مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا
۱۲ دقیقه در یک لیوان آب جوش سر پوشیده.
پس از این زمان تی بگ آبگیری شده و خارج شود (افرادی که سوزش معده, اسید معده بالا و درد عصبی یا زخم معده دارند تحت نظر مشاور مصرف شود).

معرفی اجمالی مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا :
با افزودن مقداری لیموترش به چای سبز میزان حفظ آنتی اکسیدان های این نوع چای در مقایسه با چای سبز عادی، پنج برابر می گردد. ویتامین “ث” موجود در مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا سبب محافظت از آنتی اکسیدان های چای سبز می شود. در واقع، افزودن لیموترش به چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی آن را تحکیم می کند.
مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا سرشار از اسیدسیتریک و ویتامین “ث” است و به دلیل همین خاصیت ضدالتهابی و ضدعفونی، به عنوان یک داروی طبیعی درمانگر گلودرد و سرفه شناخته می شود. برای درمان موثرتر گلودرد می توان مقداری عسل به مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا افزود و قبل از خواب نوشید.
مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا به درمان آفت ها سرعت می بخشد. برخورد لیموترش با آفت ها باعث سوزش خواهد شد. اما این حس ناخوشایند در طول درمان رفته رفته از بین خواهد رفت.
مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا باعث تسکین سردرد، سوزش معده و سوءهاضمه می شود و اگر می خواهید خود را لاغر کنید بهتر است صبح ناشتا یک فنجان مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا به همراه مقدار کمی عسل بنوشید. این معجون کمک می کند تا حوالی ظهر گرسنه نشوید.
بعد از صرف هر وعده غذایی، با افزایش تری گلیسیرید خون احتمال بروز بیماری های قلبی افزایش می یابد. مصرف یک فنجان چای سبز بین وعده های غذایی روشی مناسب به منظور کاهش تری گلیسیرید و همچنین جلوگیری از لخته شدن خون است.

تاریخچه:
لیموی ایرانی به احتمال زیاد حاصل تلاقی دو گونه ی Citrus aurantiifolia و Citrus limon است. منشاء صحیح این گیاه شناخته شده نیست اما احتمال می رود بومی ایران باشد. در برخی منابع آمده است که در اواسط دهه ی ۱۸۰۰ میلادی از ایتالیا (یعنی سرزمینی که گفته می شود لیموترش از سال ۱۸۲۴ در آنجا کشت می شد) به برزیل وارد شد. برخی معتقدند لیموی ایرانی از طریق تاهیتی به ایالات متحده برده شد.
پس از جنگ جهانی اول، لیموی ایرانی جایگاه خود را در تجارت گیاهان یافت. البته در ابتدای کار، تاجران و مردم این گیاه را نمی پذیرفتند مثلا کانادایی ها تا مدتی این لیمو را قبول نمی کردند چون به لیموی مکزیکی عادت کرده بودند. در دهه ی ۱۹۳۰ بسیاری از پرورش دهندگان مرکبات در فلوریدا که به فکر کسب درآمد بیشتر بودند، لیمو ترش را کشت کردند و در سال ۱۹۴۹ استفاده از این گیاه گسترش یافت. اکنون این گیاه در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایالات متحده ی آمریکا، برزیل و استرالیا کشت می شود.

کاربرد در طب قدیم:
براساس نظر حکمای طب سنتی، لیمو برای صفرا، التهاب معده، آبریزش بینی، سرگیجه، امراض پوستی و ریزش مو مفید است. آب لیموترش خنک کننده است و نقش به سزایی در درمان بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، روماتیسم و مشکلات گوارشی و دفعی دارد.

مواد موثر مخلوط چای سبز و لیمو نیوشا :
دیاسمین، آلفا ترپینئول، پاراسیمن، ژرانیال، اوراپتن، اریوسیترین، تانگرتین، لیمـونن، فلانـدرن، کامفن، سیترال، ژرانیول ، لینالول، سـیترونلول، آلفا-پینن، بتا-پینن، گاما-ترپینن، سابینن، میرسن، روتین، هسپیریدین، نارینجین، نارینجنین، آلدئید نونیلیک، اسیدآنترانیلیک و اسیدسیتریک.