بلیط هواپیمای ملبورن

در این مقاله قصد داریم درباره سفر به استرالیا و خرید بلیط هواپیمای ملبورن استرالیا صحبت کنیم. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که علاقه خاصی به سفرهای خارجی دارید، ما سفر به این شهر زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. اگر کنجکاو شده اید تا بیش تر درباره ملبورن بدانید با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر ملبورن

ملبورن یکی از شهرهای بزرگ استرالیا می باشد که در نیم کره جنوبی جهان واقع شده است. این شهر هر ساله گردشگران بسیاری را پذیرا می باشد و شما نیز اگر هنوز مقصد سفر خود را انتخاب نکرده اید، می توانید این شهر دیدنی و پیشرفته را برای سفر انتخاب کنید. البته جاذبه های گردشگری بسیار زیادی نیز در این شهر دیده می شود. این شهر البته مهم ترین شهر فرهنگی کشور استرالیا است و بیش تر به همین منظور نیز مشهور می باشد. در سفر به ملبورن می توانید از موزه ها و آثار هنری و فرهنگی آن دیدن کنید.

وضعیت آب و هوایی ملبورن

شاید شما درباره بسیاری از کشورها شنیده باشید که کشوری 4 فصل هستند. اما در مورد ملبورن جالب است بدانید که این شهر در طی یک روز می تواند 4 فصل مختلف را تجربه کند و شما باید در طی روز لباس های مختلفی بپوشید، چرا که ممکن است در یک روز هوا خنک و مطبوع، بارانی و ابری و گرم و آفتابی باشد و شما باید خود را برای این آب و هوا آماده کنید. البته آب و هوای ملبورن به واسطه قرار گیری در نیم کره جنوبی زمین با آب و هوای دیگر نقاط جهان از جمله ایران متفاوت است. شما با تابستان های سرد و خنک و زمستان های گرم و مطبوع مواجه خواهید شد. البته آب و هوا در فصل های بهار و پاییز نیز بسیار خوب و معتدل می باشد. پس با این وجود در هر موقع از سال می توان برای خرید بلیط هواپیمای ملبورن اقدام کرد. البته نگران بارندگی های زیاد و تغییرات آب و هوایی شدید نباشید. چرا که در این شهر اغلب بارش برف کم اتفاق می افتد.

آشنایی با شهر ملبورن

بهترین زمان برای پرواز به ملبورن

همان طور که گفتیم در اکثر روزهای سال می توان به ملبورن سفر کرد. اما اگر بخواهیم به طور مشخص یک زمان را به عنوان بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای ملبورن و پرواز به این شهر عنوان کنیم، به نظر ماه های اسفند تا خرداد و ماه های شهریور تا آذر ماه بهترین زمان برای سفر به ملبورن از نظر آب و هوایی می باشند. شما در این فصول می توانید بلیط هواپیمای ملبورن را تهیه کنید و به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید. اما بیش ترین تعداد گردشگران در ماه های آذر تا اسفند به این شهر هجوم می آورند. البته به تبع قیمت بلیط ملبورن در این موقع از سال به شدت افزایش یافته و خرید آن بسیار سخت است.

فرودگاه های بین المللی ملبورن

فرودگاه ملبورن یکی از پرتردد ترین فرودگاه های شهر ملبورن است که در 19 کیلومتری شمال غربی شهر ملبورن قرار گرفته است. ارتفاع این فرودگاه از سطح دریا نیز در حدود 132 متر می باشد. فرودگاه بین المللی ملبورن در حال حاضر بزرگ ترین فرودگاه شهر می باشد که هر روزه مسافران بسیاری را جا به جا می کند. شما نیز برای سفر به ملبورن باید از این فرودگاه استفاده نمایید. طول باند فرودگاه 2286 متر است. این فرودگاه حداقل دارای دو ترمینال یکی برای پروازهای داخلی و دیگری برای انجام پروازهای خارجی می باشد که قطعاً شما پس از خرید بلیط هواپیمای ملبورن باید از ترمینال پروازهای خارجی استفاده نمایید.

آدرس فرودگاه ملبورن:  Departure Dr, Melbourne Airport VIC 3045, Australia

معرفی شرکت های هواپیمایی جت خرید بلیط ملبورن

شرکت های هواپیمایی مختلفی هستند که بلیط تهران به ملبورن را البته با پروازهای غیرمستقیم ارائه می کنند. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت هواپیمایی Oman Air و یک توقف در مسقط و یک توقف در ابوظبی، Qatar Airways با یک توقف در دوحه، Emirates با یک توقف در دبی و دیگر شرکت های هواپیمایی خارجی اشاره کرد. البته همان طور که گفتیم بیش تر پروازها به صورت غیر مستقیم و با یک یا دو بار توقف در شهرهای مختلف انجام می شوند و شما باید برای این توقف ویزای ترانزیت کشور ثالث را تهیه نمایید.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای ملبورن

ما در قسمت قبل درباره بهترین زمان برای سفر به ملبورن صحبت کردیم اما شاید بهتر باشد درباره بهترین زمان برای خرید و رزرو بلیط ملبورن نیز صحبت کنیم. همان طور که می دانید در فصولی که جمعیت گردشگران افزایش پیدا می کند، قیمت بلیط هواپیمای ملبورن نیز به تبع افزایش پیدا خواهد کرد. پس بهترین زمان برای خرید و رزرو بلیط ملبورن اندکی پیش از زمان پرواز و در موقعی است که تعداد گردشگران کم تر باشد و قیمت بلیط ملبورن نیز به نسبت کم تر است. برای مثال اگر قصد دارید در آذر ماه که اوج ورود مسافر در ملبورن است، به این شهر سفر کنید بهتر است بلیط ملبورن را در ماه های مهر و آبان و یا حتی در تابستان تهیه نمایید. تا بتوانید یک سفر ارزان اما در بهترین زمان به ملبورن و استرالیا داشته باشید.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای ملبورن

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیمای ملبورن

به طور کلی شما به مدارک خاصی برای خرید و رزرو بلیط ملبورن احتیاج ندارید. اگر از آژانس های مسافرتی ایرانی استفاده می کنید و می خواهید اقدام به خرید بلیط هواپیمای ملبورن بکنید، تنها به یک کارت عضو شبکه شتاب، مقداری پول و اطلاعات هویتی افرادی که می خواهید برای آن ها بلیط ارزان ملبورن را تهیه کنید، نیازمند هستید. برای خرید حضوری بلیط هواپیمای ملبورن نیز به مدارک خاصی نیاز نیست و شما با داشتن مدارک شناسایی افراد می توانید بلیط ملبورن را خریداری کنید. اما در روز پرواز باید مدارکی نظیر مدارک شناسایی، بلیط ملبورن، بیمه مسافرتی، کارت پرواز، ویزای ترانزیت کشور سوم، ویزای ملبورن، پاسپورت و سایر مدارک را با خود به همراه داشته باشید. اما به طور کلی همان گونه که گفتیم برای خرید و رزرو بلیط هواپیمای ملبورن به مدارک خاصی احتیاج نخواهید داشت.

قیمت بلیط هواپیمای ملبورن در فصول مختلف سال

قیمت بلیط هواپیما ملبورن در فصل بهار

فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای خرید بلیط هواپیمای ملبورن و سفر به این کشور می باشد. به همین خاطر قیمت بلیط ملبورن در این فصل به شدت افزایش پیدا می کند. برای خرید بلیط هواپیما ملبورن در فصل بهار بهتر است در نیمه دوم خرداد ماه اقدام کنید که قیمت ها رو به کاهش می باشد و از طرفی آب و هوا آن چنان نا مساعد نیست. در این زمان هم می توان آب و هوای استرالیا و ملبورن را تحمل کرد، هم تعداد گردشگران رو به کاهش است و هم چنین قیمت بلیط نیز نسبت به دیگر ماه های بهار، بسیار ارزان تر می باشد. پس همان طور که گفتیم از نظر قیمت بهترین زمان برای سفر به ملبورن در فصل بهار، نیمه دوم خرداد ماه می باشد. شما در این زمان می توانید خود را برای سفر به این شهر آماده کنید.

قیمت بلیط هواپیمای ملبورن در فصل تابستان

تابستان یکی از ماه های کم تردد گردشگران در ملبورن و استرالیا می باشد. علت این امر نیز آب و هوای شهر می باشد که به نسبت هوا خنک و گاهی سرد است و برای بسیاری از افراد می تواند زمان مناسبی برای سفر به این شهر نباشد. به همین دلیل این زمان از نظر قیمت بهترین زمان برای سفر به ملبورن است. قیمت بسیار پایین آمده است و شما به راحتی می توانید بلیط هواپیمای ملبورن را تهیه نمایید. اما با گرم تر شدن آب و هوا در شهریور ماه کم کم گردشگران به ملبورن سفر می کنند و به تبع قیمت خرید بلیط این شهر نیز افزایش پیدا خواهد کرد و با رشد چشم گیری مواجه خواهد شد. پس شما در این فصل به راحتی می توانید بلیط شهر ملبورن را تهیه کرده و به این شهر سفر کنید.

قیمت بلیط هواپیمای ملبورن در فصل پاییز

فصل پاییز نیز یکی از بهترین زمان ها برای مسافرت به ملبورن است. مخصوصا در نیمه دوم این فصل یعنی اواخر آبان ماه و آذر بهترین زمان برای سفر در این فصل می باشد. چرا که در این زمان آب و هوا به تدریج رو به گرمی رفته و گردشگران این زمان را برای سفر خود به ملبورن انتخاب می کنند. اما قاعدتا قیمت بلیط ها در نیمه دوم پاییز گران تر می شود و شما باید به نکته کاملاً توجه داشته و بهتر است بلیط هواپیما ملبورن را در ماه های مهر و آبان تهیه نمایید. در این زمان ها قیمت ها به نسبت نیمه دوم فصل پاییز پایین تر است و شما می توانید از سفر به ملبورن در بهترین زمان و بهترین آب و هوا لذت کافی را ببرید.

قیمت بلیط هواپیمای ملبورن در فصل پاییز

قیمت بلیط هواپیمای ملبورن در فصل زمستان

اما در نهایت رسیدیم به فصل زمستان که بر خلاف فصول ما، یکی از فصل های گرم سال می باشد و آب و هوا بسیار مطبوع است و تعداد گردشگران خارجی بسیار زیاد می شود. در این زمان قیمت بلیط ها بسیار زیاد افزایش پیدا می کنند و شاید در مواقعی حتی نتوانید بلیط هواپیما ملبورن را تهیه کنید. به طور کلی خرید بلیط در این فصل کار به نسبت دشوار است و قیمت بلیط ها به طور کلی گران تر است و ما نمی توانیم زمان خاصی را برای خرید و رزرو بلیط هواپیما ملبورن به شما پیشنهاد کنیم. پس شما در هر زمان از این فصل به ملبورن سفر کنید، می توانید از آب و هوای گرم و خوب شهر استفاده کرده و لذت ببرید. البته تعداد گردشگران در این فصل نیز بسیار زیاد هستند.

نکات مهم در تهیه بلیط هواپیمای ملبورن

حتما در نظر داشته باشید که بلیط هواپیمای ملبورن را از آژانس های هواپیمایی معتبر خریداری کنید. اگر بلیط ملبورن و پرواز تان به صورت غیر مستقیم و با توقف در یک یا چند کشور دیگر انجام می شود، بهتر است در مورد ویزای ترانزیت آن کشور اطلاعاتی کسب نمایید. این را می دانید که برای سفر به ملبورن و خرید بلیط هواپیمای ملبورن باید بیمه مسافرتی کشور استرالیا را نیز دریافت کنید. پس این مورد را نیز در نظر داشته و سعی کنید بلیط هواپیمای ملبورن را از شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی خریداری کنید که این امکان را در اختیار شما قرار می دهند. اما نکته دیگری که بهتر است بدانید این است که سعی کنید ابتدا به دنبال بلیط های چارتری و ارزان قیمت ملبورن باشید و سپس تن به خرید بلیط های سیستمی بدهید. البته اگر زمان پرواز شما قطعی نیست و ممکن است بلیط ملبورن خود را کنسل کنید، بهتر است دیگر به سراغ بلیط های چارتری نروید.

این مقاله در مورد سفر به ملبورن استرالیا و خرید بلیط ملبورن تنظیم شده است. ما در این مقاله قصد داشتیم تا اطلاعات مفیدی را در ارتباط با تهیه بلیط هواپیمای ملبورن در اختیار تان قرار دهیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد، شما را در این زمینه راهنمایی کرده و به آماده سازی مقدمات سفرتان به ملبورن کمک شایانی بکند. در انتها از شما نیز سپاس گزاریم که وقت خود را در اختیار ما قرار داده و به مطالعه این مقاله پرداختید.

نکات مهمی که باید در زمان اقامت در ملبورن بدانید

بهتر است در سفر با تور ملبورن به چندین نکته بسیار مهم توجه داشته باشید.

  • اگر بتوانید پیش از سفر یک برنامه ریزی کامل و دقیق داشته باشید، می توانید در همه حالت یک سفر خوب و عالی را داشته باشید و از سفر تان لذت ببرید.
  • یک برنامه ریزی دقیق درباره هزینه هایی که باید پرداخت کنید، می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های تان کمک کند.
  • سعی کنید در هتل های باکیفیت اما به نسبت ارزان اقامت داشته باشید، تا بتوانید علاوه بر دریافت بهترین امکانات در هزینه های تان نیز صرفه جویی داشته باشید.
  • پیش از مراجعه حضوری به مناطق گردشگری که ورود به آن ها مستلزم پرداخت بهای بلیط می باشد، سعی کنید بلیط این مجموعه ها را تهیه کنید.
  • در ملبورن سعی کنید از تورهای گردشگری مجاز و معتبر استفاده کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید و دچار ضرر نیز نشوید.

نکات مهمی که باید در زمان اقامت در ملبورن بدانید

بهترین جاذبه های گردشگری ملبورن

ملبورن نیز مانند سایر نقاط جهان شهری است پر از جاذبه های گردشگری که به تبع علاقه مندان بسیاری را نیز به سوی خود جذب کرده است. در این جا می خواهیم کمی درباره جاذبه های تفریحی و توریستی این شهر صحبت کنیم. ساحل سنت کیلدا یکی از آن مناظر و دیدنی های جذاب ملبورن است که توجه گردشگران را به سوی خود جذب کرده است. استفاده از این ساحل رایگان است و یکی از در دسترس ترین مناطق گردشگری ملبورن می باشد. اگر علاقه مند به هنر و موسیقی و تئاتر هستید رفتن به مجموعه هنری southbank را از دست ندهید. تقریباً هر چه که بخواهید در این منطقه یافت می شود و یکی از اصلی ترین مکان های هنری شهر محسوب می شود. پارک طبیعی فیلیپ نیز یکی دیگر از مناطقی است که هدف گردشگران و طبیعت گردان می باشد. در این جزیره شما شاهد زندگی حیواناتی نظیر پنگوئن، فوک و کوالا خواهید بود. اما تور استرالیا و تور ملبورن جاذبه های بیش تری دارد که در سفر به آن می توانید بیش تر با این جاذبه های گردشگری آشنا شوید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا بلیط هواپیمای ملبورن را تهیه کنید.