مهاجرت به نروژ

انسان برای موفقیت در مراحل مختلف زندگی باید جسارت تغییر داشته باشد. برخی برای تغییر در زندگی خود و رسیدن به اهدافشان، کوچ کردن به سرزمین‌های دیگر را مانند مهاجرت به نروژ، انتخاب می‌کنند چرا که به دنبال رفاه، آسایش و امنیت در زندگی می‌گردند. از راه‌های مهاجرت به نروژ می‌توان به مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل مهاجرت و از طریق کارآفرینی اشاره کرد.

آشنایی با کشور نروژ

کسانی که قصد مهاجرت به کشور نروژ و کسب اقامت آن، از راه‌هایی مثل ازدواج، تحصیل، خرید ملک، مهاجرت، کارافرینی و یا کار در کشور نروژ را دارند، ابتدا به اطلاعاتی در مورد آن کشور و مسائل مهم آن نیاز پیدا خواهند کرد.

آشنایی با کشور نروژ

آب و هوای کشور نروژ

یکی از مواردی که درمورد مهاجرت به نروژ باید دقت کرد آب و هوای خاص آن می‌باشد. اقلیم و آب و هوای نروژ سرد و در مناطق شمالی قطبی می‌باشد. قسمت‌های شمالی، تابستان‌هایی با طول روزهای طولانی دارند. به این معنا که خورشید نیمه شب غروب می‌کند اما شب نمی‌شود و در زمستان خورشید طلوع نمی‌کند؛ بنابراین نواحی شمالی نروژ بسیار سرد و یخبندان می‌باشد. اما قسمت جنوبی نروژ آب و هوای معتدل‌تری دارد و زمستان‌هایی به مانند سایر کشورهای اروپایی خواهد داشت. در نروژ بهار از ماه می شروع می‌شود و مدت آن کوتاه است و قابل لمس نیست. تابستان‌های نروژ معتدل و آب و هوای دل انگیزی دارد و بارش باران امری متداوم در طول سال در نروژ می‌باشد. پدیده زیبایی در زمستان ایجاد می‌شود بنام شفق قطبی، نورهای رنگی که در آسمان حرکت می‌کنند، کشور نروژ را به یکی از خاص‌ترین و هیجان انگیز ترین کشورهای دنیا تبدیل کرده است.

نروژ کشوری کوهستانی است. جنگل‌ها، قسمت اعظم آن را پوشانده. قسمت عمده‌ای از اراضی نروژ حتی در منطقه کوهستانی پوشیده از جنگل است. چوب این جنگلها منبع درآمد خوبی برای کشور نروژ به شمار می‌آید.

آب و هوای کشور نروژ

مردم نروژ

از دیگر مواردی که قبل از مهاجرت به نروژ باید اطلاعاتی در آن رابطه کسب کنید، مردم نروژ و شناخت فرهنگ آن کشور است. نروژ با جمعیت 5 میلیون نفر کم تراکم‌ترین کشور قاره اروپاست. پراکندگی جمعیت در نروژ بیشتر در قسمت‌های جنوبی و سواحل آن می‌باشد. سیاست مذهبی حکومت نروژ، مبتنی بر آزادی تمامی مذاهب است و مطابق قانون اساسی، همه افراد حق دارند، آزادانه فرایض دینی خود را انجام دهند. از این رو انتخاب مناسبی برای گردشگران تور نروژ است و آزادانه می توانند سفر کنند و از سفر خود لذت ببرند.

برابری جنسیتی به معنای واقعی در نروژ برقرار است. میزان رفاه در کشور نروژ بسیار بالاست، شاخص توسعه انسانی در نروژ در رتبه برتر دنیا قرار دارد و مردم نروژ جزء شادترین مردمان دنیا هستند. مردمان نروژ بسیار آرام، صبور و مهربان هستند. در کشور نروژ چیزی که بیشتر هر چیز توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، آرام بودن آن و امنیت بالای آن است. آرامش در همه جا برقرار است. میزان جرم و جنایت بسیار در این کشور کم و ناچیز می‌باشد. تقریباً همه شهروندان نروژ، صاحب خانه هستند. نرخ بیکاری کم و درآمد بالایی دارند. وضع اقتصادی مردم نروژ به قدری خوب هست که علاقمند به چند فرزندی هستند. اغلب نروژیها ورزشکارند و بیشتر، اسکی بازی میکنند؛ به همین دلیل بچهها ورزش کردن را از سنین خیلی کم میآموزند. از ورزشهایی که نروژیها از آن لذت می‌برند، می‌توان به ماهیگیری، فوتبال، شنا، پیاده‌روی و قایق‌سواری اشارهکرد. بنابراین نروژ توانسته است در 4 مبحث امنیت درآمد، وضعیت سلامت، محیط زیست و توانایی‌های شهروندی بالاترین رتبه را در میان کشورهای دیگر در دنیا بدست آورد.

مردم نروژ

تعریف مهاجرت

تغییر محل سکونت اغلب به صورت گسترده و خارج از محدوده محل زندگی انسان صورت می‌گیرد که از آن به عنوان مهاجرت یاد می‌شود. در بسیاری از موارد و در خوش بینانه ترین صورت، مهاجرت می‌تواند قدمی برای دستیابی به موفقیت باشد. این تغییر بزرگ در زندگی، قطعاً مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت ولی انگیزه‌های قوی و امید به آینده‌ای روشن و همین طور جسارت، سخت کوشی و اسقامت می‌تواند بسیاری از مشکلات و محدودیت‌ها و کمبودها را ناچیز جلوه دهد.

چالش‌های مهاجرت

مهاجرت به کشوری دیگر که تحولات بسیاری را در زندگی به دنبال دارد، کار ساده‌ای نیست و نیاز به آماده سازی  دارد که در قدم نخست کسب اطلاعات مورد نیاز است. متاسفانه افرادی هستند که بدون داشتن اطلاعات کافی و هدف مشخص، قدم در این راه می‌گذارند. این افراد دست به روش‌های غیرقانونی می‌زنند و به امید دستیابی به آینده بهتر، روش خطرناکی را در پیش می‌گیرند. آن‌ها پس از رسیدن به مقصود در می‌یابند که سخت در اشتباه بوده‌اند و اگرچه در کشور خود مشکلاتی داشته‌اند، در کشور جدید باید خود را آماده رودرویی با مشکلات و سختی هایی جدیدتر و البته بزرگتری  کنند. چرا که بسیاری از افراد تصور می‌کنند تنها مشکلی که با آن مواجه خواهند بود نحوه گرفتن ویزا است و نسبت به دیگر مسائل بی توجه هستند. از این رو قبل از اقدام به مهاجرت باید اطلاعاتی از چالش‌های پیش رو داشت و اطلاعاتی از دریافت وقت سفارت نروژ برای اخذ ویزا کسب کرد.

دسته دیگر از افرادی که دست به مهاجرت می‌زنند، اگرچه از روش‌های قانونی بهره می‌گیرند ولی از این قاعده مستثنی نیستند. به جز گروهی که پیش از هر اقدامی در حال آماده سازی و کسب اطلاعات هستند و مهاجرت آگاهانه را هدف قرار داده‌اند؛ بنابراین پیش از اقدام به مهاجرت باید هدف از مهاجرت به درستی تعریف شود تا معیاری برای موفقیت باشد. اگر این هدف به اندازه کافی ارزشمند بود، آن وقت برای مهاجرت اقدام کنید. آنچه مهم است این است که مهاجرت وسیله‌ای است برای رساندن شما به اهدافتان، نه اینکه خود به تنهایی ارزشمند باشد.

از طرفی، به دلیل اینکه مهاجرت با فرآیندهایی چون تغییر محل زندگی، تغییر شغل، دوری از خانواده و عدم امنیت مالی همراه است قطعاً نگرانی‌ها و استرس‌هایی را نیز بدنبال خواهد داشت.

افرادی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرند دارای ویژگی‌های شخصیتی خاصی چون بهره هوشی و جسارت بالا و ریسک پذیری هستند. البته بدان معنی نیست که افرادی که مهاجرت نکرده‌اند دارای این صفات نیستند، بلکه معنی آن این است که مهاجران در بین این گونه افراد جامعه یافت می‌شوند. بدیهی است که این افراد اغلب دارای جایگاه خاصی در جامعه هستند که با مهاجرت، آن را از دست خواهند داد؛ بنابراین، استرس ناشی از آن همراه با تغییر محل زندگی، تغییر در سبک زندگی، از دست دادن موقعیت شغلی و اجتماعی و دوری از دوستان و اشنایان موجب بروز استرس در فرد می‌شوند که البته میزان این استرس بستگی به شدت وابستگی دارد. هر قدر دلبستگی‌های مالی، عاطفی، کاری و خانوادگی بیش‌تر باشد، میزان استرس بیش‌تر خواهد شد.

تحقیقات نشان می‌دهد، کسانی که قبل از مهاجرت شرایط مالی و اجتماعی خوبی نداشته‌اند، پس از مهاجرت رضایت‌مندی بالاتری کسب کرده‌اند. از این نکته می‌توان به دلایل ساده‌تر بودن مهاجرت در سنین جوانی پی‌برد.

چالش‌های مهاجرت

دلایل مهاجرت به نروژ

عمده‌ترین دلایل مهاجرت افراد:

  • زندگی بهتر مانند خدمات آموزشی و بهداشتی بهتر و بیشتر
  • رهایی از برخی فشارها، از جمله فشار اقتصادی و کمبودها
  • آزادی سیاسی، آزادی مذهبی،
  • تحصیل
  • یافتن شغل مناسب

جنگ و حتی می‌توان به عامل تغییرات اقلیمی و سوانح طبیعی ماند خشکسالی و … و هزاران دلایل دیگر که برای مردمان هر منطقه و هر شخص متفاوت خواهد بود، اشاره کرد.

در طول تاریخ مهاجرت بنابر شرایط‌ موجود آن روزگار، می‌توانست دلایل مختلف داشته باشد اما عمده‌ترین دلیل مهاجرت مربوط به ویژگی‌های رفتاری انسان می‌باشد زیرا که آدمی در هر زمان، به دنبال بهبود شرایط زندگی خود چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی بوده است. از لحاظ معنوی به دنبال آرامش در زندگی، امنیت جانی، مالی، شغلی، مسکن و … می‌باشد. از لحاظ مادی به دنبال پیشرفت در کار، رفاه اقتصادی و در نتیجه کسب ثروت می‌باشد.

عامل جذب کننده به کشور مقصد اختصاص دارد که باعث جذب مهاجر می‌شود.استانداردهای بالای زندگی، رفاه اجتماعی، شغل بهتر، تحصیلات و همینطور دلایل خانوادگی و یا شخصی می‌تواند از عوامل جذب کننده باشد. هم چنین محرومیت‌های اجتماعی، عدم امکان تحصیل، سطح نازل رفاه و نبود شرایط اجتماعی دلخواه در کنار فقر و دستمزد پایین، از علل دفع کننده است که مربوط به کشور مبدأ هستند.

کشورهای اروپایی و آمریکایی به دلیل داشتن عوامل جذب کننده که در بالا ذکر شد، مقصد بسیاری از ایرانیان بوده است. کشورهایی که جذب کننده هستند و سیاست‌های جذب مهاجر نیز اتخاذ کرده‌اند به دنبال افراد متخصص و نخبه و سرمایه گذار هستند؛ بنابراین جذب مهاجر متخصص و سرمایه دار به قوی‌تر شدن پایه‌های کشور مقصد از لحاظ تولید علم و ثروت نیز کمک می‌کند.

دلایل مهاجرت به نروژانتخاب کشور مقصد

هر شخص در ابتدای روند تصمیم گیری برای مهاجرت، باید این سؤال را از خود بپرسد که دلیل و هدفش از مهاجرت چیست؟ به دنبال چه چیزی است؟ با چه شرایطی می‌تواند خود را وفق دهد؟ سپس مقصدی را انتخاب کند که نیازهای او را رفع کند، به سؤال‌های او پاسخ دهدانتخاب کشور مقصد باید براساس چند فاکتور مهم باشد از جمله امکاناتی که در آن کشور وجود دارد تا فرد بتواند به اهداف خود برسد و به نیازهای او که در کشور مبدأ رفع نشده بود، پاسخ داده شود، توانایی سازگاری با فرهنگ آن کشور را داشته باشد، وضعیت آب و هوایی و جغرافیایی کشور مورد نظر را در نظر بگیرد و …

ما در این مقاله به طور اختصاصی، درمورد مهاجرت به نروژ و انواع راه‌های قانونی مهاجرت می‌پردازیم. امیدواریم که این اطلاعات به تصمیم درست شما کمک کند.

مهاجرت به نروژ

مهاجرت رویایی که خیلی از افراد در سر دارند. کشور نروژ به دلیل دارا بودن فرصت‌های شغلی بسیار، امنیت شغلی و درآمد بالا، صلح پذیر بودن و دور بودن از درگیری‌های سیاسی و سطح علمی بالا و رشد و ثبات اقتصادی،  امتیازهایی که سرمایه گذاران خارجی در نروژ دارند، کشوری جذاب برای مهاجرت از سراسر دنیا می‌باشد. ایرانیان نیز علاوه بر موارد بالا، به دلیل رایگان بودن دانشگاه‌ها، خواهان مهاجرت تحصیلی هستند.

هر کس با توجه به اهداف و شرایط خود می‌تواند یکی از راه‌های مهاجرت به نروژ از جمله، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت از طریق کارافرینی، مهاجرت از طریق تخصص یا کار را انتخاب کرده و با برنامه ریزی مناسب کارهای خود را پیش ببرد.

مهاجرت به نروژانواع مهاجرت به نروژ

هر شخصی که تصمیم به مهاجرت گرفته باشد باید با توجه به شرایط، اهداف، امکانات و نیازهای کشور مقصد، یکی از راه‌های ممکن و قانونی برای مهاجرت را انتخاب کرده و برای ادامه مسیر، برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. از راه‌های مهاجرت، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق خرید ملک، مهاجرت از طریق کارآفرینی، مهاجرت از طریق تخصص یا کار می‌توان اشاره کرد.

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

یکی از راه‌های پرخواستار جهت مهاجرت به نروژ، اقدام از طریق تحصیل می‌باشد. اقدام برای ویزای نروژ از نوع تحصیلی باید مدرک تمکن مالی ارائه شود که فرد توانایی تأمین هزینه‌های خود،  زمانی که در نروژ هست را دارد.

کشور نروژ یکی از با کیفیت‌ترین سیستم‌های آموزشی دنیا را دارد. برخی خانواده‌ها که تمایل دارند فرزندانشان تحصیلاتشان را از دوره دبیرستان در نروژ شروع کنند. لازمه تحصیل در دبیرستان‌های نروژ، تسلط به زبان نروژی و داشتن مدرک زبان نروژی حداقل سطح B2 می‌باشد.

دانشگاه‌های نروژ جزء برترین دانشگاه‌های دنیا است و سطح علمی بسیار بالایی دارد با این وجود تحصیل در نروژ رایگان است. این مزیت دانشگاه‌های نروژ، افراد بسیاری را از سطح دنیا به خود جذب می‌کند که دانشجویان ایرانی نیز از این امر مستثنی نیستند. با این اوصاف رقابت برای کسب پذیرش دانشگاه‌های نروژ بسیار بالا است و انتخاب دانشجوبان براساس شایستگی و سطح بالای علمی دانشجو انجام می‌پذیرد.

 تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر به زبان نروژی صورت می‌گیرد بنابراین نیاز به ارائه مدرکی دال بر تسلط به زبان نروژی قبل از ورود به دانشگاه می‌باشد. به دلیل اینکه در ایران زبان نروژی آموزش داده نمی‌شود، دانشگاه این  امکان را برای آن دسته از افرادی که مدرک زبان ندارند فراهم می‌کند تا یک سال قبل از شروع دانشگاه، دوره‌های زبان را در نروژ بگذراند. شایان ذکر است،  با اینکه دانشگاه هیچ شهریه‌ای دریافت نمی‌کند اما هزینه‌های این دوره‌های زبان بر عهده خود شخص می‌باشد.

دانشجویان کارشناسی اجازه کار پاره وقت و هفته‌ای 10 ساعت را دارند که می‌تواند بخشی از هزینه‌های زندگی را پوشش دهد. برای دانشجویان کارشناسی احتمال گرفتن بورس تحصیلی کم است.

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل در سنین پایین کمی دشوار به نظر می‌رسد اما در مقاطع بالاتر شانس مهاجرت تحصیلی بیشتر می‌شود.

گرفتن پذیرش در مقاطع بالاتر آسان‌تر است. همچنین رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر به زبان انگلیسی می‌باشد. قبل از ورود به دانشگاه، فرد ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس حداقل 6 یا تافل حداقل 80 می‌باشد. دانشگاه‌های نروژ در سال یک بار اقدام به پذیرش دانشجو بین المللی می‌کنند و آن هم برای ترم پاییز می‌باشد. مهلت ارسال درخواست نیز از ژانویه تا آوریل می‌باشد.

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

دانشجویان کارشناسی ارشد، اجازه کار هفته‌ای 20 ساعت را دارند. همچنین در مقطع ارشد بورس‌های تحصیلی، کمک تحصیلی و وام‌های دانشجویی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. دانشجویان ایرانی، تحصیل در دانشگاه‌های رایگان نروژ را راهی مطمئن‌تر برای مهاجرت و زندگی در آن کشور می‌دانند زیرا که برای فارغ التحصیلان به مدت یک سال فرصت جستجو برای کار در نروژ وجود دارد، در صورت یافتن شغل، ویزای تحصیلی به ویزای کار تغییر می‌یابد و در صورت عدم موفقیت، شخص باید به کشور خود بازگردد.

تحصیل در مقطع دکترا بسیار راحت‌تر است. در همهٔ کشورهای اروپایی، دانشجو دکترا به عنوان شاغل به حساب می‌آید و از دانشگاه حقوق دریافت می‌کند که این میزان در نروژ، مبلغی حدود 22000 کرون در ماه می‌باشد. از دیگر مزایای تحصیل در مقطع دکترا، اخذ اقامت دائم کشور نروژ پس از تحصیل، استفاده از بیمه درمانی، امکان تحصیل رایگان همسر و فرزندان شخص متقاضی، باز کردن حساب بانکی، انجام کار در حین تحصیل، دریافت ویزای شینگن برای متقاضی و همراهان وی می‌باشد.

بنابراین کسانی که قصد مهاجرت به نروژ را دارند این نکته را به خاطر بسپارند که پذیرش و دریافت اقامت و یافتن شغل در مقطع دکترا راحت‌تر است.

مهاجرت به نروژ از طریق تخصص یا کار

از دیگر راه‌های مهاجرت به نروژ، یافتن کار در نروژ می‌باشد. کشور نروژ بیشتر خواهان جذب افراد متخصص می‌باشد. دریافت ویزای کار به راحتی امکان پذیر نیست و نیاز به دعوتنامه نروژ از یک کارفرما دارد. برای مهاجرت به کشور نروژ از طریق کار، اول باید کار را پیدا کرد.

محدودیت‌هایی برای دریافت دعوتنامه نروژ از کارفرما وجود دارد. کارفرما  در صورتی مجاز به جذب نیروی خارجی می‌باشد که آگهی استخدام را سه ماه در نروژ و سه ماه در محدوده شینگن درج کند، اگر کسی برای کار مورد نظر کاندید نشود، می‌تواند نیروی خارجی استخدام کند.

بنابراین حضور در نروژ، شانس برای یافتن کار را افزایش می‌دهد. بدین منظور، ویزایی به نام job seeker وجود دارد که به فرد اجازه می‌دهد شش ماه در نروژ به دنبال کار بگردد اما هیچ گونه اجازه کاری در آن مدت به شخص داده نمی‌شود. کسانی که موفق به دریافت ویزا کار شوند، مدتی بعد می‌توانند اعضای خانواده درجه اول را به خود ملحق کنند که آنها نیز از اجازه کار و تحصیل برخوردار خواهند بود.

شخصی که به طور مداوم به مدت پنج سال در نروژ اقامت داشته باشد و به طور قانونی اجازه کار و زندگی داشته باشد و همچنین مالیات و بیمه خود را پرداخت کرده باشد و هیچ گونه جرمی را انجام نداده باشد، پس از گذراندن امتحان زبان نروژی و یک امتحان دیگر که مربوط به دانستنی‌های فرد از کشور نروژ و جامعه می‌باشد، می‌تواند اقامت دائم نروژ را کسب کند و پس از هفت سال تابعیت نروژ را دریافت کند.

مهاجرت به نروژ از طریق تخصص یا کار

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

یکی از راه‌های آسان برای مهاجرت به نروژ، ازدواج با یکی از تبعه‌های نروژ است. در ازدواج با یک فرد نروژی فرقی نمی‌کند زن یا مرد باشد. فرد خارجی با ازدواج با شهروند نروژی می‌تواند اقامت دائم و بعد از چند سال تابعیت نروژ را کسب کند. امروزه به دلیل افزایش ازدواج‌های سوری برای کسب اقامت و تابعیت، دولت‌ها مقررات سخت‌تری برای ازدواج‌های بین المللی در نظر گرفته‌اند تا از واقعی بودن ازدواج اطمینان حاصل کنند.

از شرط‌های اولیه دولت نروژ برای به ثبت رساندن ازدواج این است که طرفین به مدت 2 سال با یکدیگر آشنا بوده و حضوری یکدیگر را ملاقات کرده باشند، یعنی مدارکی ارائه شود که این آشنایی را اثبات کند. اگر طرفین از نظر قانونی هیچ مشکلی نداشته باشند، شهروند نروژی برای نامزدش تقاضای ویزا خانوادگی می‌کند که مدت این ویزا 90 روز می‌باشد و فرد خارجی با ویزا خانوادگی وارد خاک نروژ می‌شود و طرفین باید ظرف این مدت ازدواج خود را ثبت رسمی کنند. پس از ازدواج، ویزای اقامت به مدت 2 سال به شخص خارجی داده می‌شود، اگر در این مدت زندگی مشترک ادامه داشته باشد و صحت و واقعی بودن ازدواج بر دولت نروژ اثبات شود، اقامت دائم به فرد خارجی تعلق می‌گیرد. شهروند نروژی باید برای دریافت اقامت دائم برای همسرش، مدارک دارا بودن مسکن و درآمد کافی را به دولت ارائه دهد. پس از گذشت 7 سال از ازدواج، به فرد خارجی تابعیت نروژی اعطا می‌شود.

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک

از دیگر راه‌های مهاجرت، خرید ملک در نروژ می‌باشد. این روش یکی از روش‌های پرخطر برای مهاجرت به نروژ می‌باشد. قبل از انجام این روش، باید از مقررات کشور نروژ مبنی بر اینکه آیا مهاجرت با خرید ملک در آنجا امکان پذیر است، اطمینان حاصل کرد و اینکه شخص و خانواده وی امکان دریافت اقامت را با خرید ملک به دست می‌آورند، تحقیق به عمل آورد. همچنین اطلاعاتی درمورد اینکه حداقل ارزش ملک در چه حد باشد تا مشمول دریافت اقامت قرار گیرد.

قبل از خرید ملک در کشور نروژ بهتر است تحقیقات جامعی در خصوص محل و منطقه و قیمت ارز و بازار مسکن و همچنین موقعیت ملک مورد نظر در کشور نروژ  به عمل آورد و برای خرید ملک در کشور نروژ با وکلای آشنا به قوانین مهاجرت کشور نروژ مشورت کرد.

ملک خریداری شده طبق قوانین مهاجرت اروپا باید 5 سال در اختیار فرد باشد و فروخته نشود تا امکان دریافت اقامت دائم را به دست آورد. این نکته را در نظر بگیرید که امکان بروز مشکل در فروختن ملک برای فرد وجود دارد. پس اگر این روش از مهاجرت به نروژ را انتخاب کرده‌اید، ابتدا از قوانین و مقررات نروژ اطلاعات لازم را به دست آورید.

مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک

مهاجرت به نروژ از طریق کارافرینی

آخرین راهی که برای مهاجرت معرفی می‌کنیم، مهاجرت از طریق کارافرینی یا سرمایه گذاری است. کشور نروژ به دلیل اینکه تسهیلات مناسبی را در اختیار سرمایه گذاران و کارافرینان خارجی قرار می‌دهد و همچنین دارای یکی از برترین اقتصادهای دنیا است، برای سرمایه گذاران گزینه مناسبی می‌باشد. این روش از مهاجرت به نروژ، مناسب افراد ثروتمند می‌باشد. کسانی که می‌خواهند در یک کشور امن و باثبات کارافرینی کنند و از این طریق برای خود و خانواده‌شان، اقامت دائم دریافت کند.

یکی از راه‌های کارافرینی در نروژ، ثبت شرکت می‌باشد. افراد باید جهت ثبت شرکت در نروژ هدفشان را به طور کامل مشخص نمایند. اعلام هدف و طرح اقتصادی از مهمترین موضوعاتی است که باید مشخص شود. در گذشته اعلام شروع کار و کارافرینی کافی بود اما امروزه اعلام کار و فعالیت و طرح اقتصادی و بیزینس و سپس شروع فعالیت مهم می‌باشد.

برای کارافرینی، باید بطور واضح طرح اقتصادی، میزان سرمایه، سوددهی سالیانه و  دیگر موارد بیان شود و همچنین برای  تعداد مشخصی شهروند نروژی تولید کار شود تا این کارافرینی به طور رسمی تأیید شود. از موارد مهمی که برای کارافرینی در نروژ باید به خاطر سپرد، برابری و مساوات بین افراد است. در واقع فاصله رتبهٔ شغلی بین افراد بسیار کم می‌باشد. شرکت‌های متفاوتی در کشور نروژ وجود دارد: شرکت با مسئولیت محدود، انجمن‌ها، شرکت فردی، شرکت سهامی، شرکت عمومی محدود، انجمن‌های تعاونی و … نام شرکت باید کاملاً از قبل مشخص شده باشد و جدید باشد به این معنی که از نام‌های شرکت‌های قبلی گرفته نشود تا برند و نام آنان دچار مشکل نشود. افراد کارافرین در نروژ، می‌توانند همسر و فرزندان را همراه داشته باشند و در صورت کسب اقامت دائم توسط فرد، خانواده او نیز دارای اقامت دائم نروژ خواهند شد.

روش دیگر سرمایه گذاری، خرید اوراق قرضه دولتی است که این نیز به دو صورت است،  سرمایه غیر قابل برگشت و سرمایه قابل برگشت پس از سپری شدن مدت زمان سپرده گذاری سرمایه است. در روش سرمایه قابل بازگشت، فرد مبلغی را که دولت معین کرده است را به مدت 5 سال سپرده می‌کند و بلافاصله اقامت دائم به فرد داده می‌شود و پس از 5 سال اصل سرمایه بدون سود به فرد بازگردانده می‌شود.  در حالت غیرقابل بازگشت، فرد مبلغ معینی را به دولت می‌پردازد. در هر دو روش، فرد در همان ابتدا اقامت دائم و مادامالعمر نروژ را دریافت می‌کند. روش دوم سرمایه گذاری برای مهاجرت به نروژ در بین خرید ملک و سرمایه گذاری و کارافرینی، نسبت به روش اول یعنی ثبت شرکت، احتمال موفقیت بیشتری دارد.

مهاجرت به نروژ از طریق کارافرینی

راههای قانونی برای مهاجرت به کشور نروژ در این مقاله توضیح داده شد. به یاد داشته باشید که مهاجرت امری سهل و ساده نیست و نیاز به تعیین دقیق هدف‌ها ست و برنامه ریزی بلند مدت و روحیه و پشتکار قوی می‌طلبد. کشور نروژ مانند هر کشور اسکاندیناوی دیگر سطح زندگی بسیار بالایی دارد و چندان علاقه مند به جذب مهاجر از تمام قشرها نیست لذا مهاجرت کار آسانی نیست و افرادی شانس بیشتری برای مهاجرت دارند که از تخصص و تحصیلات بالاتری برخوردار باشند. هر ساله با توجه به میزان رشد نرخ مهاجرت به نروژ و دیگر کشورها، دولت‌ها قوانین سختگیرانه تری را برای مهاجران اتخاذ می‌کنند؛ بنابراین قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت، از قوانین نروژ اطلاعات کافی بدست آورید.

با تمامی مشکلات و چالش‌هایی که مهاجرت می‌تواند برای فرد و خانواده داشته باشد، یک امر اجتناب ناپذیر و هیجان انگیز می‌باشد. کشور نروژ به دلایلی که در ابتدای مقاله گفته شد، یک مکان خاص و فوق العاده برای زندگی است. اگر امکان مهاجرت در شما وجود دارد این شانس عالی برای یک زندگی خوب را از دست ندهید.

اقتصاد در مهاجرت به نروژ

اقتصاد نروژ یک اقتصاد ترکیبی توسعه یافته است. سرانه تولید ناخالصی نروژ 66937 دلار در سال 2014 گزارش شده بود که این به معنی برابری قدرت خرید است.  اقتصاد نروژ همیشه در حال رشد مداوم و مؤثر و باثبات بوده است. از تأمین کننده‌های اقتصاد نروژ، مالیات بر درآمد است که این باعث هماهنگی و یکدست شدن درآمدها شده است. نرخ تورم در کشور 3/2 درصد می‌باشد و هیچ فردی زیر خط فقر نیست.

اقتصاد در مهاجرت به نروژ

هزینه‌های زندگی در نروژ

برای مهاجرت به نروژ باید درمورد هزینه‌های زندگی در نروژ اطلاعات دقیقی به دست آورد. تصویر بالا اطلاتی را در این رابطه در اختیارتان قرار می‌دهد. واحد پول نروژ، کرون است. در نروژ هزینه‌های زندگی بسیار بالاست و آن هم به دلیل کیفیت بالای زندگی  و خدماتی است که دولت ارائه می‌دهد؛ بنابراین کسانی که قصد مهاجرت را دارند باید بودجه و هزینه‌های زندگی خود را برنامه ریزی کنند. افرادی که  بار اول وارد نروژ می‌شوند باید مقدار کافی پول همراه خود داشته باشند تا در روزهای اول اقامتشان بتوانند خود را تأمین کنند.