بلیط هواپیمای تهران


تهران پایتخت و بزرگترین شهر ایران است و روزانه افراد بسیاری با تهیه بلیط هواپیمای تهران به این شهر سفر می کنند. اهداف سفر افراد شامل تحصیل، اشتغال، گردش، پزشکی و درمان، تجارت و بازرگانی می باشد. همه این افراد برای دست یافتن به محیطی وسیع تر و مجهزتر برای انجام امورات مختلف به این شهر وارد می شوند. یکی از روش های آسان مسافرت به تهران استفاده از راه های هوایی است به همین دلیل در تمامی روزهای هفته و ساعات شبانه روز از اقصی نقاط ایران و همچنین کشورهای دیگر بلیط هواپیمایی تهران موجود است.

راهنمای سفر به تهران

همانگونه که می دانید تهران به عنوان بزرگترین شهر ایران دارای امکانات فراوان در زمینه های مختلف است. وضعیت آب و هوایی تهران از نوع معتدل است و برای مسافرین رضایت بخش خواهد بود. البته آلودگی هوا در اثر ازدحام وسایل نقلیه در دهه های گذشته بالا رفته و اندکی نگران کننده است اما به طور کلی در بخش‌های شمالی تهران آب و هوای مناسبی را شاهد خواهید بود. قدمت و پیشینه تاریخی تهران بر همگان روشن است. در طول تاریخ این شهر دو بار به عنوان پایتخت ایران برگزیده شده است. بناهای تاریخی و معماری زیبای آنها در گوشه و کنار شهر حکایت از سرگذشت تهران زیبا دارد. علاوه بر بناهای تاریخی باشکوه، ساختمان ها و بناهای مدرن امروزی به این شهر آب و رنگ تازه ای بخشیده است. گردشگران با تهیه بلیط هواپیمای تهران به این شهر سفر کرده و از دیدنی های آن لذت می برند. مراکز خرید بزرگ و متنوع در سراسر شهر پراکنده اند و اجناس گوناگون با قیمت های مختلف به چشم می خورد. حال و هوای دوست داشتنی تهران افراد بسیاری را از سراسر کشور و از شهرهای کوچک و بزرگ به سوی خود جذب می کند.

راهنمای سفر به تهران

بهترین زمان برای سفر به تهران

همانگونه که گفته شد تهران دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است. آب و هوای تهران در شمال این شهر کوهستانی و در جنوب تهران گرم تر و متأثر از دشت های جنوب استان می باشد. با این حال سفر با تهیه بلیط هواپیمای تهران در همه فصل های سال به راحتی قابل انجام است. به طور کلی معتدل بودن هوا در فصل بهار موجب طراوت و زیبایی فضای سبز شهر شده و در اطراف تهران می توانید از باغ ها و مناطق خوش آب و هوای تهران استفاده کنید. لذت بردن از حضور و تفریح در باغ های شمیران، دربند، درکه، ارتفاعات توچال، طالقان، لواسان و سایر مناطق خوش آب و هوای استان تهران و شهرهای همجوار برای مسافران فراموش نشدنی خواهد بود. به طور کلی آب و هوای تهران به گونه ای است که از ثبات نسبی برخوردار است و تغییر فصل تفاوت چندانی در قیمت بلیط هواپیمایی تهران ایجاد نمی کند. اما ارزیابی قیمت ها برای صرفه جویی در هزینه ها خالی از لطف نیست.

اطلاعات پرواز و فرودگاه تهران

هنگامی که از شهر خود برای سفر به تهران اقدام می کنید می توانید با تهیه بلیط هواپیمای تهران در فرودگاه های این شهر به خاک تهران  پا بگذارید. فرودگاه های تهران عبارتند از فرودگاه بین‌ المللی مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی. پروازهای داخلی در فرودگاه مهرآباد به زمین می نشینند بنابراین در صورتی که از داخل ایران به تهران سفر می کنید و بلیط هواپیمایی تهران خریداری می کنید مقصد شما فرودگاه مهرآباد خواهد بود. فرودگاه بین المللی امام خمینی میزبان پروازهای خارجی است و مسافران تهران از خارج از مرزهای ایران در این فرودگاه به زمین خواهند نشست. در صورتی که مسافرت با قطار را ترجیح می دهید، راه آهن تهران در جنوب شهر قرار دارد. سفر با اتوبوس به تهران نیز امکان پذیر است و وارد یکی از پایانه های مسافربری بیهقی، جنوب، شرق، غرب خواهید شد. پایانه های مختلف تهران متناسب با شهر مبدأ حرکت اتوبوس میزبان مسافران خواهد بود. به طور کلی سریع ترین و راحت ترین روش مسافرت تهیه بلیط هواپیمایی تهران و سفر به این شهر است.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای تهران

خرید بلیط هواپیمای تهران می تواند با قیمت مناسبی برای شما تمام شود که این در صورتی است که در بازه زمانی مناسب اقدام به خرید نمایید. به طور کلی ۴۰ روز قبل از تاریخ حرکت در سفرهای داخلی بلیط های موجود گرانتر از حالت معمول هستند زیرا شرکت ها تمهیداتی را در سامانه رزرواسیون خود اندیشیده اند که در حدود ۶ هفته قبل از پرواز  نادیده گرفته می شوند. این امر موجب ارزان تر شدن بلیط هواپیمای تهران می شود، زیرا تا قبل از این موعد هیچگونه تخفیفی به مسافران داده نمی شود. البته در مورد تعطیلاتی مانند عید نوروز این قاعده مستثناست، زیرا در این مواقع به دلیل حجم بالای فروش ممکن است بلیط مورد نظر را نتوانید تهیه کنید. بلیط ارزان قیمت هواپیما تهران در صورتی که در وسط هفته خریداری شود معمولاً ارزان تر از روزهای دیگر است. به ویژه جمعه شب ها خرید بلیط هواپیمایی تهران بسیار دشوار است و گاهی نمی توانید بلیط مورد نظر را خریداری نمایید. معمولاً در ساعات نیمه شب روزهای وسط هفته بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیمایی تهران است زیرا در روزهای چهارشنبه تا جمعه بلیط های موجود گرانتر و کمیاب تر هستند.

بهترین زمان رزرو بلیط هواپیمای تهران

مدارک لازم برای رزرو بلیط هواپیمای تهران

هنگام رزرو بلیط هواپیمای تهران باید اطلاعات و مشخصات خود را به دقت ثبت نمایید و تاریخ پرواز را وارد کنید. پس از قطعی شدن پرواز و واریز مبلغ بلیط باید در تاریخ و ساعت مشخص در فرودگاه حاضر شوید. برای پرواز ارائه بلیط تائید شده هواپیما و همراه داشتن کارت شناسایی  فرد و ارائه آن به پذیرش ضروری است. مدارک و بلیط هواپیمایی تهران برای مسافر و همراهان او باید در قسمت پذیرش ارائه شود و در صورتی که خرید اینترنتی انجام داده اید مشخصات ثبت شده در وب سایت با کارت شناسایی فرد باید مطابقت داشته باشد. برای اطمینان از پرواز به موقع بهتر است ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید، بارهای خود را تحویل دهید و مدارک را نیز تحویل دهید. در نظر داشته باشید در مواقع شلوغ و پر رفت و آمد مانند عید نوروز و مناسبت های مصادف با تعطیلات رسمی صف مسافران و تحویل بار آنها و همچنین بازرسی برای پرواز مدتی به طول می انجامد، بنابراین بهتر است زودتر در فرودگاه حاضر شوید.

معرفی شرکت های هواپیمایی جهت خرید بلیط هواپیمای تهران

شرکت های هواپیمایی فراوانی در ایران مشغول به کار هستند و به صورت شبانه روزی به مسافرین خدمت رسانی می کنند. برای سفر با هواپیما می توانید از شرکت های مختلفی بلیط سفر خود را تهیه کنید. به دلیل فراوانی تقاضا جهت سفر به تهران در شهرهای مختلف، خوشبختانه همیشه امکان رزرو بلیط هواپیمای تهران در همه ساعات شبانه روز و در همه روزهای سال وجود دارد. با در نظر گرفتن شرکت هواپیمایی مورد نظر و برنامه های پروازی و قیمت های آنها می توانید بلیط هواپیمایی تهران را تهیه نمایید. شرکت هایی که پرواز به سمت تهران را انجام می دهند عبارتند از شرکت هواپیمایی ماهان، تابان، آسمان، ایران ایرتور، ایر کیش، کاسپین، زاگرس، هما و غیره. گفتنی است همه این شرکت ها دارای هواپیماهای مختلف و پروازهای متعدد به سوی تهران می باشند و خدمت رسانی به مسافرین عزیز را به عهده دارند.

انواع بلیط هواپیمای تهران

  • بلیط رفت و برگشت: بلیطی که تاریخ رفت و برگشت آن مشخص است و به صورت یک جا برای مسافر صادر می شود.
  •  بلیط هواپیمای تهران یک طرفه:  بلیطی که برای سفر به تهران خریداری می شود و تنها برای رفت قابل استفاده است.
  •  بلیط چارتر: این بلیط ها بسیار ارزان قیمت هستند البته با تنوع پایین و خدمات پروازی محدود. شرکت های هواپیمایی بخشی از صندلی های یک پرواز را پیش خرید کرده و اقدام به فروش آن می نمایند. در بلیط چارتری مسافر نمی تواند پرواز را کنسل کرده و یا تاریخ آن را تغییر دهند.
  •  بلیط اقتصادی: ارزانترین بلیط ها هستند که صندلی مسافر به راحتی بلیط های دیگر نیست.
  •  بلیط سیستمی: این بلیط ها دارای قیمت مشخصی هستند و خدمات گوناگون پرواز را ارائه می دهند. این بلیط ها از طرف شرکت های اصلی هواپیمایی ارائه می شود.
  •  بلیط تجاری: پروازهای با بلیط تجاری راحت هستند و معمولاً برای سفرهای کاری استفاده می شود.
  •  بلیط درجه یک: بهترین روش برای خرید بلیط هواپیمای تهران است. صندلی  تختخواب شو، سرگرمی های متنوع، پذیرایی و غذای گوناگون و سایر خدمات از جمله امکانات این پروازها هستند.

قیمت بلیط هواپیما تهران در فصل های مختلف سال

سفر به تهران در فصل بهار

قیمت بلیط هواپیمای تهران در فصل بهار معمولاً اندکی گرانتر است زیرا بسیاری از مردم در این فصل تهران را برای گذراندن تعطیلات نوروز انتخاب می کنند. همچنین بسیاری از سفرهای کاری به دلیل مناسب بودن هوا در این فصل ها انجام می شود.

سفر به تهران در فصل تابستان

در تابستان مسافرت های تفریحی به تهران کمتر می شود زیرا هوای گرم تهران موجب عدم رضایت گردشگران برای گردش در این شهر می شود؛ اما همچنان ورود مسافر به تهران زیاد است و این به دلیل عبور مردم برای سفر به نقاط شمالی کشور است؛ بنابراین قیمت بلیط اندکی از فصل بهار ارزانتر است اما همچنان قیمت بلیط هواپیمای تهران بالاست.

سفر به تهران در فصل پاییز

قیمت بلیط هواپیمای تهران در فصل پاییز به دلیل خنک شدن هوا ارزانتر از تابستان خواهد بود به ویژه در پایان فصل پاییز به دلیل سردی هوا و نزدیکی زمستان قیمت ها از تخفیف خوبی برخوردار هستند.

سفر به تهران در فصل زمستان

در پایان سال و انتهای فصل زمستان به دلیل حجم بالای پروازها قیمت بلیط هواپیمای تهران بالا می رود بنابراین باید زودتر به فکر تهیه بلیط باشید.

قیمت بلیط هواپیما تهران در فصل های مختلف سال

نکاتی درباره سفر به شهر تهران

تهران یکی از مقاصد مهم پروازهای داخلی می باشد و افراد مختلف با اهداف گوناگون نسبت به تهیه بلیط هواپیمای تهران اقدام کرده و به این شهر سفر می‌ کنند. در میان پرواز های داخلی پروازهای تهران از اهمیت بالاتری برخوردار هستند و از شهرهای مختلف به راحتی تهیه بلیط هواپیمایی تهران امکان پذیر است. مسافران تهران می توانند بلیط رفت و برگشت تهران را خریداری کرده و پس از انجام فعالیت های مورد نظر خود در این شهر به شهر خود بازگردند. برای تهیه بلیط هواپیمایی تهران می ‌توانید این بلیط را از وب سایت شرکت های هواپیمایی ارائه دهنده پروازهای تهران به صورت آنلاین خریداری نمایید و یا به صورت حضوری به دفاتر شرکت ها مراجعه کرده و بلیط هواپیمایی تهران را برای تاریخ مورد نظر خود  رزرو کنید.

بلیط هواپیمای تهران به صورت رفت و برگشت

هنگامی که در مورد سفر به تهران تصمیم گیری کردید باید بازه زمانی سفر خود را در نظر گرفته و تاریخ حرکت را مشخص کنید. با مراجعه به وب سایت شرکت های هواپیمایی  در قسمت پروازهای داخلی وضعیت پروازهای تهران را بررسی نمایید. در این بخش بلیط هواپیمایی تهران در روزها و ساعات مختلف را مشاهده خواهید کرد که زمان مورد نظر خود را انتخاب کرده و به صورت آنلاین بلیط را  برای خود و همراهانتان رزرو کنید. اگر هنگام خرید بلیط هواپیمای تهران تاریخ بازگشت شما مشخص باشد می توانید بلیط رفت برگشت را نیز تهیه کنید که از لحاظ هزینه و قیمت اندکی به صرفه تر است. پس از قطعی کردن خرید، برنامه پرواز و خدمات آن به شما نمایش داده می شود و می توانید از وضعیت و قوانین پرواز تهران آگاه شوید. در صورتی که بلیط برگشت را نیز رزرو کردید اما برنامه حرکت شما تغییر کرد از طریق وب سایت شرکت می توانید نسبت به تغییر آن اقدام نمایید و برای تاریخ مورد نظر به اینکه برگشت به شهر خود را خریداری نمایید.

راهکارهایی برای خرید مناسب بلیط هواپیمای تهران

هنگام خرید بلیط هواپیمای تهران بهتر است افزون بر سایت های آژانس های هواپیمایی از سایت های خرید بلیط نیز اطلاعاتی کسب کنید. با دریافت این اطلاعات می توانید مناسب ترین بلیط ها را تهیه کنید.  در صورت وارد کردن اطلاعات تماس خود در برخی از این سایت ها، در صورت وجود داشتن بلیط هواپیمایی تهران با قیمت و شرایط مد نظرتان، شما را از گزینه های موجود باخبر می کند.

در صورتی که پروازهای اول صبح را انتخاب کنید می ‌توانید از بلیط هواپیمایی تهران با شرایط مناسب برخوردار شوید. علاوه بر آن در صورتی که پروازتان لغو شد از پروازهای دیگر استفاده کنید.  بلیط های تک نفره را نادیده نگیرید حتی در مواقعی که نیاز به خرید بلیط هواپیمایی تهران برای چند نفر دارید بلیط های تک نفره را نیز از نظر بگذرانید. علاوه بر همه اینها در صورتی که خوش شانس باشید می توانید از تخفیف ها، قرعه کشی ها و آفرهای ویژه ای که بسیاری از سایت ها قرار می دهند در خرید بلیط هواپیمایی تهران با قیمت و خدمات مناسب بهره مند شوید.

نکاتی درباره سفر به شهر تهران

نکاتی درباره سفر به شهر تهران

نکاتی درباره زمان اقامت

در میان شهرهای ایران تهران یکی از شهرها با امنیت نسبتاً بالاست.  اما در هر صورت هنگامی که به این شهر وارد می شوید بهتر است نکات ایمنی را همواره در نظر داشته باشید و از اعتماد کردن به افراد ناشناس و یا سپردن وسایل خود به آنها خودداری کنید. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید برای پیدا کردن آدرس ها و مسیرهای مختلف از  کارکنان واحد اتوبوسرانی، رانندگان تاکسی و اتوبوس و حتی از پلیس کمک بگیرید. از سوار شدن اتومبیل های شخصی پرهیز کنید و برای جابجایی در سطح شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید. برای تهیه غذا از اغذیه فروشی های معتبر استفاده کنید و در صورت نیاز به خرید از فروشگاه ها و مراکز خرید تائید شده وسایل مورد نیاز خود را خریداری نمایید. تهران شهر پر جنب و جوش پرترافیک ولی در عین حال بسیار دوست داشتنی است در طی سفر به این شهر احساس غربت نخواهید کرد.

حمل و نقل در تهران

پس از رسیدن به تهران می توانید از مترو، اتوبوس های تندرو، اتوبوس های شهری در خطوط مختلف همچنین تاکسی های شهری در سطح تهران به رفت و آمد بپردازید. سریع ترین و ارزانترین روش جا به جایی در شهر استفاده از خطوط مترو می باشد. خطوط مترو از قسمت های مختلف شهر عبور می کنند و مسیر آن به گونه ای است که تقریباً همه جای شهر را پوشش می دهد. با تهیه بلیط تک سفره می توانید سفری سریع و ارزان به مقصد مورد نظر خود داشته باشید. در صورتی که کارت بلیط هواپیمایی تهران را خریداری نمایید به راحتی می توانید در اماکن مختلف و وسایل نقلیه گوناگون از آن استفاده کنید. برای مثال علاوه بر متروی شهری در استفاده از خطوط اتوبوس تندرو نیز این کارت قابل استفاده است. خطوط اتوبوس تندرو در قسمت های مختلف شهر از جایگاه ویژه حرکت می کنند و با عبور از بزرگراه ها و خیابان های مختلف شهری مسافران را به مقصد می رسانند. مینی بوس ها و تاکسی های مختلف شهری نیز از دیگر روش های جابجایی در تور تهرانگردی هستند.

اقامت در هتل های تهران

پس از تهیه بلیط هواپیمای تهران برای اقامت در این شهر می توانید از اقامتگاه های مختلف پایتخت استفاده کنید. برخی از افراد فکر می کنند اقامت در تهران در هتل های گران قیمت و لوکس با هزینه های سرسام آور خواهد بود. در حالی که این طور نیست و هتل ها و مسافرخانه های تهران در سراسر شهر با قیمت های مختلف به میزبانی از مسافران می پردازند. هنگامی که  برای رزرو بلیط هواپیمایی تهران اقدام می کنید در صورتی که تعداد روزهایی که در تهران حضور دارید مشخص باشد می توانید نسبت به رزرو هتل نیز اقدام کنید. هتل های تهران با سطح کیفیت مختلف و قیمت های متفاوت وجود دارند که متناسب با بودجه سفر خود می توانید از آنها استفاده کنید و اقامت امن و آرامی را در تهران داشته باشید.

جاذبه های دیدنی های تهران

شهر تهران دارای دیدنی ها و مراکز گردشگری فراوانی است که با خرید بلیط هواپیمای تهران و ورود به این شهر ساعت ها و روزها می تواند گردشگران را سرگرم کند. با تهیه بلیط هواپیمایی تهران می توانید از این دیدنی ها بازدید کنید. خیابان ولیعصر با چنارهای زیبا و سر به فلک کشیده، منطقه خوش آب و هوای دربند در منطقه شمیران، تله کابین توچال، درکه خوش آب و هوا و سایر مناطق اطراف شهر هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد. امامزاده صالح تجریش و چنار زیبا و تنومندش و همچنین مرقد مطهر حضرت شاه عبدالعظیم حسنی از اماکن مذهبی مهم تهران هستند. موزه های فراوانی در تهران وجود دارد که افراد مختلف با علایق گوناگون به موزه مورد نظر مراجعه کرده و از اشیا موجود در آنها دیدن می کنند. پارک های ملت، ساعی، جمشیدیه، آب و آتش و بوستان های مختلف در سراسر تهران لحظات شادی را برای مردم  رقم می زنند. کاخ های تاریخی نیاوران، سعدآباد و کاخ گلستان از آثار تاریخی تهران هستند که با معماری زیبا و چشم نواز در انتظار گردشگران هستند. بازارهای قدیمی مانند بازار تجریش و بازار بزرگ تهران با مراکز خرید پرهیاهو و پر جنب و جوش حال و هوای خاص خود را دارد.