دعوتنامه هلند

دعوتنامه هلند، نامه، مدرک و یا سندی است که شرکت و یا فردی از کشور هلند که می‌ تواند از آشنایان شما هم باشد برای شما به منظور کار، تحصیل، بازدید و یا تفریحی و گردشگری بفرستد. هلند معروف است به کشور آسیاب های بادی، دوچرخه، پنیر و گل لاله. برای یک‌بار هم که شده از این کشور بسیار زیبا بازدید کنید. دعوتنامه هلند انواع گوناگونی دارد که عبارت‌ اند از دعوتنامه توریستی، دعوتنامه کاری، دعوتنامه خویشاوندی، دعوتنامه تجاری و دعوتنامه نمایشگاهی.

دعوتنامه هلند

انواع دعوتنامه هلند

لازم به ذکر است دریافت دعوتنامه هلند صرفاً به معنای جواز ورود فرد دعوت شده به کشور هلند نیست و دعوتنامه امتیازی است که می‌ تواند روند صدور هر نوع ویزای کشور هلند را برای فرد متقاضی سرعت ببخشد. البته در صورتی که دیگر مدارک و شرایطی که توسط سفارت هلند اعلام می‌ شود فراهم آورده شود.

در این صفحه شما را با چگونگی دریافت انواع دعوتنامه های هلند و شرایط دریافت ویزای آن آشنا می‌ کنیم.

انواع دعوتنامه هلند

دعوتنامه توریستی هلند

شما باید در نظر داشته باشید که دریافت دعوتنامه هلند از نوع توریستی و یا همان دعوتنامه خانوادگی می‌ تواند از طریق در اکثر مواقع توسط اقوام و نزدیکان شما و یا حتی دوستانتان برای شما ارسال بشود؛ و می‌ توان گفت اگر دوست یا آشنایی مقیم کشور هلند دارید می‌ توانید امید به دریافت دعوتنامه توریستی هلند از طرف ایشان باشید. دعوتنامه توریستی هلند فقط به معنای مقاصد گردشگری و تفریح است و شما نمی‌ توانید از آن در جهت های کاری و یا غیره استفاده کنید.

تنها با داشتن دعوتنامه ای از کشور هلند که برای شما ارسال شده است نمی‌ توانید وارد این کشور شوید و قدم بعدی شما دریافت ویزای این کشور است که به کمک دعوتنامه ای که دریافت کرده اید صدور آن آسان‌ تر شده است. مکانی که شما برای دریافت ویزای هلند به آنجا مراجعه خواهید کرد سفارت هلند در کشور است. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را آماده کرده و دست به کار شوید. حتماً قبل از سفر برای خود مشخص کنید که می‌ خواهید در چه بازه زمانی در این کشور باشید و بتوانید کارهای خود را در ایران سر و سامان دهید که بعد از بازگشتتان مشکلی وجود نداشته باشد. باید بودجه خود را برای این سفر تفریحی مشخص کرده تا در هنگام سفر به مشکلی بر نخورید. همچنین پیشنهاد می‌ شود قبل از تور هلند درباره فرهنگ مردم آن، زبان رسمی این کشور، مراکز تفریحی و گردشگری و کارهایی که قصد انجام آن در این سفر را دارید، اطلاعات کافی به دست آورید.

دعوتنامه توریستی هلند

خبر خوبی که می‌ توان به شما داد این است که به با این دعوتنامه هلند شما می‌ توانید علاوه بر تجربه کشور هلند و زیبایی هایش به بازدید چندین کشور اروپایی دیگر بدون نیاز به دریافت ویزای آن‌ها بپردازید. در واقع از آنجایی که هلند، عضو اتحادیه اروپا است و بین این کشور های اروپایی پیمان شینگن بسته شده است، شما می‌ توانید با ویزای هلند که در اختیار دارید، به بازدید از کشور های عضو این پیمان، مثل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، لهستان، پرتقال و تعداد ۲۰ کشور دیگر بروید.

ولی این نکته را به یاد داشته باشید که در صورتی می‌ توانید با استفاده از ویزای هلند به کشورهای دیگر سفر کنید که هواپیمای شما در هلند فرود آمده باشد، یعنی نمی‌ توانید به صورت مستقیم از ایران به خاک کشور های دیگر اروپایی به جز هلند وارد شوید. یکی از ضروریات دریافت ویزای هلند، تهیه بلیط رفت و برگشت از آژانس های مسافرتی و همچنین رزرو مکان مانند هتل برای اقامت شما در کشور هلند است. اگر دعوتنامه هلند از نوع توریستی را دریافت کردید، فرصت را غنیمت شمرده و هرچه زودتر خود را عازم سفر کنید.

دعوتنامه توریستی هلند

اطلاعات دعوتنامه توریستی هلند

دعوتنامه توریستی هلند، دارای اطلاعاتی ضروری از فرد دعوت کننده و فرد دعوت شده است که برای دریافت ویزای آن الزامی است.

– اطلاعات فرد دعوت کننده که باید در این دعوتنامه آورده شده باشد عبارت است از نام و نام خانوادگی، سال تولد، شغل، وضعیت و محل سکونت او در کشور هلند.

– اطلاعات فرد دعوت شده از این قرار است، نام و نام خانوادگی، سال تولد، آدرس محل زندگی در کشور خود، شماره تلفن، ارتباط فامیلی با فرد دعوت کننده، دلایل سفر به کشور هلند، هزینه و مکانی که در هلند در آن اقامت می کند، مدت زمانی که می‌ خواهد در هلند بماند و زمان خروج آن.

دعوتنامه کاری هلند

برای دریافت ویزای کار هلند، ابتدا باید توسط ۱ شرکت معتبر هلندی که به نیروی کار نیاز دارد، دعوتنامه هلند از نوع کاری دریافت کنید، شرایط کار به این صورت است که شرکتی که در هلند که به کارمند نیاز دارد ابتدا در ۳ ماه آگهی برای کار در هلند انتشار می‌ دهد، اگر نتوانست نیروی مورد نیاز را فراهم کند، این آگهی را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا منتشر می‌ کند و اگر بازهم نتوانست به نتیجه مطلوب خود برسد، در آن زمان می‌ تواند نیروی کار را خارج از اتحادیه اروپا انتخاب کند.

شرکت هلندی که دعوتنامه کاری، برای فردی می‌ فرستد، ابتدا باید ضمانت مهاجری که وارد هلند می‌ شود را انجام دهد زیرا هرگونه کار غیر قانونی که توسط فرد دعوت شده انجام شود، برای شرکت و کسی که دعوتنامه کاری هلند فرستاده، دردسر ایجاد می‌ کند و شرکت مراحل قانونی و حقوقی آن را طی کرده و ثابت کند، نیرویی که درخواست کرده، مناسب این کار است، فردی که برایش دعوتنامه فرستاده شده است باید دارای حداقل مدرک لیسانس باشد. دعوتنامه هلند برای کار به صورت الکترونیکی ارسال می‌ شود و شما پس از دریافت آن می‌ توانید اقدام به انجام کارهای دریافت ویزا از سفارت هلند نمایید.

بعد از انجام کارها و استخدام، بعد از گذشت ۳ سال اقامت با مالیات، فرد می‌ تواند درخواست تابعیت هلند را انجام داده و برای همیشه به کارش در کشور هلند ادامه دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه کاری هلند

مدارکی که شما برای دریافت ویزای کار هلند نیاز دارید به این صورت است

  • دریافت بیمه مسافرتی.
  • مدارک محلی که در آن اقامت می‌ کنید، مدارک مالی و اثبات تمکن مالی.
  • گذرنامه دارای حداقل ۲ صفحه خالی و کپی از ویزای قبلی.
  • بلیط برگشت از کشور هلند را تهیه و ارائه دهید.

نکاتی در خصوص دعوتنامه کاری هلند

  • افراد خارجی که قصد اشتغال در هلند را دارند، باید شرایط زندگی خود را آماده کنند.
  • افراد خارج از اتحادیه اروپا باید مجوز کار داشته باشند، اما افراد تحصیل کرده و کسانی که در ویزای آن‌ها اجازه کار آمده است ملزم به دریافت مجوز کار نیستند.

دعوتنامه کاری هلند

دعوتنامه نمایشگاهی هلند

شرکت ها می‌ توانند با داشتن دعوتنامه هلند از نوع نمایشگاهی، زمان کمتری را برای دریافت ویزای هلند طی نمایند. در این دعوتنامه مدارک شرکت در نمایشگاه و در کل، هدف از سفر ذکر می‌ شود. باید مهر و امضای قانونی و معتبر بر روی این دعوتنامه وجود داشته باشد و بعد از تأییدیه سفارت هلند و انجام مراحل قانونی، شرکت می‌ تواند در نمایشگاه، شرکت داشته باشد.

برای اینکه بتوانید دعوتنامه نمایشگاهی هلند را دریافت کنید باید ابتدا به دنبال نمایشگاه هایی مربوطه که در کشور هلند برگزار می‌ شود جستجو کرده و نمایشگاهی که می‌ خواهیم در آن شرکت کنیم را انتخاب و با مسئولین نمایشگاه ارتباط برقرار کرده و از ایشان بخواهید که برای شما دعوتنامه بفرستند و یا اگر آن‌ها نمایندگی در داخل ایران داشتند از داخل برای درخواست دعوتنامه نمایشگاهی هلند اقدام کنید.

اگر توانستید نظرشان را برای دریافت دعوتنامه جلب کنید و مسئولین نمایشگاه یا نمایندگان آن‌ها در ایران با درخواست شما موافقت کردند، باید مدارک مورد نیاز خود را آماده کرده و به آنان ارائه دهید. بعد از پرداخت هزینه های مربوط به غرفه و غیره، باید اطلاعات افراد و کارکنانی که از طرف شما به این نمایشگاه وارد می‌ شوند را هم برای آنان ارسال کنید.

پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز که در بالا ذکر شد، شما باید به سفارت هلند واقع در تهران مراجعه کرده، مدارک را ارائه دهید و زمان مشخص شده برای انجام مصاحبه را دریافت کنید. می‌ توانید قبل از مصاحبه درباره سؤالاتی که از شما می‌ پرسند اطلاعاتی به دست آورید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه نمایشگاهی

  • نامه رسمی شرکت برای حضور در نمایشگاه.
  • پروانه کسب شرکتی که می‌ خواهد در این نمایشگاه شرکت کند + ترجمه شده به انگلیسی.
  • گواهی اشتغال به کار، این گواهی اهداف شما از این سفر را مشخص می‌ کند.
  • اسکن دعوتنامه هلند ارسال شده توسط نمایشگاه که به صورت اینترنتی دریافت کرده اید.
  • تأییدیه حساب بانکی شما یا شرکت.
  • ارائه اطلاعاتی کامل درباره شرکت دعوت کننده.

دعوتنامه نمایشگاهی هلند

دعوتنامه تجاری هلند

کشور هلند یکی از کشورهای مهم در زمینه های اقتصادی و تجارت است، نرخ بیکاری در این کشور ۲ درصد اعلام شده و این نشان دهنده قدرت اقتصاد در این کشور است. دعوتنامه تجاری هلند می‌ تواند از طرف شرکت ها و ارگان های مختلف این کشور برای شما ارسال شود. در نظر داشته باشید این دعوتنامه فقط به منظور گرفتن ویزای تجاری است و برای بقیه ویزاها کاربرد ندارد. دعوتنامه ای که برای شما ارسال می‌ شود باید حتماً ثبت رسمی شده باشد. باید در دعوتنامه به طور دقیق اهداف سفر و مشخصات دعوت کننده ذکر شده باشد زیرا با این کار شرکت دعوت کننده می‌ پذیرد که تمامی مخارج و مکان اقامت را برای فردی که دعوتنامه ارسال شده فراهم آورد.

شرکتی که برای شما دعوتنامه می‌ فرستد، باید در کشور هلند به ثبت رسمی رسیده باشد و دعوتنامه خود را از این کشور به شما ارسال کند. این دعوتنامه می‌ تواند با مقاصد بستن قرارداد، شرکت در همایش تجاری و یا غیره باشد. معمولاً این دعوتنامه هم به صورت ایمیل فرستاده می‌ شود و باید دارای اطلاعات و توضیحات کامل درباره چگونگی سفر، زمان و محل اقامت شما، مشخصات دقیق شرکت دعوت کننده، مشخصات دقیق فرد دعوت شونده و همچنین مهر و امضای شرکت باشد.

دریافت دعوتنامه تجاری هلند در این کشور فقط در صورتی کارساز است که شما ویزای تجاری را هم از این کشور دریافت کنید. تنها با داشتن این دعوتنامه نمی‌ توانید ویزای تجاری هلند را دریافت کنید. شما با داشتن این دعوتنامه امتیاز این را دارید که بسیار سریع‌تر از حالت عادی موفق به صدور ویزای تجاری هلند شوید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت دعوتنامه تجاری هلند

  • گذرنامه شما باید بیشتر از ۹۰ روز اعتبار داشته باشد
  • فرم پر شده توسط شما که از سفارت هلند دریافت کرده اید
  • شناسنامه و کارت ملی + ترجمه انگلیسی
  • دو عکس ۶*۴ با پس زمینه سفید
  • کپی ویزای شینگن یا کشور هایی در گذشته سفر کرده اید
  • بلیط هواپیما
  • مجوز کار برای افراد دارای شغل
  • گواهی اشتغال به کار که اطلاعات مربوط به کار شما در قید شده باشد
  • برای افراد بازنشسته ارائه گواهی بازنشستگی

دعوتنامه تجاری هلند

دعوتنامه تحصیلی هلند

دعوتنامه تحصیلی هم یکی از انواع دعوتنامه های هلند محسوب می‌ شود. برای دریافت این دعوتنامه باید برای دانشگاهی که هدف تحصیل در آن را دارید نامه ای حاوی اطلاعات کامل از خود، مدارک و رشته تحصیلی مبنا بر درخواست دعوتنامه هلند به منظور تحصیل در آن دانشگاه را به صورت ایمیل بفرستید و منتظر بررسی دانشگاه مربوطه و پاسخ آن باشید. اگر پاسخ دانشگاه مثبت باشد آن‌ها اقدام به ارسال دعوتنامه تحصیلی هلند برای شما می‌ کنند. بعد از آن شما می‌ توانید با در دست داشتن دعوتنامه تحصیلی هلند به سفارت آن در تهران مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز خود را ارائه دهید.

در کشور هلند شروع سال تحصیلی از اوایل ماه سپتامبر است که متقاضیان و دانشجویانی که تصمیم به حضور در یکی از دانشگاه های هلند را دارند باید چند ماه قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به ارائه مدارک به دانشگاه مربوطه نمایند. لازم به ذکر است کسانی که تصمیم به تحصیل در هلند را دارند باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشند در غیر این صورت قوانین این‌چنین است که فرد حتماً حداقل ۲۱ سال سن داشته و در امتحان ورودی دانشگاه در هلند شرکت کند و بعد از قبولی مشغول به تحصیل شود.

دعوتنامه تحصیلی هلند

توضیحاتی درباره ویزای شینگن

شما باید علاوه بر دعوتنامه هلند، نسبت به دریافت ویزای شینگن اقدام کنید. این ویزا به شما اجازه ورود به ۲۲ کشور اروپایی و ۴ کشور آزاد که پیمان شینگن را قبول کرده اند می‌ دهد. شما می‌ توانید پس از دریافت آن با دانستن قوانین و تاریخ ویزا در کشور های عضو این پیمان از جمله هلند سفر کنید. سه نوع مهم از ویزای شینگن وجود دارد که در اینجا ذکر می‌ کنیم.

  • ویزای نوع A که همان ویزای فرودگاهی است و مسافر فقط اجازه حضور در فرودگاه را پیدا می‌ کند و تا زمان تعویض پرواز در آنجا حضور دارد.
  • ویزای نوع C یا همان ویزای کوتاه مدت که مسافر می‌ تواند حداکثر تا ۹۰ روز در کشور اقامت داشته باشد. این ویزا مناسب افرادی است که دعوتنامه هلند برای مقاصد تفریحی، نمایشگاهی و یا بازدید از آشنایان دارند.
  • ویزای نوع D ویزای طولانی مدت است که برای افرادی که قصد اقامت طولانی تر از ۹۰ روز به دلیل تحصیل و یا کار را دارند صادر می‌ شود.

باید در نظر داشته باشید که شما باید علاوه بر مدارک ذکر شده برای هر ویزا، ویزای شینگن هم باید تهیه کنید که در ادامه توضیح می‌ دهیم.

توضیحاتی درباره ویزای شینگن

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن به همراه دعوتنامه هلند

باید بدانید که از تمامی مدارک زیر، یک نسخه ترجمه شده به انگلیسی هم ارائه دهید.

  • فرد درخواست دهنده باید حداقل سن ۱۸ سال داشته باشد، در غیر این صورت باید والدین او (هر دو) فرم ها را امضا کنند.
  • کپی از پاسپورت پدر و مادر.
  • عکس رنگی با پشت زمینه سفید که زمان گرفتن آن بیشتر از ۶ ماه نباشد، این عکس باید دارای کیفیت بالا و همچنین صورت فرد ۷۰ الی ۸۰ درصد عکس را پوشش دهد.
  • فرم درخواست ویزا که تکمیل شده، باید در پرونده قرار گیرد.
  • درج شناسنامه و کارت ملی و همچنین فتوکپی آن‌ها در پرونده.
  • ارائه گذرنامه و فتوکپی از صفحه اول و صفحات دارای ویزای شینگن.
  • حتماً قبل از سفر بلیط برگشت را تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل احتمالی، دردسری نداشته باشید.
  • دریافت بیمه مسافرتی یکی دیگر از کارهای مهم قبل از سفر است که باید تا زمان پایان سفر تمدید باشد، همچنین فرد دعوت کننده می‌ تواند بیمه را برای شما دریافت کند.
  • مرحله بعد رزرو هتل است، شما باید تاریخ ماندن در هتل را با تاریخی که در ویزا وجود دارد منطبق کرده و مدارکی که از هتل مربوطه دریافت کرده اید را به سفارت ارائه دهید.

این موارد و مدارک می‌ تواند با شرایطی که افراد مختلف دارند کمتر یا بیشتر شوند، پس قبل از مراجعه به سفارت از صحت مدارک خود، اطمینان حاصل فرمایید. همچنین افرادی که هر نوع دعوتنامه هلند را در اختیار دارند، نیازی به ارائه مدارک هتل و یا مدارکی که وضعیت آن در دعوتنامه آن‌ها وجود داشته باشد ندارند. در نظر داشته باشید که بر روی تمامی مدارک بالا رسمی دادگستری خورده باشد. معمولاً دارالترجمه ها اقدامات مربوط به این مدارک را خود انجام می‌ دهند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن به همراه دعوتنامه هلند

گرفتن وقت سفارت هلند

باید به یاد داشته باشید که قبل از مراجعه به سفارت برای دریافت ویزا، حتماً وقت سفارت هلند گرفته باشید. شما با داشتن مدارک زیر به سفارت هلند در تهران، فرمانیه، خیابان سنبل، خیابان ارغوان غربی، پلاک ۶۰ مراجعه و درخواست خود را مطرح کنید.

  • شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن
  • سه عدد عکس رنگی پشت زمینه سفید
  • دعوتنامه هلند
  • بیمه مسافرتی
  • گواهی کار یا اشتغال به تحصیل