بلیط هواپیمای اردبیل

اگر برای گردش و تفریح در تابستان شهر اردبیل را انتخاب کرده اید، می توانید با خرید بلیط هواپیمای اردبیل به این شهر سفر کنید. شما می توانید بلیط هواپیمای اردبیل را از شرکت های فروش بلیط هواپیمایی یا سایت های فروش بلیط تهیه فرمایید و از سفر به منطقه ای زیبا و دلپذیر لذت ببرید.

پس از تهیه بلیط هواپیمای اردبیل لازم است که درباره مقصد سفر خود اندکی تحقیق کنید. خوب است بدانید که مکان های دیدنی و تاریخی و طبیعی مقصد کجا است تا بتوانید از سفر خود بیشتر لذت ببرید. شهر اردبیل به دلیل هم مرزی با آذربایجان از نظر بازرگانی و توریستی اهمیت زیادی دارد. این منطقه از لحاظ مکان های تاریخی نیز دارای اهمیت است و از مشهورترین افراد متولد این شهر می توان به شیخ صفی اردبیلی و بابک خرمدین اشاره کرد. از مکان های تاریخی اردبیل نیز می توانیم به بناهای باستانی به جا مانده از دوران صفوی، پل های قدیمی و مساجد و کلیساهای آن نام برد. همچنین مکان های طبیعی مانند دریاچه شورابیل، تالاب گنجگاه، دریاچه نئور، رودخانه شورگل و جنگل های آن اشاره کرد. زیباترین منظره طبیعی این منطقه دامنه های زیبای سبلان است. همچنین این منطقه آبشارهای زیبایی دارد. چشمه های آب معدنی و آب گرم آن نیز مشهور است.

راهنمای سفر به شهر اردبیل

یکی از زیباترین شهرهای ایران، استان اردبیل است. این استان در شمال غربی ایران قرار دارد و مساحت آن حدود 17953 کیلومتر است. طبق سرشماری سال 1375 جمعیت این شهر حدود 1،183،000 نفر است. مرکز استان اردبیل شهر اردبیل است.این استان دارای 9 شهرستان و 25 بخش است. تا سال 1372 استان اردبیل جزئی از استان آذربایجان شرقی بود اما در این سال، از آن جدا شد و به عنوان استانی مستقل در آمد. این استان زیبا با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه است و از سمت شمال نیز مرز مشترکی با کشور آذربایجان دارد.

زبان و فرهنگ مردم شهر اردبیل

لازم است بدانید که مشاهدات باستان شناسان در منطقه مرادلو اثبات کرده است که این منطقه قدمتی 40،000 ساله دارد. منطقه تاریخی مرادلو شامل 100 تخته سنگ است که نقاشی های صخره ای روی آن ها کشیده شده است و گفته می شود که این نقاشی ها دست کم از 6000 سال قبل از میلاد ساکنانی داشته است که با مطالعه آثار بر جای مانده در این منطقه اطلاعات جالبی در اختیار باستان شناسان قرار گرفت. برطبق اسناد تاریخی در سال 107 هجری و در زمان هشام بن عبدالملک، خزرها به قتل عام مردان شهر پرداخته و زنان شهر را به اسارت بردند. مردم اردبیل به فرهنگ و تاریخ و زبان خود بسیار علاقه دارند، پس بهتر است که در سفر به این منطقه به عقاید ساکنین احترام بگذارید. زبان مردم آذربایجان ترکی و تالشی است. 

وضعیت آب و هوای اردبیل

شهرت استان اردبیل به خاطر آب و هوا و مناطق گردشگری آن است. هوای این استان خنک و دلپذیر است و بهترین مکان برای گذراندن بهار و تابستان می باشد. این منطقه در مجاورت کوهستان ها قرار دارد و چشمه های آب گرم و آبشارهای زیبای آن که از ذوب شدن برف روی کوه های منطقه پدید آمده اند نقش مهمی در جذب گردشگر به این منطقه را دارد.

بهترین زمان برای سفر به شهر اردبیل

فصل بهار

سفر به اردبیل در بهار می تواند دلپذیر باشد. اما اوایل بهار در مناطق کوهستانی این منطقه هوا بسیار سرد خواهد بود. پس بهتر است اگر قصد خرید بلیط هواپیمای اردبیل را دارید اواخر بهار را برای این سفر انتخاب کنید.

فصل تابستان

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای اردبیل و سفر به این منطقه فصل تابستان است. در این زمان مشتاقان زیادی از سراسر ایران راهی اردبیل می شوند. درحال حاضر امکان سفر به این شهر از طریق قطار وجود ندارد بنابراین خرید بلیط هواپیمای اردبیل یا سفر با اتومبیل تنها راه های سفر به این شهر است. افراد بسیاری تمایل دارند که این سفر را با اتومبیل شخصی خودشان انجام دهند و در حین سفر از مناظر طبیعی شگفت آور منطقه لذت ببرند. فاصله بین تهران و اردبیل با اتومبیل حدود 7 ساعت است.

اما عده زیادی تمایل دارند یک سفر راحت و سریع به این منطقه داشته باشند. این افراد بهتر است که بلیط هواپیما اردبیل را تهیه کنند و سپس از داخل شهر اتومبیل کرایه کنند. از جمله مناطق زیبای این استان، شهر زیبای مشکین شهر است که کمتر از 100 کیلومتر با شهر اردبیل فاصله دارد. شما می توانید حدود 20 چشمه آبگرم و طولانی ترین پل معلق خاورمیانه را در این منطقه ببینید. بازدید از منطقه باستانی شهر یری، بقعه شیخ حیدر و کوه سبلان تنها بخشی از زیبایی هایی است که با خرید یک بلیط هواپیمای اردبیل می توانید از آن لذت ببرید.

فصل پاییز

اوایل پاییز برای سفر به اردبیل بسیار مناسب است چرا که هنوز گرمای هوای تابستان وجود دارد. پس اگر در تابستان فرصت سفر به اردبیل را نداشته اید بهتر است یک بلیط هواپیمای اردبیل تهیه کنید و راهی سفر شوید.

فصل زمستان

زمستان این منطقه سرد و پر برف است اما در این زمان نیز اردبیل مناظر زیبایی دارد.اگر دوست دار برف و مناظر بی نظیر آن هستید این فصل می تواند فوق العاده باشد.اما به خاطر داشته باشید که لباس گرم از واجبات این سفر خواهد بود.

راهنمای سفر به شهر اردبیل

اطلاعات پرواز و فرودگاه اردبیل

قبل از این که بلیط هواپیما اردبیل را تهیه کنید، باید آشنایی مختصری با فرودگاه اردبیل پیدا کنید. شهر اردبیل مرکز استان است و فرودگاه بین المللی این شهر در سال 2016 افتتاح شد، ارتفاع فرودگاه اردبیل از سطح دریا 1311 متر است. میانگین پروازهای این فرودگاه حدود 60 پرواز در هفته می باشد. فرودگاه عمومی اردبیل در سیستم هوانوردی با کد یاتا ADU و کد ایکائو OITL شناخته می شود. فاصله فرودگاه اردبیل تا تهران 594 کیلومتر است.

ساخت فرودگاه اردبیل از سال 1358 شروع شد. قبل از این در سال 1352 تحقیق و انتخاب مکان فرودگاه صورت گرفته بود. ساخت فرودگاه با آغاز جنگ متوقف شد اما در سال 1386 بار دیگر ادامه یافت و در سال 1370 این فرودگاه افتتاح شد. سپس با انتقال تجهیزات فرودگاهی و ایجاد ترمینال کار فرودگاه آغاز گردید. امروزه می توانید بلیط هواپیمای اردبیل را در هر نقطه کشور تهیه نمایید و به این شهر سفر کنید.

فرودگاه اردبیل دو باند دارد که طول آن ها به ترتیب 2500 و 3298 متر می باشد. این فرودگاه ها به سیستم لندینگ ILS مجهز شده اند و چراغ های آن برای انجام پرواز در هوای مه آلود و بد جوی نور مناسب را ایجاد می کند. این فرودگاه به آخرین دستگاههای ناوبری (VOR,DME,NDB, ILS ) نیز مجهز می باشد. همچنین سیستم های مخابراتی و ارتباطی روز دنیا در این فرودگاه استفاده می شود.

اگر می خواهید با بلیط هواپیمای اردبیل به این شهر سفر کنید لازم است اطلاعاتی درباره این فرودگاه بدانید. این فرودگاه دو ترمینال مسافربری دارد که کاملا از هم مجزا هستند. همچنین ترمینال این فرودگاه مرکز سوخت رسانی مخصوص خود را نیز دارد. برای خروج از فرودگاه و رفتن به داخل شهر کافی است جلوی درب فرودگاه از تاکسی های ویژه فرودگاه استفاده کنید.

زمانی که بلیط هواپیمای اردبیل تهیه می کنید لازم است درباره امکانات رفاهی فرودگاه اردبیل نیز اطلاعاتی داشته باشید. در غرفه های این فرودگاه انواع صنایع دستی و سوغاتی عرضه می شود. همچنین چندین غرفه تجاری، رستوران، بوفه های فروش مواد غذایی و خودپرداز نیز در محدوده ترمینال وجود دارد.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای اردبیل

چه زمانی بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمای اردبیل است؟ از نظر آب و هوایی فصل تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه است. هوای خنک و طبیعت زیبای منطقه بهترین علت جذب مسافران به این شهر است. شما با خرید بلیط ارزان قیمت  اردبیل می توانید از مکان های طبیعی، تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اردبیل استفاده کنید. همچنین به آب درمانی بپردازید. در دو فصل بهار و تابستان بیشترین میزان گردشگر راهی اردبیل می شوند. فصل پاییز این منطقه نیز بسیار زیبا است ولی آب و هوای سرد و کوهستان های منطقه موجب می شود که با وجود زیبایی های طبیعت شهر در زمستان، مسافران کمتری در این زمان راهی این شهر شوند.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای اردبیل

در زمان فعلی اگر بخواهید بلیط هواپیمای اردبیل تهیه کنید باید بدانید که از شهر تهران تنها هواپیمایی ایران ایر و آسمان به مقصد اردبیل پرواز دارند.

هواپیمایی آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان یکی از شرکت هایی است که می توانید از آن بلیط هواپیمای اردبیل را تهیه کنید. این شرکت در سال 1359 با بهم پیوستن چهار خط هوایی پارس ایر، ایر تاکسی، ایر سرویس و هور آسمان به عنوان یک شرکت واحد با کد یاتا EP کار خود را آغاز کرد. فعالیت اولیه و تاکید هواپیمایی آسمان بر خدمت رسانی به مناطق محروم است. بخش مهمی از هواپیماهای این شرکت، هواپیماهای فوکر هستند که هواپیماهای کوچک مسافربری می باشند. در سال 1381 مالکیت هواپیمایی آسمان به سازمان بازنشستگی کشوری داده شد و پس از این زمان رشد این شرکت آغاز شد. در حال حاضر ناوگان هوایی آسمان شامل هواپیماهای بوئینگ 737 و بوئینگ 320 می باشد. این شرکت در حال حاضر در 40 مقصد داخلی و 13 مقصد خارجی پرواز دارد و در سال 96 رتبه اول را در بین خطوط هوایی داخلی به دست آورد. بیشتر پروازهای آسمان به فرودگاه های مهرآباد، امام خمینی و فرودگاه بین المللی شیراز انجام می شود.

هواپیمایی ایران ایر

قدیمی ترین شرکت هواپیمایی حال حاضر ایران در سال 1340 تاسیس شد. این شرکت درحقیقت از بهم پیوستن دو شرکت پرشین ایر سرویس و ایرانیان ایرویز ایجاد شد. شرکت هما که مخفف نام شرکت هواپیمایی ملی ایران می باشد قدیمی ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است. در حال حاضر ایران ایر به 58 مقصد مختلف خارجی و داخلی پروازهای منظمی دارد. اهداف تاسیس این شرکت رفع احتیاجات حمل و نقل هوایی کشور بوده است و توانسته است با ارتباط با کشورهای همجوار و پروازهای ایمن و منظم نقش مهمی در تجارت و گردشگری کشور داشته باشد. از جمله خدمات ایران ایر می توان به مسافربری، صادرات و واردات کالا و پست داخلی و بین المللی اشاره کرد.

نکاتی درباره رزرو بلیط هواپیمای اردبیل

اگر بخواهید بلیط لحظه آخری اردبیل را با قیمت مناسب تهیه کنید، می توانید به یک آژانس هواپیمایی مراجعه کنید یا در یکی از سایت های معتبر فروش بلیط، تاریخ و ساعت سفر را خود را وارد کنید و بلیط مورد نظر را خریداری نمایید. به طور کلی قیمت بلیط هواپیما اردبیل با توجه به زمان سفر تغییر می کند. در بیشتر سایت هایی که بلیط آنلاین هواپیمای اردبیل را می فروشند می توانید قیمت بلیط ها را از بالا به پایین مرتب کنید تا مناسب ترین و ارزان ترین قیمت بلیط هواپیمای اردبیل را پیدا کنید.

قیمت بلیط هواپیمای اردبیل نیز مانند سایر خطوط به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله نوع بلیط، هواپیمای مورد استفاده، کلاس پرواز، کیفیت خطوط هوایی، قیمت سوخت هواپیما و…بنابراین برای اینکه بلیط ارزان قیمت هواپیمای اردبیل را ارزان بخرید بهتر است در زمان جستجو در سایت خرید بلیط های مختلف را با هم مقایسه کنید و خدمات و کیفیت کار را مدنظر قرار دهید. به یاد داشته باشید ارزان بودن بلیط هواپیمای اردبیل به معنای مناسب بودن قیمت آن نیست. باید امکانات و شرایط پرواز را مدنظر قرار دهید و بعد با توجه به امکانات و بودجه خود مناسب ترین قیمت بلیط هواپیما اردبیل را تهیه کنید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیمای اردبیل

در گذشته خرید بلیط هواپیما اردبیل و سایر خطوط هواپیمایی و همچنین خرید بلیط قطار و اتوبوس نیاز به مراجعه به نمایندگی های فروش بلیط هواپیما داشت و حتی صف های طولانی خرید بلیط برای شهرهای پر رفت و آمد وجود داشت. امروزه با رشد تکنولوژی و اینترنت شما می توانید از داخل خانه خود و از طریق فروشگاه های اینترنتی، بلیط آنلاین هواپیما اردبیل را خریداری کنید. این روش سریع و ساده است و موجب صرفه جویی در وقت و هزینه نیز می گردد. شما کافی است با داشتن یک کارت بانکی و یک آدرس ایمیل وارد یکی از سایت های فروش بلیط شوید و بلیط هواپیمای اردبیل را به صورت آنلاین تهیه نمایید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیمای اردبیل

خرید بلیط چارتر هواپیمای اردبیل

به طور کلی خرید بلیط هواپیمای اردبیل به صورت چارتر موجب می شود که صرفه جویی زیادی در هزینه های سفر شما رخ دهد. شما می توانید در لیست جستجوی خود در داخل سایت پس از مشخص کردن مبدا و مقصد سفر، یک طرفه یا دو طرفه بودن سفر را مشخص کنید و بعد از معین کردن تاریخ سفر و زدن دکمه جستجو از لیست ارائه شده پروازها، یکی از پروازهای چارتر را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که خرید بلیط چارتر قوانین خاص خود را دارد و شما قادر به تعویض و پس دادن این بلیط نمی باشید

سوغات سفر به اردبیل

فرهنگ خرید سوغاتی در سفر یکی از فرهنگ های قدیمی مردم ایران است. تاریخ کهن اردبیل موجب می شود که در این شهر بتوانید انواع مختلف صنایع دستی را ببینید. شما می توانید با خرید بافت های سنتی، رودوزی ها و سفال و سرامیک، لوازم چوبی و حصیری و نمد و گلیم یادگارهای ماندگاری از این شهر داشته باشید. همچنین عسل سبلان شهرت بسیاری دارد. از دیگر مواد غذایی مشهور این منطقه سرشیر، نان فطیر، کره محلی و حلوای سیاه را می توان نام برد.