تور تورنتو

تورنتو دومین شهر بزرگ کشور کانادا می باشد و به دلیل تنوع نژادی و فرهنگی بالایی که دارد یکی از جذاب ترین شهرهای مورد نظر گردشگران تور تورنتو به حساب می آید. جاذبه های گردشگری بی نظیر این شهر از جمله برج بلند CN، عمارت کاسالوما و … و همین طور مراکز خرید متنوع و بی شمار این شهر نیز هر ساله توریست های بسیاری را از طریق تور توریستی تورنتو به خود جذب می کند. نکته قابل توجه مسافرت با تور تفریحی تورنتو انتخاب بهترین زمان مسافرت به این شهر می باشد تا بتواند لحظات خوشی را در این سفر برای عزیزان رقم بزند.

راهنمای سفر به شهر تورنتو

تورنتو شهری از استان انتاریو می باشد که در حاشیه‌ شمال غربی دریاچه‌ انتاریو قرار گرفته است و با جمعیتی بالغ بر 2.5 میلیون نفر، به پر جمعیت ترین شهر کانادا تبدیل شده است. مردم تورنتو از ملیت های مختلف به 140 زبان متفاوت صحبت می کنند اما در واقع زبان مردم تورنتو انگلیسی و فرانسه است، با این وجود گردشگران تور تفریحی تورنتو به راحتی می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند. با اینکه بیشتر مردم تورنتو پیرو مسیح هستند، اما به لطف اقامت مسلمانان مهاجر در تورنتو و بنای مساجد فراوان در این شهر، مسلمانان تور ارزان قیمت تورنتو می توانند از این اماکن بهره ببرند. تورنتو اماکن تفریحی بسیاری دارد که باعث جذب توریست های تور تورنتو شده است. تور لوکس تورنتو شاید گران به نظر بیاید اما در این شهر تفریحات متنوعی به صورت رایگان ارائه می شود که تا حدودی این مشکل را جبران کرده است. تور تورنتو سفری شگفت انگیز به شهری مدرن و پیشرفته را برای مسافران رقم خواهد زد.

راهنمای سفر به شهر تورنتو

بهترین زمان سفر با تور تورنتو

افرادی که قصد دارند با تور تورنتو به این شهر دیدنی سفر کنند، لازم است ابتدا در مورد آب و هوای آن اطلاعاتی کسب کنند. تورنتو شهری چهار فصل است با 43 کیلومتر نوار ساحلی که از آب و هوایی مرطوب و خنک و طبیعتی سر سبز برخوردار می باشد. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده است که در زمستان هوا گرمتر و در تابستان هوا خنک تر باشد، با این وجود تورنتو زمستانهایی با سرمای شدید را سپری می کند. در تورنتو دما از 4 درجه زیر صفر تا حدود 21 درجه بالای صفر متغیر است که می توان گفت در طول سال دما به طور میانگین 10 درجه سانتی گراد می باشد. در ماههای دسامبر تا مارس تورنتو پوشیده از برف می شود و در تابستان دارای آب و هوایی مرطوب و گاهی ناخوشایند برای مسافران و توریست هایی که با تور تورنتو سفر کرده اند می باشد. با این توضیحات، بهترین زمان سفر به تورنتو برای مسافران تور تورنتو از فروردین تا اردیبهشت ماه و از شهریور تا مهر ماه می باشد.

اطلاعات فرودگاه و پروازهای مستقیم و غیر مستقیم تورنتو

در لیست زیر بهترین موارد از نظر مسیر پرواز و مدت زمان پرواز از خطوط هوایی تهران به مقصد تورنتو آورده شده است. این لیست از نظر قیمت بلیط به ترتیب از ارزانترین به گرانترین بلیط مرتب شده است.

  • تهران فرودگاه امام– رم فرودگاه فیومیچینو – تورنتو فرودگاه پیرسون (هواپیمایی آلیتالیا ایتالیا – هواپیمایی کی ال ام هلند)
  • تهران – ابوظبی امارات – ایرلند فرودگاه دوبلین – تورنتو (هواپیمایی اتحاد امارات)
  • تهران – دوحه قطر – مونترال کانادا فرودگاه پیر الیوت-تورنتو (هواپیمایی قطر ایرویز قطر- هواپیمایی وست جت کانادا)
  • تهران – امارات – تورنتو (هواپیمایی امارات)
  • تهران – ترکیه –تورنتو (هواپیمایی ترکیش ایرلاین ترکیه – هواپیمایی ایر کانادا)
  • تهران – رم ایتالیا – دیترویت امریکا – تورنتو (هواپیمایی ایر فرانس فرانسه)
  • تهران – اتریش – تورنتو (هواپیمایی آسترین اتریش – هواپیمایی لوفتهانزا آلمان)
  • تهران – فرانکفورت آلمان – تورنتو کانادا (هواپیمایی لوفتهانزا آلمان – هواپیمایی ایر کانادا)
  • تهران – مسکو – رم- تورنتو (هواپیمایی ایر فلوت روسیه – هواپیمایی لوفتهانزا آلمان)
  • تهران – ترکیه – لندن – تورنتو (هواپیمایی اطلس جت ترکیه – هواپیمایی بریتیش ایرویز)
  • تهران – کویت – واشنگتن – تورنتو (هواپیمایی کویت ایرویز کویت – هواپیمایی یونایتد آمریکا)
  • تهران – آتن – تورنتو (هواپیمایی آژین یونان)

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور تورنتو

در لیست زیر مجموعه ای از مهم ترین مقاصد گردشگری و تفریحی تورنتو به منظور آگاهی بیشتر گردشگران تور تورنتو آورده شده است:

برج معروف سی ان (CN)

این برج با 533 متر ارتفاع، دومین برج بلند جهان به شمار می رود و دارای آسانسور شیشه ای بی نظیر و یک رستوران گردان بسیار شیک می باشد. این مکان از اولین مکان های مورد نظر تور توریستی تورنتو می باشد که منظره شگفت انگیزی از شهر تورنتو را برای گردشکران تور تورنتو به نمایش می گذارد. این برج در واقع نماد کشور کاناداست.

موزه سلطنتی انتاریو

این موزه در شهر تورنتو واقع شده است و در حوزه های هنر، تاریخ طبیعی و فرهنگ جهانی فعالیت دارد و از حدود 6 میلیون شیء باارزش نگهداری می کند. آثار این موزه دو بخش «تاریخ طبیعی» و «فرهنگ دنیا» را پوشش می دهند. بخش ابتدایی گنجینه با ارزشی از شهاب سنگ ها، دایناسورها، کانی ها، هنرهای آفریقا و شرق آسیا و همچنین تاریخ کانادایی و اروپایی می باشد و بخش دوم به آثار روم باستان، ایران، هند، میانرودان و چین پرداخته است. جالبترین بخش موزه برای گردشگران تورنتو مربوط به گنجینه ای از هنرهای زیبای به کار برده شده در پوشاک، طراحی داخلی و طراحی محصول می باشد. آثار ایرانی این مجموعه شامل چند نشان طلایی از دوره هخامنشیان و سفال های نقاشی شده از زمان قاجار می باشد

موزه سلطنتی انتاریو

گالری هنر انتاریو

این نگارخانه که به طور خلاصه به آنAGO می گویند، موزه هنری بسیار بزرگی است که آثار هنری با سبک های مختلف در آن جهت علاقه مندان و مسافران تور دیدنی تورنتو به نمایش گذاشته شده است. خبر خوش برای مسافران تورهای تورنتو این است که بازدید از نگارخانه هنر انتاریو در روزهای چهارشنبه رایگان می باشد.

رستوران های چند ملیتی

شهر تورنتو، افراد زیادی را از ملیت ها و فرهنگ های مختلف در دل خود جای داده است و همین امر، تور تورنتو را برای افرادی که قصد سفر به کشورهای دیگر دارند، جالب توجه کرده است. رستوران های متنوع، با غذاهای خوشمزه و مرتبط به فرهنگ کشورهای مختلف که در محله های گوناگون کره ای، چینی، هندی، یونانی، ایتالیایی و … سرو می شود یک تجربه تکرار ناشدنی برای گردشگران تور توریستی تورنتو به جا خواهد گذاشت.

خیابان یانگ

این خیابان از اصلی ترین خیابان های تورنتو به شمار می رود که شامل قسمت هایی از استان انتاریو و حومه شهر تورنتو می باشد. طول این خیابان 1896 کیلومتر است که کانادا را به آمریکا متصل کرده و مهم ترین مراکز خرید، تفریحی و گردشگری را در خود جای داده است.

عمارت کاسالوما

این باغ در مرکز تورنتو واقع شده و به سبک نئوگوتیک طراحی و ساخته شده است، این عمارت محل سکونت خانواده های سلطنتی تورنتو در زمانهای گذشته بوده است اما اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری تور تورنتو بدل گشته است. از این باغ به عنوان لوکیشن فیلم های معروف بسیاری استفاده شده است و هم اکنون یکی از مجلل ترین و گرانترین تالارهای عروسی در شهر تورنتو به حساب می آید. در محوطه خارجی و گاراژ این عمارت مسافران و گردشگران تور تورنتو شاهد باغی بی نظیر، اسطبل، مکانی برای شکار و مجموعه ای از خودروهای مدرن و قدیمی خواهند بود

عمارت کاسالوما

دیگر مراکز گردشگری و تفریحی تورنتو

  • تالار مشاهیر هاکی: مکانی برای ارائه تاریخچه هاکی که محبوب ترین ورزش در کشور کانادا می باشد و مکانی جذاب برای تور تورنتو می باشد.
  • سواحل انتاریو: در این ساحل بسیار زیبا، غذاهای دریایی خوشمزه ای سرو می شود. می توان با قایق در دریا به گردش پرداخت.
  • مجموعه Harborfront : مکانی که همه و از جمله گردشگران تور تفریحی تورنتو امکان حضور در فستیوالها و کنسرت های آن را به صورت رایگان دارند.
  • بازار Kensington : در این بازار یکشنبه ها، کنسرت برگزار می شود و مکان مناسبی برای مسافران تور تورنتو جهت خرید می باشد.
  • باغ وحش تورنتو: این باغ وحش با در بر داشتن 491 گونه متنوع از جانداران و حیوانات، سومین باغ وحش بزرگ جهان به حساب می آید.
  • دره  :Don مکانی شگفت انگیز که افراد در سفر به تور دیدنی تورنتو می توانند در طول مسیرهای آن که از آسان به سخت رده بندی شده اند به دوچرخه سواری یا پیاده روی بپردازند.

بهترین مراکز خرید و بازارهای تورنتو

همان طور که می دانید خرید یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در تورنتو و یا هر سفر دیگری انجام می شود. در لیست زیر به بهترین مراکز خرید تورنتو اشاره شده است.

مرکز خرید Pacific Mall

این مرکز خرید یکی از بهترین مرکزهای خرید و تنها مکانی است که اکثر فروشندگان آن اهل آسیای جنوب شرقی و به خصوص چین می باشند، به همین دلیل از نظر قیمت بسیار ارزان و مناسب است و خریداران بسیاری از جمله مسافران تور تورنتو به این مال جذب می شوند. از دیگر ویژگی های مثبت این مرکز خرید صداقت فروشنده های آن در امر فروش می باشد.

مرکز خرید Eaton Centre

ایتن سنتر در مرکز شهر تورنتو واقع شده است و بیشتر مشتریان این مرکز خرید، جوانان ساکن در تورنتو هستند که علاوه بر خرید آنجا را به عنوان مرکز اجتماع خود نیز در نظر می گیرند. این مرکز خرید با این که قدیمی است اما هنوز طرفداران خودش را دارد. قرار داشتن این مرکز خرید در خیابان مشهور یانگ به رونق آن افزوده است اما با این وجود فضای کمی برای خرید در این مکان وجود دارد.

مرکز خریدPATH) )

بزرگترین مرکز خرید زیر زمینی جهان، مرکز خرید PATH می باشد که در مرکز تورنتو قرار دارد. PATH در واقع یک مرکز خرید نیست اما فروشگاههای بسیاری با کیفیت بالا در آنجا در حال فعالیت می باشند. افرادی که با تور تورنتو به این مکان آمده اند بایستی مراقب باشند تا گم نشوند چرا که احتمال آن زیاد است و رهایی از این موضوع به این سادگی ها امکان پذیر نمی باشد.

 مرکز خرید Shop at Don Mills

این مرکز خرید در سال 2009 جایگزین یک مرکز خرید قدیمی تر شده است که در زمان خود در سده 50 میلادی طرفداران بسیار زیادی از قشر جوان تورنتو داشته است. مرکز خرید جدید در طول این سالها عملکرد مناسبی از خود نشان داده است با اینکه نتوانسته به محبوبیت مال قبلی برسد.

بهترین مراکز خرید و بازارهای تورنتو

نکاتی درباره تور تورنتو

نکات زیر می تواند به افرادی که با تور تورنتو به این شهر دیدنی سفر می کنند کمک کند تا سفر بهتری داشته باشند:

  • اقامت در هتل های مرکز تورنتو ممکن است گران تر تمام شود، در عوض هزینه های رفت و آمد گردشگران تور تورنتو را کاهش داده و زمان های رسیدن به بناهای تاریخی، جاذبه های تورنتو، رستوران های جذاب و مراکز خرید را کاهش می دهد. اگر دغدغه مالی ندارید این هتل ها از نظر دسترسی و امکانات، انتخاب های خوبی برای شما هستند.
  • در صورتی که مسافران تور تورنتو قصد ندارند مبالغ زیادی برای هتل هزینه کنند، هتل هایی با امکانات خوب اما با قیمت مناسب تر نظیر هتل دریک (The Drake Hotel) وجود دارند که گردشگران می توانند در طول سفر با تور توریستی تورنتو در آنجا اقامت کنند. این هتل ها به مراکز خرید زیادی نزدیک هستند و اجراهای زنده موسیقی و برنامه های هنری زیادی را به مسافران خود ارائه می دهند.
  • می توان با استفاده از هتل ها و مسافر خانه های درجه سه با مناسب ترین قیمت که مشهورترین آنها Global Village Backpackers می باشد، حداقل هزینه را برای اقامت در نظر گرفت.
  • ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در تابستان ها به دلیل افزایش سفر تور تورنتو، قیمت هتل ها سر به فلک می کشد اما قیمت هتل ها در ایام پاییز و بهار نسبت به دیگر ماههای سال به مراتب ارزانتر می باشد.
  • مسافران تور تورنتو که ترجیح می دهند خودشان غذا درست کنند در هفته مبلغ کمتری را پرداخت خواهند کرد اما در صورتی که از رستوران غذا تهیه شود، قطعاً هزینه بیشتری بایستی پرداخت گردد. اگر به دنبال ارزانترین ها هستید پیشنهاد می دهیم فست فودهای تورنتو را امتحان کنید.
  • در تورنتو هزینه های استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای دانش آموزان کمتر از بزرگتر ها می باشد و تهیه بلیط به صورت آنلاین شامل 5 درصد تخفیف می باشد.
  • توریست های تور تورنتو با گردش از طریق وسایل حمل و نقل عمومی، تراموا و اتوبوس شهری با صرف هزینه کم تری جابه‌جا می شوند در این صورت دیگر نیازی به پرداخت هزینه ماشین و همین طور نگرانی در مورد قیمت بنزین و جای پارک وجود نخواهند داشت. مطمئن ترین وسیله نقلیه عمومی در تورنتو مترو می باشد.
  • پیشنهاد می شود که گردشگران تور تورنتو از کارت تخفیف گردشگری (CityPASS) استفاده کنند. با داشت این کارت افراد امکان بازدید رایگان از اماکن جذاب تاریخی و تفریحی بسیاری از جمله موزه سلطنتی انتاریو، باغ وحش تورنتو، برج معروف CN و عمارت کاسالوما خواهند داشت؛ بنابراین از نظر زمان و هزینه بسیار به نفع خواهد بود اگر این کارت را قبل از شروع گردش در تورنتو تهیه کنید.
  • در تورنتو موزه ها و سواحل رایگان بسیاری وجود دارد که با تهیه لیستی از آنها از طریق دفاتر گردشگری می توانید بدون پرداخت هزینه ای از گردش در آنها لذت ببرید.
  • از ماه می تا اکتبر در تورنتو تورهای پیاده روی رایگان برگزار می شود که موقعیت خوبی است که از تور لیدری که همراه آن است، استفاده کرده و با شهر تورنتو بیش از پیش آشنا شد.