بلیط هواپیمای ایلام

اگر قصد سفر به ایلام را دارید بهتر است تا قبل از سفر اطلاعاتی در زمینه آب و هوای ایلام و اقامت در این شهر را کسب کنید و اگر قصد مسافرت هوایی دارید ما توضیحاتی را درباره بلیط هواپیمای ایلام، فرودگاه ایلام و قیمت بلیط آن به شما خواهیم داد پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا هر آن چه که نیاز است را در اختیار شما بگذاریم.

راهنمای سفر به شهر ایلام

استان زیبای ایلام که در غرب رشته کوه زاگرس قرار دارد و شامل شهر هایی به نام های، ایلام، مهران، شیروان و… می باشند. مرکز استان ایلام، شهر ایلام می باشد که مملو از زیبایی های بکر و فوق العاده ای می باشد که موجب شده تا لقب عروس زاگراس را به خود اختصاص دهد. مردم این شهر به زبان زیبای کردی ایلامی صحبت می کنند که هم خوانی آن با لباس های کردی جذابیت گویش آن ها را دو چندان می کند. لباس های رنگی و متنوع کردی که برای خانم ها و آقایون نیز متفاوت می باشد که لباس مرد ها به نام کلاش و انواع لباس بانوان ایلامی به نام های، گلونی، کمرچین، کلنجه و… می باشد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد که دیدن پوشش مردمان ایلام برای گردشگران و مسافران نه تنها خالی از لطف نبوده، بلکه یکی از دلایل سفر آن ها نیز می تواند باشد.

راهنمای سفر به شهر ایلام

وضعیت آب و هوای شهر ایلام

شهر ایلام همان طور که می دانید به دلیل مجاورت با رشته کوه های زاگرس، در بین کوه ها و جنگل ها احاطه شده در نتیجه دارای آب و هوای کوهستانی و معتدل می باشد اما اگر قصد سفر و تهیه بلیط هواپیمای ایلام را دارید بهتر است تا با گرم ترین و سرد ترین ماه های این شهر آشنا شوید طبق آمار های موجود سرد ترین ماه های سال در این شهر، از دی ماه تا بهمن ماه می باشد و به دنبال آن گرم ترین ماه های سال در ایلام متعلق به تیر و مرداد می باشد؛ اما بهترین زمان برای سفر به ایلام با تهیه بلیط هواپیما ایلام از فروردین ماه تا ابتدای تیر می باشد که به دلیل بارش های متعدد آب و هوای معتدلی خواهد داشت.

بهترین زمان برای سفر به شهر ایلام

با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر که همان طور که گفته شد در بین رشته کوه ها و جنگل ها قرار گرفته است پس بهتر است زمان سفر به شرایط جوی نیز توجه کنید. بهترین زمان برای پرواز معمولا صبح ها می باشد چرا که معمولا تغییرات و نوسان آب و هوایی کمتر می باشد در نتیجه نوسانات احتمالی هوا نیز کمتر است و به دنبال آن احتمال تاخیر در رسیدن به مقصد بسیار کمتر می شود. این ساعت از پرواز ها شلوغ نمی باشند پس می توانید به دلیل خلوتی فرودگاه، زمان کمتری را به انتظار در صف گیت و یا بخش های دیگر بگذرانید. در فصول سرد سال که میزان بارش برف و باران و نابسامانی آب و هوا بیشتر است قطعا احتمال تاخیر در پرواز و یا کنسلی به دلیل هوای بد نیز افزایش می یابد.

اطلاعات پرواز و فرودگاه ایلام

اگر چنان چه قصد سفر و تهیه بلیط هواپیمای ایلام را دارید بهتر است تا ابتدا با فرودگاه آن آشنا شوید. فرودگاه اصلی استان ایلام در شهر ایلام قرار دارد که تنها میزبان پرواز های داخلی می باشد البته یک مورد استثنا نیز در ماه محرم وجود دارد چرا که در این ماه به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر که در مجاورت کشور عراق قرار دارد و نزدیک بودن آن به شهر نجف، پرواز خارجی به نجف انجام می شود. این باند به طول 34500 متر در طول چند سال اخیر ترمیم شده است و با تکمیل سامانه های پروازی مانند ILSو RVR مدت هاست که هواپیمای بوئینگ و ایرباس نیز می توانند در این فرودگاه بنشینند. دو شرکت هواپیمایی که می توانید از آن ها بلیط هواپیما ایلام را تهیه کنید، ماهان و آسمان می باشند.

بهترین زمان برای رزرو بلیط ایلام

قطعا هزینه خرید بلیط هواپیمای ایلام بستگی به روز و فصلی که در آن قصد سفر دارید خواهد داشت. بهترین زمان برای رزرو  بلیط هواپیما ایلام زمانی است که تعطیلات تابستانی و یا ایام عید در پیش است که اوج سفر ها می باشد بهتر است از حدود 2 الی 3 ماه قبل بلیط خود را رزرو کنید تا در اوج شلوغی های سفر دچار مشکل نشوید و به این موضوع نیز توجه کنید که روز های آخر هفته و یا روز های تعطیل در قیمت بلیط ها تاثیر دارد و اینکه شهر ایلام همان طور که گفته شد در ماه های فروردین، اردیبهشت و تیر به دلیل شرایط آب و هوای معتدل آن مسافران بیشتری به آن جا سفر می کنند که علاوه بر ایام تعطیل و عید و… که گفته شد به اوج سفر ها در این ماه ها نیز در زمان خرید بلیط هواپیما ایلام توجه کنید. و از چند ماه قبل از ماه های مذکور که آب و هوای ایلام معتدل است و گردشگران زیادی به آن جا سفر می کنند اقدام به رزرو بلیط هواپیما نمایید.

اطلاعات پرواز و فرودگاه ایلام

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای ایلام

برای رزرو بلیط هواپیمای ایلام از شرکت هواپیمایی مورد نظر، به سایت آن مراجعه نموده و به ترتیب با مراجعه به قسمتی که درباره وضعیت بلیط و پرواز های ایلام می باشد در بخش مربوط به جست و جوی پرواز نوع بلیط خو را که آیا یک طرفه و یا دو طرفه می باشد را تعیین کنید در مرحله بعد شهر مبدا و مقصد و سایر اطلاعات پرواز خود مانند تاریخ، تعداد نفرات و… را مشخص کنید. با اطلاعات وارد شده و زدن گزینه جست و جو، تمامی پرواز های ایلام برای شما نمایش داده می شود و در مرحله آخر می توانید با توجه به شهر مبدا و مقصد، مسیر پرواز خود را از بین مسیر های پیشنهادی، متناسب با شرایط و تصمیم خود انتخاب کنید. در صورتی که از گزینه (جزئیات بیشتر) در سایت کمک بگیرید می توانید از سایر اطلاعات مانند، قوانین بلیط، قوانین موجود برای حمل بار و… نیز آگاه شوید. به طور کلی برای رزو بلیط هواپیما ایلام به صورت اینترنتی با تکمیل سایت به همان ترتیبی که در بالا توضیح داده شد و در دست داشتن رمز دوم کارت بانکی به منظور پرداخت هزینه بلیط هواپیما ایلام می توانید به راحتی برای سفر خود اقدام کرده و بلیط هواپیما ایلام را تهیه کنید.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیما ایلام

قصد داریم تا دو شرکت هواپیمایی آسمان و ماهان را که مسئولیت پرواز های شهر ایلام را دارند به شما معرفی کنیم.

ماهان ایر

این شرکت هواپیمایی که یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی در ایران می باشد کار خود را از سال 1371 آغاز کرد. ابتدا تنها پرواز های داخلی را ساپورت می کرد در حالی که امروزه با بیش از 50 فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس، پرواز های خارج از کشور را نیز تحت پوشش قرار داده و در رونق صنعت حمل و نقل هوایی بی تاثیر نبوده است. جهت خرید و یا رزو بلیط هواپیمای ایلام یه سایت ماهان ایر رجوع کنید.

آسمان ایر

این شرکت هواپیمایی که از سال 1359 مشغول به کار می باشد از گسترده ترین شبکه پروازی در کل کشور است و توجه بسیار برای سفر های هوایی به مناطق محروم کشور دارد. شرکت آسمان قطعا به راحتی و امنیت شما مسافران بسیار توجه دارد و با حدود 40 فروند به فعالیت خود ادامه می دهد. زمانی که قصد خرید بلیط هواپیمای ایلام را دارید با مراجعه به سایت آسمان ایر می توانید بلیط خود را تهیه کنید.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیما ایلام

قیمت بلیط هواپیمای ایلام در فصل های مختلف سال

قیمت بلیط هواپیمای ایلام در فصل بهار

برای رزرو و خرید بلیط هواپیما ایلام در این فصل از مقصد تهران به ایلام با توجه به خط هواپیمایی مورد انتخاب شما قیمت بلیط در بازه 180000 تا 220000 تومان خواهد بود.

قیمت بلیط هواپیمای ایلام در فصل تابستان

برای سفر به شهر ایلام در فصل تابستان از مقصد تهران با توجه به شرکت هواپیمایی مورد انتخاب قیمت بلیط شما بین 140000 تا 240000 تومان خواهد بود.

قیمت بلیط هواپیمای ایلام در فصل پاییز

اگر قصد رزرو بلیط برای سفر به شهر ایلام را دارید مبلغ قابل پرداخت در این فصل  از مبدا تهران به مقصد ایلام 220000 تومان خواهد بود.

قیمت بلیط هواپیمای ایلام در فصل زمستان

در فصل زمستان قیمت بلیط هواپیما  ایلام از تهران به این شهر با توجه به شرکت هواپیمایی که قصد رزرو بلیط را دارید متفاوت خواهد بود و در بازه قیمت 180000 تا 220000 تومان قرار دارد.

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای ایلام

به منظور داشتن سفری آرام و بی دغدغه لازم است تا یکسری نکاتی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد توجه نمایید. برای اینکه بلیط هواپیما ایلام برای شما صادر شود و یا در تاریخ مشخص شده بتوانید سوار هواپیما شوید، باید حتما کارت شناسایی خود را همراه داشته و به مسئولین مربوط به هر بخش نشان دهید. توجه داشته باشید که زمانی که برای صدور بلیط به شرکت هواپیمایی مراجعه می کنید حتما یک شماره تماس از خود به متصدی بدهید تا درصورتی که هر گونه مشکل و یا تغییراتی در برنامه پیش آمد سریعا به شما اطلاع دهند. نکته دیگر این که زمانی که بلیط هواپیمای ایلام را دریافت کردید باید به خوبی در جهت حفظ آن تلاش کرده و مانع از گم شدن آن شوید و اما اگر بلیط مذکور به هر دلیلی مفقود شد، باید سریعا به دفتر هواپیمایی بروید و گم شدن بلیط خود را به آن ها گزارش دهید که در این صورت با توجه به قوانین موجود می توانید برای تهیه بلیط مجدد و استفاده از صندلی ذخیره اقدام نمایید.

آشنایی با انواع بلیط هواپیمای ایلام

قبل از تهیه بلیط هواپیما ایلام بهتر است با انواع بلیط که شامل دو نوع چارتری و سیستمی است آشنا شوید تا بتوانید با یک انتخاب صحیح در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید. بلیط از نوع سیستمی همیشه قیمت و هزینه آن ثابت می باشد در صورتی که قیمت بلیط در نوع دوم یعنی چارتر بستگی به متغیر های متفاوتی از قبیل آب و هوای مقصد و یا زمانی که اوج سفر و شلوغی می باشد که به آن ایام پیک نیز می گویند، دارد به طوری که اگر در زمانی که خارج از ایام پیک می باشد شما اقدام به خرید بلیط هواپیما ایلام کنید، ممکن است هزینه ای حتی کمتر از یک سوم قیمت اصلی بلیط را بپردازید. با توجه به آن چه که در بالا گفته شد قیمت بلیط هواپیما ایلام در ماه های گرم سال که تعداد مسافران کمتر می باشد حداقل بوده و قطعا برای شما صرفه اقتصادی خواهد داشت.

بلیط لحظه آخری چیست

اگر اهل سفر با هواپیما باشید قطعا اصطلاح بلیط لحظه آخری را شنیده اید اما ممکن است با آن آشنا نباشید. این نوع خرید بلیط برای افراد منظم که برنامه ریزی دقیق روی کار ها و برنامه سفر خود دارند اصلا جذاب نخواهد بود چرا که همان طور که از نام آن مشخص است این بلیط در لحظات آخر به فروش می رسد و برای خرید آن شانس باید با شما یار باشد. برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما ایلام در لحظه آخر شما می توانید بلیط را با قیمتی فوق العاده پایین از قیمت اصلی تهیه کنید؛ اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا این کاهش قیمت به ضرر شرکت هواپیمایی مورد نظر هست یا خیر؟ قطعا خیر این یک معامله ای  است که به نفع هر دو طرف یعنی شرکت هواپیمایی و مسافران است و سیستم کار از این قرار است که چارتر کننده تمامی بلیط های مربوط به آن پرواز را خریده و اگر تعدادی از بلیط ها باقی بماند برای جلوگیری از ضرر، بلیط ها را در لحظه آخر با قیمت بسیار پایین می فروشد که در این صورت هیچ یک ضرر نخواهند کرد. اگر آدمی هستید که اهل ریسک کردن می باشید می توانید برای تهیه بلیط هواپیما ایلام در لحظه آخر اقدام کنید و در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای ایلام

نرخ بلیط هواپیمای ایلام به صورت چارتری برای کودکان

اگر قصد تهیه بلیط چارتری دارید برای کودکان شما دو نرخ را مدنظر دارد بدین صورت که برای کودکان کمتر از دو سال شما فقط 10 درصد هزینه بلیط بزرگسالان را می پردازید که آن هم به منظور بیمه فرزند ما می باشد چرا که کودکان در این رده سنی نیاز به صندلی مجزا ندارند و اما نرخ بعدی متعلق به کودکان بالای 2 سال می باشد که باید هزینه کامل بلیط هواپیما ایلام را بپردازید چون جزء بزرگسالان می باشند و نیاز به صندلی مجزا برای خود دارند.

نرخ بلیط هواپیمای ایلام به صورت سیستمی برای کودکان

خرید بلیط هواپیمای ایلام از نوع سیستمی برای کودکان دارای سه نرخ می باشد. اگر فرزند شما در رده سنی زیر 2 سال می باشد که 15 درصد هزینه بلیط بزرگسالان را باید بپردازید و اگر در رده سنی 2 تا 12 سال هستند تنها با پرداخت نیمی از هزینه بلیط هواپیما ایلام برای افراد بزرگسال می توانید برای کودکانتان بلیط بخرید ولی اگر فرزند شما بالای 12 سال باشد هزینه بلیط او همانند سایر بزرگسالان خواهد بود. نکته قابل ذکر در اینجا این می باشد که صندلی مخصوصی برای نوزادان ارائه نمی شود.

شرایط کنسلی بلیط هواپیمای ایلام چگونه است

اگر به هر دلیل تصمیم داشتید تا پرواز خود را کنسل کنید باید حداقل 24 ساعت قبل از پرواز اطلاع دهید. توجه داشته باشید که هر چارتر کننده قوانین خاص خود را برای جریمه کنسلی دارد. زمانی که در خواست استرداد نمودید، با توجه به هزینه جریمه کنسلی، مبلغ مورد نظر از شما کسر شده و مابقی پول بلیط هواپیمای ایلام به حساب شما باز خواهد گشت؛ اما گاهی هم پیش می آید که شما به موقع در فرودگاه حاضر هستید اما پرواز به دلیل نقص فنی و یا بد بودن آب و هوا کنسل می شود که در این صورت با نشان دادن بلیط خود به مسئولین ایرلاین که در فرودگاه حضور دارند، می توانید انصراف خود را به آن ها اطلاع دهید.

نکاتی در مورد اقامت در ایلام

زمانی که قصد سفر به ایلام را دارید قطعا از دیگر کار های مهم برای آماده ی سفر شدن، علاوه بر خرید و یا رزو بلیط هواپیمای ایلام، رزو هتل نیز بسیار مهم می باشد. هتلی که بتوانید خستگی سفر را از تن به در کرده و روز های خوبی را در آن سپری کنید. یکی از هتل های معروف شهر ایلام، هتل دالاهو می باشد که در مرکز این شهر قرار گرفته و دسترسی شما را به بخش های مختلف شهر از جمله مراکز خرید، بازار و… را آسان تر می کند.