لایروبی و کول گذاری چاه


خدمات لایروبی و کول گذاری چاه در تهران | انجام سرویس لایروبی و کول گذاری چاه در شمال ، جنوب و مرکز تهران | تیم لایروبی و کول گذاری چاه درمحل

تیم تهران دیبا آماده خدمت رسانی به شهروندان گرامی در زمینه لایروبی و کول گذاری چاه می باشد. برای مشاوره رایگان تماس بگیرید: 09128477169

کول گذاری چاه

چاه های قدیمی و منهول، اگر به درستی سرویس نشوند، دردسرهای زیادی را برای شما به همراه خواهند داشت. چاه گرفتگی، بوی بد و در مواردی، حتی ریزش چاه، از جمله این موارد است. بدین منظور لازم است که بعد از چند سال، این چاه ها توسط متخصصان لایروبی شوند و در صورت لزوم، کول گذاری در آنها انجام شود.

کول گذاری چاه
در ابتدا بگذارید منظور از کول را برایتان مشخص کنیم. کول به استوانه های سیمانی گفته می‌شود که در اندازه‌های مختلف تولید می شوند و از آنها برای ایجاد استحکام در چاه ها و تونل های حفر شده استفاده می کنند. کول ها دقیقا مثل ستون عمل می کنند. یعنی با قرار گرفتن بر روی دیواره چاه، باعث می شوند که استحکام آن افزایش یابد و خطر ریزش و تخریب کاهش پیدا کند. (البته کاربردهای کول گذاری فقط به همین خلاصه نمی شود.)

حال برسیم به مفهوم کول گذاری که تخصص شرکت های تخلیه چاه همچون ما است. همانطور که متوجه شدید، ما در این فرآیند، با استفاده از کول های ستونی، تمام دیواره چاه شما را پوشش خواهیم داد تا خطر ریزش تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

کول گذاری چاه

کول گذاری، امری حیاتی برای چاه های قدیمی
یکی از مهمترین مسائلی که در ساختمان های قدیمی وجود دارد، امکان ریزش چاه های آنهاست. به خصوص ساختمان هایی که بیش از ۳۰ سال عمر دارند. در این موارد، حتماً لازم است که چاه ترمیم شود و کول گذاری درستی روی آن انجام شود. دقت داشته باشید که این در صورتی است که چاه هنوز ریزش جدی نداشته باشد و در صورت ریزش جدی، لازم است که چاه پر شده و اقدام به حفر چاه جدید شود.

لایروبی چاه
مورد دیگری که در شرکت های تخلیه چاه برای نگهداری و سرویس یک چاه انجام می‌دهند، عملیات لایروبی است. شاید اکنون بپرسید که منظور از لایروبی چیست.

برای اینکه خیلی ساده بگوییم، وقتی که با وجود تخلیه چاه، همچنان چاه شما به سرعت دچار گرفتگی می‌شود، این یعنی لازم است عملیات لایروبی آغاز شود. در لایروبی، بخش های مختلف چاه پاکسازی می شود و چاه دوباره احیا خواهد شد. چگونه؟ ساده است: لایه هایی که در طول سالیان دراز به دیواره ها و کف چاه چسبیده اند و در نتیجه، فضای عبور آب را تنگ کرده اند، با استفاده از دستگاه های مخصوص از بین خواهند رفت و در نتیجه فضای چاه برای حرکت آب باز خواهد شد.

اما روش آن چگونه است؟ همانطور که گفتیم، در چاه های باریک، با استفاده از دستگاه های مخصوص اینکار انجام خواهد شد. این ابزارهای مکانیکی سرعت را تا حد زیادی افزایش خواهند داد. اما در چاه های بزرگ، لازم است که بعد از تخلیه چاه، یک کارگر ماهر وارد چاه شود و با استفاده از ابزارهای دستی یا اتوماتیک اقدام به تراشیدن این لایه ها بکند. البته لازم نیست نگران باشید. معمولا این کارگران مهارت بالایی در کار خود دارند و سرعت دست آنها بسیار بالاست. پس کار شما در مدتی کوتاه به پایان می رسد.

لایروبی و زنده شدن یک چاه گرفته

همانطور که گفتیم، لایروبی یک امر حیاتی برای چاه های گرفته است که با تخلیه چاه هم باز نمی شوند. با لایروبی، چاه به مانند یک چاه نو در خواهد آمد که می تواند تا مدت زیادی برای شما کار کند. فکر می کنم مشابه همچین چیزی را مثلا در کتری دیده باشید که به مرور زمان، لایه های رسوب آن جلوی کارکرد را می گیرند و زمانی که این لایه ها را از بین می برد، عین روز اول برای شما کار می کند.

هزینه کول گذاری و لایروبی

هزینه این دو فعالیت، واقعاً بستگی به نوع چاه و اندازه آن دارد و به همین راحتی نمی تواند یک قیمت دقیق مشخص کرد. با اینحال، در مورد لایروبی، معمولا هزیه شما بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم برای دریافت یک قیمت دقیق، با شماره تلفن متخصصان تخلیه چاه تهران دیبا تماس بگیرید و با دادن اطلاعات خود، یک قیمت تقریبی از آنها بگیرید. ما در تمام ساعات شبانه روز و در تمام مناطق تهران، سرویس های خود را ارائه می‌دهیم.