار دارد که یکی از بزرگ ترین و پر رفت و آمد ترین فرودگاه های جهان است. فرودگاه اینچئون،‌ ترکیبی است از هنر و تکنولوژی. این فرودگاه، هشتمین فرودگاه پر تردد قاره آسیا است و قبلا یک بار در جایگاه بهترین فرودگاه جهان و یک بار به عنوان پاکیزه ترین فرودگاه دنیا شناخته شده است. این فرودگاه از امکانات جالبی برخوردار است و مقصد اول تور کره جنوبی می باشد.

سونا، جکوزی، اورژانس پزشکی، امکانات رفاهی مثل سینما، پیست اسکیت، موزه فرهنگ و مردم شناسی کره، فروشگاه های متعدد در زمینه های مختلف، آرایشگاه،‌اتاق خواب ها اختصاصی و هتل، حمام، زمین بازی کودکان، کافه ها و رستوران های متنوع و شعبه های بانکی برای خدمت رسانی به مسافران از جمله این امکانات می باشند که فرودگاه اینچئون کره را به یکی از بهترین فرودگاه های جهان تبدیل کرده اند.

فرودگاه اینچئون سئول

راه های دسترسی به فرودگاه های کره جنوبی

در کره جنوبی، برای اینکه از فرودگاه به مقصد مورد نظر بروید هم می توانید از اتوبوس های شهری و بین شهری (در دو کلاس استاندارد و لوکس) استفاده کنید، اگر هم مستقل سفر می کنید، در صورت داشتن گواهینامه بین المللی می توانید از کیوسک کرایه اتومبیل، ماشین بدون راننده اجاره کنید. همچنین قطارهایی وجود دارند که با نام ایرپورت اکسپرس شناخته می شوند و می توانند در مدت ۴۵ دقیقه شما را بین فرودگاه و سئول جا به جا کنند. اگر هم به استفاده از قطارهای پرسرعت علاقه دارید، می توانید قطار KTX  را امتحان کنید که مسافران را از فرودگاه به مقصد شهرهای مختلف، جا به جا می کند.

اگر هم می خواهید سفر دریایی تور کره جنوبی را امتحان کنید، شانسی برای مراجعه به فرودگاه یا شهر با قایق و تاکسی های دریایی وجود دارد که البته باید بدانید اسکله تاکسی های دریایی با فرودگاه فاصله ی قابل توجهی دارد. از نظر انواع تاکسی هم فرودگاه اینچئون کره جنوبی طیف متنوعی را داراست که می توانید با مراجعه به باجه ی تاکسی مورد نظر از بین چهار نوع تاکسی بین المللی، جمبو دلوکس، سئول و دلوکس یکی را انتخاب کنید. درضمن اگر دارای شرایط خاصی هستید، توصیه ما به شما این است که از قبل تاکسی مورد نظرتان را رزرو کنید تا در بدو ورود به مشکل بر نخورید یا معطل نشوید. البته در صورت سفر به کره جنوبی، دیگر دلیلی بر نگرانی برای این موارد نخواهد بود.

خطوط هوایی و اطلاعات پرواز به کره جنوبی

جاذبه های دیدنی و تفریحی کره جنوبی

سئول که به طور عادی مقصد اصلی توریست ها و تور کره جنوبی است، شهری است که در تلفیق سنت و مدرنیته، تصویر زیبایی  خلق کرده است. این شهر با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر و با تمام زیرساخت های مدرن و آکنده بودنش از تکنولوژی های روز دنیا، اماکن سنتی زیبایی هم دارد که یادآور هویت فرهنگی و نیاکان این سرزمین است. در سفر به کره جنوبی، بازدید از روستای باکچون هانوک با بافت قدیمی و سنتی اش جایی است که با پس کوچه هایش شما را به ۶۰۰ سال قبل می برد، به سئول قدیم! و البته خبر خوب اینکه ورود به این روستای زیبا رایگان است.

برج N   سئول

همچنین یکی از اماکنی که می توانید همراه با تور توریستی کره جنوبی از آن بازدید کنید و کل شهر را از زیر نظر بگذرانید، برج بی همتا و مدرن  سئول است که در ارتفاع ۴۸۰ متر بالاتر از سطح دریا  به شما چشم انداز بی نظیری ارائه می کند.

برج N   سئول

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی

احتمالا برای شما هم جالب است که بدانید کاخ ریاست جمهوری در کره جنوبی کجاست. بله اینجا هم مثل همه جای دنیا جناب رئیس جمهور در کاخ زندگی می کنند، البته یک کاخ کاملا کره ای! کاخ آبی که دفتر و محل زندگی رئیس جمهور کره جنوبی است در باغ سلطنتی جوزئون ساخته شده و از دیگر جاذبه های دیدنی کره جنوبی است که تلفیقی از سنت های کره ای و المان های مدرن است. به خاطر حساسیت های امنیتی این منطقه بازدید از آن تنها با رزرو جا و ارائه مدارک و مشخصات خاص امکان پذیر است که البته تور کره جنوبی این امکان را به راحتی برای مسافران ممکن می سازد.

قصر جیونگ بوک گونگ کره جنوبی

قصر جیونگ بوک گونگ سئول هم از پرطرفدارترین اماکن تاریخی  و جاذبه های دیدنی کره جنوبی و یکی از مقاصد تور کره جنوبی است. این قصر برجسته ترین قصر از مجموعه قصرهای پنجگانه است.

قصر جیونگ بوک گونگ کره جنوبیموزه ملی تور کره جنوبی

موزه ملی فرهنگ عامه کره جنوبی نوعی موزه مردم شناسی بی نظیر و از جاذبه های دیدنی کره جنوبی است که زندگی و تاریخ کره جنوبی در ابعاد مختلف را به نمایش می گذارد. هم قدم با تور ارزان کره جنوبی، دیدن لباس های زیبای کره ای و بازسازی صحنه هایی از مراسم و زندگی روزمره مردم کره جنوبی دید بهتر و عمیق تری از فرهنگ و تاریخ این کشور به شما می دهد.

معبد بونگ اونسا سئول

معبد بونگ اونسا سئول که در حدود ۱۲۰۰ سال قدمت دارد،‌ بلند ترین مجسمه کره از مایتریا بودا را در دل خود جای داده است. محوطه آن ساکت و آرام است و با تور لحظه آخری کره جنوبی می توانید شانس این را داشته باشید که از نزدیک با زندگی راهبان بودایی و مراسم مخصوص آنها آشنا شوید.

معبد بونگ اونسا سئول

دهکده اقوام در تور کره جنوبی

از دیگر جاذبه های دیدنی کره جنوبی که در لیست تور توریستی کره جنوبی قرار دارد،‌ دهکده اقوام است. دهکده ای به مساحت ۲۵ هکتار که ۲۶۰ واحد به صورت خانه سنتی در آن وجود دارد که سبک زندگی و فرهنگ ملل مختلف بیش از ۳۰ کشور آسیایی را در معرض تماشا گذاشته است. جالب است بدانید ایران هم در این دهکده غرفه ای دائمی دارد که پوشش اقوام ایرانی و آثار تاریخی و فرهنگی ایرانی را نمایش می دهد.

جزیره جیجو کره جنوبی

جزیره جیجو از جاذبه های طبیعی کره جنوبی و از مقاصد طبیعت گردی کره جنوبی است. این جزیره درواقع یک جزیره آتشفشانی است که پوشش گیاهی منحصر به فردی دارد اما در طول تاریخ به خاطر فاصله نسبتا زیادی که با کره داشت و دسترسی منحصر به فردی که تنها با قایق امکان پذیر بود، به عنوان محلی برای تبعید مجرمان استفاده می شده است؛ اما اکنون به صورت یک منطقه ی زیبای گردشگری درآمده است.

جزیره جیجو کره جنوبی

دهکده هاهو کره جنوبی

‌از دیگر مناطق دیدنی کره جنوبی،‌ دهکده ی تاریخی دیگری وجود دارد که به نام هاهو شناخته می شود و در یونسکو هم به ثبت رسیده است. جمعیت این دهکده ۲۳۰ نفر است و شیوه ی زندگی مردم آن درست مثل عصر سلسله جوسئون است و تور کره جنوبی با این گشت شما را به دل تاریخ می برد.

بازارها و مراکز خرید تور کره جنوبی

 سوغاتی های مخصوص کره هم گیاه معروف جین سینگ است که احتمالا همه ی ما آن را از سریال جواهری در قصر به یاد داریم. جدا از آن، انواع چای های معطر و میوه ای مثل امیجا-چا و مشیلچا، عروسک های سرامیکی مخصوص، کایت ها و محصولات کاغذی کره، لباس های محلی هانبوک و جلبک خشک شده و وسایل آشپزی از دیگر سوغاتی های منحصر به فرد کره جنوبی هستند.

واحد پول کره جنوبی وون است. اگر با تور کره جنوبی سفر می کنید، خبر خوبی برای خانم ها داریم و آن اینکه سئول بهشتی زمینی برای علاقه مندان به خرید کردن است! و خبر خوب برای آقایان اینکه چانه زدن و تخفیف گرفتن در مغازه ها و بازارهای محلی امری رایج است. سه مرکز تجاری مهمی که توصیه می کنیم حتماً به آنها سر بزنید. در اطراف این مراکز خرید، غذاهای خیابانی عالی وجود دارند که می توانند یک شب خوشمزه و لذت بخش را رقم بزنند. همنیطور اجرای زنده ی رقص ها و نمایش های خیابانی تجربه ی برخورد نزدیک با فرهنگ کره را برای شما فراهم می آورد.

بازارها و مراکز خرید تور کره جنوبی

مرکز خرید سادونگ

سادونگ برای خرید اجناس هنری و صنایع دستی از بهترین مکان ها در کشور کره جنوبی است.

مرکز خرید میونگ دونگ

میونگ دونگ جهت خرید لوازم آرایشی بهداشتی و برندهای معروف است.

مرکز خرید هونگ دائه

هونگ دائه به جهت مد و فشن و لباس های به روز معروف است. جدا از این هونگ دائه از محبوبیت زیادی بین جوانان برخوردار است چرا که به فرهنگ های زیرزمینی و آزادی بیانش، کافه های عجیب و گالری های هنری اش معروف است!

مرکز خرید هونگ دائه

بازار دونگ دائه مون

بازار دونگ دائه مون هم برای خرید لباس ها و پارچه های ابریشمی و محصولات زیبایی و… جای مناسبی است و برنامه های این منطقه در شب ها پس از غروب آفتاب، آن را به محلی برای تفریحات شبانه تبدیل کرده است که در شب هم زنده و پویاست و خاطراتی به یاد ماندنی برای شما رقم می زند.