دمنوش به نیوشا
۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان لفاف مثلثی خارج شود.

 

معرفی اجمالی دمنوش به نیوشا :
دمنوش به نیوشا ترکیبی است از میوه به گرمادیده و هسته میوه به .
دمنوش به نیوشا یکی از دمنوش های پرطرفدرا و خوش عطر برند نیوشا می باشد. دمنوش به نیوشا برای سلامت قلب، معده و اعصاب بسیار مفید است و درمان کننده سرماخوردگی، تب و سرفه خشک می باشد.

 

تاریخچه به در دمنوش به نیوشا :
درخت به، بومی جنوب غرب آسیا به ویژه ایران و آناتولی است. نخستین درختان به، به صورت خودرو در کوهپایه های قفقاز رشد می کردند. این میوه در دوران باستان با نام سیب طلایی، از خاورمیانه به منطقه ی مدیترانه و از آنجا به غرب و از طریق جاده ی ابریشم با نام هلوی طلایی سمرقند، به شرق و چین حمل می شد. به، از دوران باستان تا اواخر قرون وسطی به طور گسترده در بسیاری مناطق استفاده می شد حتی در برخی مناطق و کشورها، آن را بهتر از سیب می شناختند. این میوه، به دلیل شباهت با گلابی، ابتدا با نام علمی Pyrus cydonia ، اما بعدها به صورت گونه ای مجزا و با نام علمی Cydonia oblonga ثبت شد.

 

کاربرد به موجود در دمنوش به نیوشا در طب قدیم:
میوه ی به شیرین، در طب سنتی ایران طبیعتی گرم و دانه ی آن طبیعتی سرد و تر دارد و برای درمان سرفه‏ های گرم و خشک، تسکین حرارت معده و تقویت قلب مؤثر است. ابن سینا در کتاب قانون می نویسد:« به، برای درمان خونریزی غیرطبیعی رحم بسیار مفید است.» از میوه و دانه ی به، به طور سنتی در درمان سرگیجه، زخم های دهان، اسهال، استفراغ، سرفه و بی خوابی استفاده می شود.

 

مواد موثر دمنوش به نیوشا :
تانن، پکتین، موسیلاژ، قند(فروکتوز، گلوکز، گالاکتوز، سوکروز)، اسیدهای ارگانیک (سیتریک، آسکوربیک، مالیک، فرولیک، تارتاریک، شیکیمیک و فوماریک اسید)  ویتامین های A, B و C ، پتاسیم، اسیدهای آمینه آزاد (آسپارژین، آسپارتیک اسید، هیدروکسی پرولین)