بلیط هواپیمای استکهلم

بلیط هواپیمای استکهلم یکی از پر فروش ترین بلیط های گردشگری و تفریحی در جهان است. شهر استکهلم با داشتن جاذبه های دیدنی زیاد و طبیعت بکر و دست نخورده خود توانسته هر ساله میلیون ها توریست و جهانگرد را به سمت خود جذب کند.

آشنایی با شهر استکهلم

شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد می باشد. این شهر بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر سوئد می باشد. جمعیت شهر استکهلم حدود ۱٬۳۷۲٬۵۶۵ می باشد.کشور سوئد یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد که در شمال قاره اروپا واقع شده است.نرخ بیکاری در کشور سوئد بسیار پایین است به همین دلیل بسیاری از افراد خواهان مهاجرت به کشور سوئد و زندگی در آن جا هستند.دین بیشتر مردم سوئد مسحیت است.مردم به زبان سوئدی با هم صحبت می کنند و آموختن زبان سوئدی در این کشور نقش بسزایی در ارتباط با مردم این کشور دارد. با توجه به زیبایی بسیاری که این شهر دارد هر ساله افراد بسیاری بلیط هواپیمای استکهلم را خریده و روانه این شهر می شوند.

استکهلم به علت موقعیت جغرافیایی ویژه توانسته است برای بسیاری از گردشگران و جهانگردان و حتی دوستداران طبیعت جذاب باشد. کوه های جوان و بلند قسمت غربی کشور سوئد را در برگرفته اند، بیش تر از نصف کشور سوئد پوشیده از جنگل های پهناور و سرسبز است و حدودا 10 درصد از کشور سوئد را رودها ودریاچه ها اشغال کرده اند .بزرگترین دریاچه کشور سوئد “ونرن” می باشد که طول آن حدود ۵۶۵۰  کیلومتر مربع است که بزرگترین رودخانه اروپا می باشد.

آشنایی با شهر استکهلم

زبان و فرهنگ مردم شهر استکهلم

استهکلم علاوه بر جاذبه های طبیعی خود دارای فرهنگ و تاریخی بسیار جالب و دیدنی است که به محض ورود به شهر و قدم گذاشتن در خیابان های شهر استهلم این موضوع را می توان دید. وجود موزه های زیبا ودیدنی در سطح این شهر و 14 جزیره زیبا در کنار این پایتخت زیبا می تواند بزرگترین و کلی ترین مزایای آن برای خرید بلیط هواپیمای استکهلم و سفر  به آن شهر باشد.

زبان رسمی مردم کشور سوئد زبان سوئدی است و تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط هستند. واحد پول کشور سوئد “کرون ” است .  برق شهری کشور سوئد  با ایران تفاوت ندارد و پریزهای آن به صورت دوشاخ هستند پس نگران وسایل برقی که می برید یا از آنجا می خرید نباشید. کد کشور سوئد ۴۶+ است  و شماره های اضطراری آن ۱۱۲ می باشد. کشور سوئد دارای زمستان هایی بسیار سرد همراه با بارندگی به صورت باران و برف است  تابستان های خنک و مرطوب دارد اگر در فصل زمستان یا پاییز به کشور سوئد سفر می کنید حتما با خود لباس های گرم داشته باشید.

جالب است بدانید که تمامی اینترنت سطح شهر استکهلم به صورت مجانی می باشد و برای تمامی افراد بدون هزینه است. شما به راحتی می توانید در هر مکانی و با استفاده از هر دستگاهی به اینترنت پر سرعت متصل شوید و از آن استفاده کنید. اختلاف ساعتی کشور سوئد با کشور ایران حدود ۵/۱ ساعت است. یعنی کشور  سوئد ۵/۱ ازساعت کشور ما عقب تر می باشد.

فرودگاه های شهر استکهلم

از شهر تهران و شهر استکهلم درسوئد فاصله ای حدود  3550 وجود دارد و مدت پرواز بین این دو شهر به صورت تخمینی 05:04 ساعت می باشد. البته این مدت زمان تخمین زده شده با توجه به شرایط آب و هوا و یا تغییر مسیرهای قابل تغییر می باشد. شهر استکهلم دارای دو فرودگاه بزرگ و بین المللی می باشد.شما می توانید با خرید بلیط هواپیمای استکهلم نوع فرودگاه خود را با توجه به مقصدتان انتخاب کنید.

  • فرودگاه استکهلم-آرلاندا
  • فرودگاه استکهلم-اسکاوستا

فرودگاه بین المللی آرلاندا

این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه بین المللی در کشور سوئد است که پلی است برای پرواز های مختلف از سراسر دنیا به کشور سوئد. شرکت های هواپیمایی زیادی در این فرودگاه فعالیت دارند مثل: ایجین ایرلاینز، ایرفلوت، ایرعریا، ایرچاینا، ایرفرانس، ایر ایندیا، ایربالتیک، اطلس گلوبال، آسترین ایرلاینز، هواپیمایی کرواسی، دلتا ایر لاینز، چک ایرلاینز، یورووینگز، فن ایر، جرمن وینگز، ایران ایر، جت تایم، لوفت هانزا و بسیاری از شرکت های هواپیمایی بزرگ و کوچک دیگر . شرکت های هواپیمایی که در زمینه باربری در این فرودگاه فعالیت دارند می توان به : دی اچ ال اوشن، فدکس اکسپرس، کورین ایر، ترکیش ایرلاینز و سایر شرکت های دیگر اشاره کرد. برای دسترسی راحت و آسان به فرودگاه آرلاندا سوئد می توان از قطار، اتوبوس و تاکسی استفاده کرد.

امکانات فرودگاه آرلاندا در استکهلم

  • این فرودگاه مجهز به سالن های پروازهای ویژه یا همان VIP می باشد همچنین پروازهای فرودگاه آرلاندا فرست کلاس جداگانه می باشد.
  • وجود رستوران های مختلف با غذاهای مختلف بین المللی و محلی در تمام ترمینال های فرودگاه آرلاندا وجود دارد و به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد.
  • فروشگاه های دیدنی از پوشاک و زیور آلات تا وسایل چوبی و زیبا در فرودگاه آرلاندا وجود دارد که حتما از آن ها دیدن نمایید.
  • در صورت نیاز به راهنمایی می توانید از پلیس هایی که در ورودی و خروجی ترمینال ایستاده اند راهنمایی بگیرید.
  • وجود صندلی های راحت و مناسب این امکان را به شما می دهد تا به راحتی در فرودگاه آرلاندا استراحت کنید .
  • اگر بار و یا وسایل زیادی دارید می توانید کمک بگیرید تا بار و وسایل شما را بسته بندی و یا حمل کنند.
  • وجود صرافی های متعدد در ترمینال های فرودگاه آرلاندا و استفاده از خودپرداز برای همه افراد وجود دارد.

فرودگاه بین المللی آرلاندا

مدارک مورد نیاز برای خرید بلیط هواپیمای استکهلم

شما می توانید با داشتن ویزای شینگن به راحتی بلیط استکهلم را تهیه کنید و به سوئد سفر کنید. آدرس سفارت سوئد در تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک ۲۷ می باشد.  ساعت کار اداری سفارت سوئد در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۵می باشد. ساعت پاسخگویی تلفنی در  سفارت سوئد برای ‌روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۶ است.

قبل از خرید بلیط هواپیمای استکهلم برای سفر به صورت توریستی و موقت به کشور سوئد به دو روش می توان اقدام نمود، اولین روش دریافت دعوتنامه از سمت فردی است که مقیم و ساکن کشور سوئد باشد. دومین روش اخذ ویزای سوئد به صورتی است که خود فرد جهت بازدید به سوئد مسافرت می کند. برای اخذ ویزای توریستی برای کشور سوئد و سفر با تور استکهلم به مدارک زیر نیاز است:

  1. مدارک شخصی مثل  پاسپورت.
  2. ارایه شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه های آن ها .
  3. تمامی نامه های بانکی مهم به همراه کپی.
  4. اسناد مالکیت منزل یا زمین به همراه کپی .
  5. نامه های کاری و اداری افراد  که نشان می دهد فرد در موقعیت خاص اشتغال  دارد.

خرید و رزرو آنلاین بلیط هواپیمای استکهلم

شما می توانید با توجه به تاریخ و روز و حتی ساعت از قیمت بلیط استکهلم خود بر روی سایت های معتبر و یا شرکت های هواپیمایی مربوطه جویا شوید. بلیط هواپیمای استکهلم هر روز در حال تغییر می باشد و قیمتی ثابت ندارد. عواملی مثل شرکت هواپیمایی که شما از آن برای خرید بلیط استکهلم استفاده می کنید و نوع پرواز شما در قیمت بلیط استکهلم  تاثیر گذار می باشد. شما می توانید به راحتی با مراجعه به سایت به صورت آنلاین بلیط استکهلم خود را تهیه کنید. کافی است نوع پرواز و زمان دقیق پرواز خود را مشخص کنید و همچنین برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره بلیط هواپیمای استکهلم و تغییرات آن با مراجعه به سایت از تمامی این اطلاعات آگاه شوید.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای استکهلم

برای سفر به کشور سوئد باید بدانید که این کشور جزء کشورهای سردسیر محسوب می شود، اگر می خواهید به قصد گردش و طبیعت گردی بلیط هواپیمای استکهلم را تهیه کنید بهترین زمان آن اواخر ماه های بهار و تابستان می باشد. اگر به فکر کم کردن هزینه های سفر هستید بهتر است در فصل های زمستانی و پاییزی برای خرید و رزرو بلیط استکهلم اقدام کنید. معمولاً در این فصل ها بلیط استکهلم گران تر است هر چند که قیمت بلیط هواپیمای استکهلم در فصل های تابستان و بهار ارزان تر می باشد. خرید بلیط استکهلم در فصول مختلف و با توجه به تعداد مسافران افزایش یا کاهش می یابد.

بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیمای استکهلم

قیمت بلیط استکهلم بر اساس فصل های سال

برای سفر به کشور سوئد و خرید بلیط استکهلم باید به فصلی که قرار است به آن جا سفر کنید نیز توجه ویژه ای داشته باشید چرا که قیمت بلیط استکهلم در فصل های سرد و پاییزی به شدت کاهش می یابد و در فصل های گرم و بهاری قیمت بلیط استکهلم بسیار افزایش می یابد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی سوئد

فرد باید تمامی مدارک مورد نیاز و خواسته شده را به صورت اصل و کپی به سفارت سوئد ارایه کند. ارایه فرم آنلاین برای درخواست ویزا الزامی است . این فرم باید چاپ و امضا شده باشد و یا ارایه فرم شماره ۱۱۹۰۳۱ که مربوط به ویزای شینگن است و باید  تکمیل و امضا شده باشند. این فرم باید به طور کاملا تکمیل شده باشد  و امضا و مهر تاییدیه داشته باشد اگر فرد اقدام کننده کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد، فرم او باید توسط قیم قانونی او امضا و تکمیل شده باشد.

پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر که باید بعد از 3 ماه از خروج شما تنظیم شده باشد یا اعتبار داشته باشد. و در 10 سال گذشته گرفته شده باشد.ارایه یک قطعه عکس به صورت  تمام رخ و مخصوص عکس گذرنامه ای که در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد. ارایه رسیدهای  بانکی پرداخت پول سفارت ، این کار برای زمانی است که پول شما به صورت آنلاین برای سفارت واریز نشده باشد.ارایه اثر انگشت و احراز هویت برای فرد مراجعه کننده .

اگر مدارک اصلی و مورد درخواست به هنگام وقت سفارت سوئد شما به صورت کامل باشد. نمی توان گفت که درخواست شما برای اخذ ویزای توریستی قابل قبول است. پس بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیمای استکهلم یک سری از مدراک به عنوان مدارک پشتوانه همراه شما باشد. داشتن مدرکی که هدف شما را از سفر به سوئد مشخص می کند برای نمونه سفر شما برای دیدار اقوام و دوستان شما است و یا سفری تجاری می باشد .

داشتن مدرکی که ثابت می کند در کشور سوئد شما محل اقامت مشخص  و پول کافی برای ماندن و برگشت به کشور ایران دارید این مدارک شامل رزرو هتل مشخص شده در سوئد، گواهی تمکن مالی از بانک، کارت اعتباری بین المللی می باشد. داشتن مدرکی که ثابت می کند شما برای این سفر بیمه نامه مسافرتی دارد. داشتن مدرکی که سفارت سوئد را متقاعد کند که شما الزاما قبل از تمام شدن اعتبار ویزای سوئد آن کشور را ترک می کنید، این مدرک می تواند شامل بلیط هواپیما و یا رزرو بلیط هواپیما برای برگشت شما به ایران باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی سوئد

نکات مهمی که به هنگام تهیه بلیط هواپیمای استکهلم باید بدانید

وجود امنیت بالا در این شهر شاید یکی از دلایلی باشد که خیلی از گردشگران و جهان گردان را به سمت خود جذب می کند.آمار جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین می باشد. یکی دیگر از نکاتی که باید بدانید این است که تمامی پلیس های سوئدی به زبان انگلیسی مسلط می باشند و شما به راحتی می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.شماره اورژانس در کشور سوئد 122 می باشد.

اگر برای اولین بار بلیط هواپیمای استکهلم را خریدید و قصد سفر با تور سوئد را دارید ، باید این نکته را بدانید که برای خرید یا ورود به مکان های مختلف حتما باید بلیط تهیه کنید و بدون هیچ گونه اعتراضی مثل سایر افراد درون صف بایستید. استکهلم به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در فصل های تابستان و بهار از مدت روشنایی و درخشش خورشید بالایی برخوردار است، به طوری که آفتاب تا نیمه های شب درون آسمان می درخشد و برای مدت بسیار کوتاهی غروب می شود و در ساعت 2 بامداد خورشید دوباره در آسمان است.اگر جزء افرادی هستید که نور خورشید هنگام خواب شما را آزار می دهد حتما از چشم بند استفاده کنید یا فصل دیگری را برای خرید بلیط استکهلم انتخاب کنید.

باید توجه داشته باشید که در سوئد وقت شناسی و سر وقت بودن یک وظیفه می باشد پس اگر بلیط و یا قراری را سر ساعت مشخص می کنید بدون تاخیر آن جا باشید. برای مثال بلیط هواپیمای استکهلم  برای قطار در راس ساعت 10:32 حرکت می کند اگر شما ساعت 10:33 آن جا باشید قطعا یا از قطار جا می مانید یا از ورود شما جلوگیری می شود.

مکان های دیدنی در تور استکهلم

گرونا لوند یکی از پارک های تفریحی و گردشگری در شهر استکهلم می باشد. این پارک زیبا با قرار گرفتن در کنار رودخانه فضایی سبز و ویژه را برای تفریح تمامی سنین ایجاد کرده است . اگر بلیط هواپیمای استکهلم  را تهیه کرده اید حتما به این پارک دیدنی سری بزنید.وجود ماشین های بازی بزرگ، کنسرت، رقص و پای کوبی و رستوران های مختلف سبب می شود تا بسیاری از گردشگران بیشتر وقت خود را در این پارک تفریحی بگذرانند. اگر امکان انتخاب زمان و تاریخ را دارید بهترین زمان برای رفتن به این پارک فصل بهار و تابستان است.

دیدن از موزه ی موزه‌ی واسا یکی از بزرگ ترین و زیباترین موزه های شهر استکهلم می باشد. اگر قصد سفر به کشور سوئد را دارید و بلیط استکهلم  را تهیه کرده اید حتما به این موزه زیبا سر بزنید.درون موزه یک کشتی بسیار بزرگ وجود دارد که با کمک مرمت و ترمیم آن را درون موزه آورده اند . این موزه سالانه بیش از 1،000،000 بازدید کننده از سراسر جهان دارد. “موزه‌ی قرون وسطی” یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در شهر استکهلم است. اگر بلیط هواپیمای استکهلم را تهیه کرده اید و به مکان های تاریخی غلاقه مند هستید حتما بازدید از این موزه را در برنامه خود بگنجانید.