مهاجرت به دانمارک

قطعا برای مهاجرت به دانمارک بهتر است که از جدیدترین قوانین آن مطلع باشید به این ترتیب شرایطی فراهم خواهد شد تا بهترین انتخاب را رای خود فراهم سازید. در نظر داشته باشید که در فرآیند مهاجرت روش های مختلفی پیش ریو شما قرار می گیرد که هر یک می تواند به نوبه خود قابل قبول محسوب شود. خوشبختانه برای مهاجرت به کشور دانمارک نیاز به تحمل مسیر هایی دشوار و یا غیر ممکن نخواهید داشت.

مهاجرت به دانمارک

به طور کلی وقتی صحبت از مهاجرت است فرد می خواهد از کشوری خارج شده و کشور دیگری را برای زندگی انتخاب کند. قطعا چنین گزینه ای ساده نبوده و نیاز به رعایت یک سری اصول دارد. در هر صورت مهاجرت در روش های مختلفی دیده می شود که می تواند برای افراد در هر شرایطی فراهم شود. شما باید بتوانید بهترین روش مهاجرت به دانمارک را انتخاب کنید.

دقت کنید که دانمارک در ابتدا یک نوع ویزای کار ارسال می کرد تا فرد بتواند سه سال در این کشور اقامت کند، و سپس در صورت تائید وضعیت اقامت موقت خود را به اقامت دائم کند. امروزه این ویزا کمی ساده تر شده است و افراد می توانند از طریق یک سری طرح های سریع تری وارد دانمارک شوند.

مهاجرت به دانمارک

دلایل مهاجرت به کشور دانمارک

شاید در نگاه اول اینطور به نظر برسد که فرد در صورت نارضایتی از کشور مبدا خود می خواهد وارد کشور دیگری شود، این دلیل می تواند یکی از دلایل درست باشد. در واقع گاه افراد به دنبال فضایی هستند تا بتوانند سطح علمی و سواد خود را افزایش دهند و دانشگاه های موجود در کشور دیگر می تواند انتخاب مناسبی برای این افراد باشد.

گاه فرد مورد دارای شرایط مالی قابل قبولی است و می خواهد بهره برداری از شرایط مالی خود کند و کشور مبدا این فرصت را در اختیار او قرار نمی دهد. عده ای به دنبال شرایطی هستند تا بتوانند افرادی بیشتری را وارد چرخه کار کنند و کشور مبدا موافق شرایط کارآفرینی افراد نخواهد بود.

دلایل مهاجرت به دانمارک

انواع مهاجرت به دانمارک

انواع مهاجرت ها به کشور دانمارک وجود دارد که می تواند با توجه به شرایط افراد انتخاب شود، به عنوان مثال افراد می توانند از طریق تحصیل وارد خاک دانمارک شوند، و یا با ازدواج با فردی دانمارکی به سراغ این کشور بروند. در خصوص کار و تخصص نیز شرایطی فراهم شده است تا مهاجرت به دانمارک صورت گیرد. نوع دیگری از مهاجرت ها وجود دارد که با سرمایه گذاری صورت می گیرد و از گزینه های بسیار آسان و سریع است. مهاجرت به روش خرید ملک طبق دارای قوانین متغیری است که شما می توانید مورد تائید قرار دهید.

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

بهتر است در ابتدا از خود سؤال کنید که چرا به دنبال تحصیل در دانمارک هستید؟

کیفیت تحصیل در دانمارک بسیار بالا است و شرایطی فراهم شده است که مهاجرت از طریق تحصیل نیز فراهم شود. در نظر داشته باشید که نظام آموزشی دانمارک به صورت طراحی شده است که هر فرد می تواند در وضعیت ترویج خلاقیت و میزان نبوغ خود فعالیت داشته باشد و تفکر تحلیلی در این کشور بسیار سودمند است. بهتر است اینطور بررسی شود که برای مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیلات در ابتدا باید فرم مربوطه را پر کنید و سپس مدارک لازم را عرضه کنید. در نظر داشته باشید که مدارک باید طبق موارد تعیین شده فراهم شود.

شما در طول زمانی که در دانمارک تحصیل می کنید اجازه دارید که در این کشور اقامت داشته باشید و پس از تحصیل خود در صورتی که بتوانید مشغول به کار شوید به سادگی شرایطی فراهم خواهد شد تا بتوانید برای همیشه در این کشور زندگی کنید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقاطع لیسانس و بالاتر، عرضه مدرک دوره های قبلی به همراه ریز نمرات است.

به طور کلی دانمارک از دسته کشورهایی است که افراد را تشویق به تحصیل می کند به این ترتیب شرایطی برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید از وضعیت تحصیل مناسبی برخوردار شوید. در فصل های خاصی از سال از سوی دانشگاه های دانمارک یک سری فراخوان ها فراهم می شود که شما می توانید با دنبال کردن آن خودتان را به مهاجرت تحصیلی نزدیک تر ببینید، در گام اول باید فرم اعلام شده را به درستی پر کرده و سپس رزومه خود را ارسال کنید در صورت تائید فرم درخواستی شرایط مهاجرت تحصیلی برای شما توضیح داده خواهد شد. در این مسیر با توجه به رتبه علمی که دارید برایتان هزینه هایی در نظر گرفته می شود.

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

مهاجرت به دانمارک از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق خرید ملک طبق قوانین و اصول خاصی تعیین می شود. افرادی که عضو اتحادیه اروپا نیستند و می خواهند در دانمارک ملک خریداری کنند باید از وزارت دادگستری اجازه خرید ملک اخذ کنند. در واقع فرد باشد ثابت کند که ملکی که قرار است خریداری شود در طول اقامت وی در دانمارک مورد استفاده قرار می گیرد و این ادعا از سوی وزارت دادگستری نیز قابل تائید است.

افرادی که عضو اتحادیه اروپا هستند نیاز به مجوز خاصی در این زمینه ندارند و تنها باید در بیانیه‌ای ثابت کنند که از ملک خریداری شده استفاده می کنند. به طور کلی برای خرید ملک در دانمارک بهتر است از یک نماینده املاک کمک بخواهید به این ترتیب مسیر برای شما آسانتر خواهد شد.

اگر فردی در دانمارک مقیم باشد و یا به مدت 5 سال در این کشور اقامت مستمر داشته باشید برای خرید ملک مجوز دادگستری ندارد. در صورتی که فرد متقاضی یک سری دلایل برای خرید ملک به وزارت دادگستری عرضه کند در ابتدا بررسی می شود که وی می تواند پس از خرید ملک در این کشور اقامت دائم بگیرد و یا خیر.

مهاجرت به دانمارک از طریق خرید ملک

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق خرید ملک

به طور کلی یک سری دلایل وجود  دارد که می تواند مهاجرت به دانمارک از طریق خرید ملک را ساده تر کند. وضعیت تأهل فرد از مسائل مهم است و افراد متأهل در این مسیر موفق تر هستند. اگر فرزند وی در دانمارک به دنیا بیاید امکان اقامت دائم افراد از طریق خرید ملک می تواند بیشتر باشد. اگر فرزند وی در مدارس دانمارکی تحصیل کند و یا فرد مورد نظر دارای شغل دائمی در دانمارک باشد می توانید کاندید مهاجرت از طریق خرید ملک شود. افرادی که مسلط به زبان دانمارکی و همینطور فرهنگ این کشور هستند در این مسیر بسیار موفق تر خواهند بود.

به طور کلی وقتی می خواهید ملکی در دانمارک خریداری کنید باید یک سری مدارک از وکیل فروشنده به خریدار انتقال یابد. اولین مورد گواهی زمین است، این گواهی تمامی قوانین و تعهدات مربوط به زمین را به طور دقیق تعیین می کند. گزینه بعدی در خصوص مجوزهای عملیاتی است که تعیین می کند ملک طبق مقررات و همینطور ضوابط ساخته شده است. رتبه بندی انرژی و همینطور طرح انرژی در خصوص خرید ملک اهمیت ویژه ای دارد.

مهاجرت به دانمارک از طریق خرید ملک

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

هر فرد خارجی که از تبعه دانمارک نباشد چه به صورت قانونی و چه غیر قانونی در دانمارک زندگی کند حق دارد که برای پناهندگی درخواست دهد. پناهیده به شخصی می گویند که به دلالی نژادی و یا مذهبی و همینطور احساس خطر در کشور مبدا قصد دارد از کشور خود خارج شود.

طبق قوانین اعلام شده در این بین فردی که درخواست پناهندگی داده است می تواند از یک سال تا سه سال به صورت موقت در کشوری که درخواست پناهندگی داده است زندگی کند. در طول این سال ها فرد مورد نظر اجازه بازدید از خانواده خود را ندارد. مشخصات متقاضی به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و همینطور مشخص می شود که پرونده وی در چه وضعیتی قرار دارد و سپس در خصوص درخواست وی ترتیب اثر داده می شود.

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج از دیگر گزینه هایی است که می تواند شما را مقیم دانمارک کند. شاید با خود بگویید چرا مهاجرت از طریق ازدواج به دانمارک اینقدر دشوار و پیچیده شده است؟ پاسخ واضح است به هر حال شما باید با نیت خالص این گزینه را انتخاب کنید، بارها دیده شده است که فرد تنها برای اینکه بتواند اقامت این کشور را بگیرد تن به ازدواج های صوری می دهد بنابراین واضح است که باید سخت گیری های دقیق در این باب وجود داشته باشد.

مهم ترین مدرکی که برای مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج باید ارائه ش.د، این است که فرد مورد نظر در تابعیت دانمارک را داشته باشید و شناسنامه وی در وضعیت تجرد قرار بگیرد. اگر قبلا ازدواج کرده است و همسر وی فوت شده باید گواهی فوت ارائه دهد و در صورت طلاق نیز باید گواهی طلاق عرضه کند.

پوشش مالی در این لاین حرف اول را می زند در واقع شهروند دانمارکی باید از وضعیت مالی مناسبی برخوردار باشد به طوری که ثابت شود هزینه های ورود شما و همینطور امرار معاش زندگی را پرداخت خواهد کرد. اولین گام در این مسیر پر کردن فرم های ازدواج است که بهتر است به طور دقیق و صادقانه پر شود.

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

مهاجرت کاری به دانمارک

مهاجرت از طریق تخصص یا کار دارای یک سری ویژگی های خاص است. به طور کلی اقامت بیشتر از 3 ماه در دانمارک نیاز به اجازه اقامت دارد، یعنی فرد باید از طریق روش های موجود اجازه اقامت و یا کار در دانمارک را اخذ کند. البته فردی که می خواهد به سراغ شغل های داوطلبانه و بدون حقوق برود به سادگی می تواند مهاجرت به دانمارک را برای خود رقم بزند.

به طور کلی برای کار در دانمارک نیاز به پیشنهادهای شغلی دارید و بهتر است که شرایط برایتان به صورتی باشد که کارفرما و همینطور دولت دانمارک به این نتیجه برسد که شما از دسته گزینه هایی هستید که با هدف کار و افزایش سرمایه قرار است که وارد کشور شوید.

افرادی که دارای توانایی ها و استعدادهای خاص هستند و یا پزشکان و هنرمندانی که می توانند ایده ای جدید برای کار داشته باشند از کاندیدای مهاجرت از طریق کار محسوب می شود. در صورتی که در مرحله اول مهاجرت کاری به نتیجه رسیدید به سادگی می توانید همسر و فرزند خود را به همراه ببرید.

مهاجرت به دانمارک از طریق کار

مهاجرت به دانمارک از طریق کار طرح سریع

یک سری گزینه ها پیش روی شما قرار می گیرد که شاید جالب به نظر برسد، به عنوان مثال در مهاجرت به دانمارک از طریق طرح سریع اتباع خارجی می توانند بر اساس میزان توانایی و استعدادی که دارند به سرعت وارد چرخه کار شویند. در این طرح یک سری کمپانی های معروف وجود دارد که شما را جذب خواهد کرد. البته کار هایی که با طرح سریع همراه هستند خود به چندین بخش تقسیم می شوند.

در دسته اول اتباع خارجی باید شرایط پرداخت برنامه طرح سریع را داشته باشید در واقع شرط اول این است که متقاضی بتواند به حداقل در آمد تعیین شده دسترسی داشته باشد. گزینه بعدی در خصوص پزشکانی است که می توانند برای اخذ مدرک وارد این کشور شوند نیز می توانند از طریق مهاجرت با طرح سریع وارد بیمارستان های مشخصی شده و خدمت رسانی کنند.

گزینه دیگر در این مسیر برای اتباع خارجی است که به عنوان محقق استخدام می شوند. در واقع یک سری دوره های تحقیقاتی در دانمارک برگزار می شود که افراد می توانند در صورت تمایل به این منطقه سفر کنند و پیشنهادهای علمی خود را عرضه کنند.

مهاجرت به دانمارک از طریق کار طرح سریع

مهاجرت به دانمارک از طریق کارآموزی

گزینه دیگری که برای مهاجرت دیده می شود برای اتباع خارجی است که جویای کار هستند و می خواهند با هزینه ای کم وارد کار شوند، در این صورت شرایطی فراهم می شود که فرد بتواند از طریق کارآموزی پیشرفته خود را به طرح سریع برساند، در این طرح بیشتر هدف یادگیری است و کارآموز یک سری تعلیمات می بیند و در صورتی تائید می تواند مشمول طرح سریع شده و جذب این کشور شود.

به طور کلی مدت زمان طرح سریع 4 سال است و این زمان از ابتدا در دوره های سه ماهه دنبال می شود. در واقع شما به محض ورود به دانمارک باید بتوانید ورود خود را اعلام کرده و تنها 14 روز برای این کار فرصت دارید. در غیر اینصورت اقامت شما کنار زده می شود. در نظر داشته باشید که هزینه هایی که برای این گزینه در نظر گرفته می شود اغلب به صورت دوره ای تغییر خواهد کرد. در طرح سریع شما می توانید با خود همراه ببرید و در صورتی که شغل خود را از دست دهید به سرعت برای شما گزینه دیگری انتخاب خواهد شد.

مهاجرت به دانمارک از طریق کارآموزی

مهاجرت به کشور دانمارک از طریق کارآفرینی

مهاجرت از طریق کارافرینی در دانمارک به صورت دوره ای پذیرفته می شود، بهرحال شما باید بتوانند یک سری دلایل عرضه کنید که آنچه در ذهنتان است به مرحله عمل می نشیند، در نظر داشته باشید که افرادی که می خواهند از طریق کارافرینی وارد این کشور شوند در ابتدا باید میزان سواد علمی و یا اجرایی خود را مشخص سازند، سپس از سوی دولت دانمارک برای این افراد شرایطی در نظر گرفته می شود تا از وام های موجود و صندوق های رفاه استفاده کنند.

به طور کلی در مدت مشخصی که از سوی دولت دانمارک دریافت می کنید باید سهم مالی قابل قبولی عرضه کنید اگر به نتیجه درستی رسیدید مهاجرت به مرحله اقامت دائم نزدیک تر می شود در غیر این صورت باید به فکر بازگشت باشید.

گزینه بهتری که پیش روی شما قرار دارد مهاجرت به دانمارک از طریق ثبت شرکت است که می تواند مسیر حرکت شما را ساده تر کند. در نظر داشته باشید که ثبت شرکت باید طبق قوانین درستی صورت گیرد و فرد باید بتواند مدیر عامل و حسابرس دقیق برای شرکت ثبت نام کند.

مهاجرت به دانمارک از طریق کارآفرینی

خاتمه اقامت در دانمارک

به هر حال شما تا زمانی مشخص اجازه اقامت در دانمارک را خواهید داشت. به این ترتیب زمانی تعیین می شود که باید در زمان تعیین شده خاک دانمارک را ترک کنید، در نظر داشته باشید که این مهلت اغلب به صورت اتوماتیک تمدید نمی شود. به طور کلی دلایلی وجود دارد که سبب می شود اقامت شما در دانمارک خاتمه یابد.

  • اگر شرایطی فراهم شود تا اقامت شما در دانمارک خاتمه یابد باید به فکر چاره باشید مثلاً اگر شغلتان را از دست دهید و یا از ادامه دادن به شغلتان صرف نظر کنید.
  • اگر شرایطی پیش اید که وضعیت مالی شما زیر سؤال برود به این ترتیب احتمال اتمام وضعیت اقامت شما در دانمارک زیاد است.
  • اگر فرد مورد نظر در دوره ای در دانمارک اقامت دارد به کلاهبرداری و تقلب دست بزند دولت دانمارک او را برای همیشه پنالتی می کند.
  • گم شدن پاسپورت از دیگر دلایلی است که سبب می شود این کشور را ترک کنید.

خاتمه اقامت در دانمارک

شرایط خاص مهاجرت به کشور دانمارک

در بررسی های اخیر در خصوص مهاجرت مشخص شود که سرآشپزهای تخصصی و همینطور ورزشکاران حرفه ای  قهرمانان ورزشی و افرادی که دارای مدارک اجرایی بسیار بالایی هستند می توانند در این مسیر بسیار موفق تر باشند. در واقع وجود استعداد های خاص سبب می شود که مهاجرت به کشور دانمارک آسانتر شود.

البته این افراد تنها به مدت دو سال و موقتی وارد دانمارک شده و اقدام به فعالیت می کنند و در صورت تائید اقدام به تمدید اقامت و پس از گذشت از 7 سال می توان اینطور بررسی نمود که فرد می تواند اقامت دائم در این کشور را کسب کند.

مهاجرت پزشکان به دانمارک

پزشکان و افرادی که در رشته های پزشکی تحصیل می کند و خارج از اتحادیه اروپا هستند می توانند به سراغ مهاجرت بروند. دقت کنید که تنها مدرک پزشکی دلیلی برای اجازه اقامت در این کشور نخواهد بود. پزشکان باید شرایط خاصی برای کار در دانمارک داشته باشند. مدرک پزشکی فرد به دقت ارزیابی می شود و در نهایت میزان حقوق وی و همینطور شرایط کاری او تعیین می شود. در واقع در این مسیر استانداردهای لازم باید به درستی رعایت شود.

فرد باید بتواند در حس مسئولیت بسیار قوی داشته باشد تا بتواند مهاجرت به دانمارک را به مرحله اقامت برساند.

مهاجرت پزشکان به دانمارک

مهاجرت به همراه به خانواده به کشور دانمارک

اگر شما اجازه اقامت در دانمارک را داشته باشید می توانید پس از گذر زمانی مشخص خانواده و شریک زندگی خود را نیز با خود همراه سازید و فرزندان بالای 18 سال باید طبق شرایط خاصی همراه شما شوند.