وقت ویزای کاری سفارت آلمان

کشور آلمان یکی از قطب های صنعتی جهان و اتحادیه اروپا است. همین مسئله باعث شده که  این کشور میزبان علاقه مندان بسیاری از اقصی نقاط جهان باشد که در جستجوی کار به این کشور سفر می کنند. اما داستان گرفتن وقت ویزای کاری سفارت آلمان چیست؟

واقعیت این است که آلمان مقصدی ایده آل برای افرادی است که با اهداف گوناگونی همچون بهره مندی از شرایط تحصیلی ایده آل، فرصت های شغلی و تجاری بهتر و یا تنها برای مقاصد گردشگری و توریستی رهسپار این کشور می شوند. اما در مرحله نخست چه چیزی آلمان را برای جویندگان کار جذاب کرده است؟همچنین مراحل گرفتن وقت ویزای کاری سفارت آلمان چگونه است؟

وقت ویزای کاری سفارت آلمان

امتیازات سفر به آلمان

آلمان یکی از کشورهای صنعتی و برخوردار از شرایط اقتصادی مطلوب در سطح جهانی است که با توجه به شاخص هایی همچون رونق اقتصادی قابل توجه و البته نرخ اشتغال می تواند مقصدی مناسب برای نیروی کار فعال از سایر کشورهای جهان باشد که به دنبال فرصت های شغلی بهتر و ارتقای سطح زندگی خود هستند. با این حساب این مسئله کاملا پذیرفته شده است که یکی از راه های مهاجرت و سکونت همیشگی در آلمان، گرفتن ویزای کاری است.

علاوه بر فرصت های تحصیلی مناسب، این کشور همچنین از نیروی کار فعال و ماهر برای موقعیت های شغلی پر درآمد استقبال می کند و همین مسئله مشوقی برای جویندگان کار از دیگر کشورها برای مهاجرت به آلمان و فعالیت در این کشور است. اما قبل از هر کاری برای دریافت وقت ویزای کاری سفارت آلمان باید چه کارهایی انجام داد؟ قبل از پرداختن به شرایط و راهنمایی گرفتن وقت ویزای کاری سفارت آلمان، بد نیست ابتدا کمی با مفهوم ویزای کاری آلمان آشنا شویم.

ویزا جهت جستجوی کار در آلمان

این نوع ویزا به متقاضی اجازه می دهد که در مدت زمانی طولانی تر (در حدود ۶ ماه)، در آلمان سکونت کند و در این مدت به دنبال شغل مناسب خود برود. اگر فرد در موعد مقرر موفق به یافتن شغل مناسب شد، قادر به دریافت ویزای کاری و در کنار آن اجازه زندگی در این کشور می شود.

نکته در مورد ویزا جهت جستجوی کار در آلمان:

این مسئله را در نظر داشته باشید که تنها به صرف داشتن ویزای جستجوی کار نمی توانید به فوریت در این کشور مشغول کار شوید. بلکه با استفاده از این ویزا فرد وارد کشور آلمان می شود و سپس در مدت اقامت ۶ ماهه، به دنبال فرصت های شغلی مناسب می گردد.

وقت ویزای کاری سفارت آلمان چیست؟

گام نخست در این پروسه تصمیم گیری برای مهاجرت به آلمان و اشتغال در این کشور است. در ادامه لازم است که فرد با مراجعه به سفارت آلمان در تهران، اقدام به گرفتن وقت ویزای کاری سفارت آلمان کند. بعد از ثبت نام اولیه، از سوی سفارت برای شما ایمیلی ارسال می شود که مشخصات اعلام شده در آن ثبت شده است. در این مرحله اگر مشخصات اعلام شده صحیح باشد، بخش اول کار انجام شده است. اما اگر در اطلاعات درج شده مغایرتی مشاهده کردید، از طریق لینک های پیوست شده وقت خود را کنسل کنید و بعد از رفع اشکالات موجود، دوباره درخواست جدیدی را ثبت نمایید.

وقت ویزای کاری سفارت آلمان چیست

نکته وقت ویزای کاری سفارت آلمان:

علاوه بر مراجعه حضوری، این روزها امکان گرفتن وقت ویزای کاری سفارت آلمان به صورت آنلاین هم وجود دارد. افراد می توانند با مراجعه به سایت سفارت از راهنمایی های بیشتر و توصیه کارشناسان نیز بهره مند شوند و حتی سوالات خود را در مورد روند اخذ ویزا مطرح کنند. اما در نظر داشته باشید که گرفتن وقت ویزای کاری سفارت آلمان به صورت آنلاین فرق چندانی با مراجعه حضوری ندارد و در نهایت شما موظف هستید در تاریخ تعیین شده با در دست داشتن مدارک لازم در سفارت حضور بهم برسانید.

شرایط دریافت وقت ویزای کاری سفارت آلمان

برای دریافت وقت ویزای کاری (ویزا کاریابی) سفارت آلمان، فرد باید واجد چندین شرایط باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه های این کشور  یا مدرک معادل از دانشگاه های خارجی
  • داشتن سابقه کاری مرتبط، دست کم به مدت ۵ سال
  • برخورداری از توان مالی لازم برای تامین نیازهای موجود در طول دوران اقامت در آلمان
  • برخورداری از بیمه درمانی یا مسافرتی در مدت سکونت در این کشور یا تا زمانی که فرد موفق به دریافت ویزای کاری شود.

شرایط دریافت وقت ویزای کاری سفارت آلمان

مدارک لازم برای وقت ویزای کاری سفارت آلمان

اما برای گرفتن وقت ویزای کاری سفارت آلمان، لازم است از قبل مدارک لازم برای دریافت ویزای آلمان را تهیه کرده باشید و آنها را طبق درخواست مرتب و آماده کنید. فراموش نکنید در تهیه این مدارک و اطلاعات درخواستی، صداقت پیشه کنید و از ارائه اطلاعات نادرست یا مدارک جعلی پرهیز کنید.

این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست اقامت بلند مدت که به صورت کامل و خوانا تکمیل شده باشد.
  • عکس پاسپورتی به ابعاد بیومتریک (قدیمی تر از ۶ ماه نباشد)
  • پاسپورت یا گذرنامه معتبر که در طول 10 سال اخیر صادر شده باشد و همچنین دست کم یک سال بعد از پایان مدت تعیین شده برای اقامت کاری معتبر باشد. گذرنامه حاوی امضای معتبر به همراه 2 کپی روی کاغذ A4
  • کپی از صفحه مربوط به اطلاعات گذرنامه (صفحات ۲ و ۳)
  • گواهی تولد، ازدواج و در مجموع شناسنامه حاوی مشخصات شخصی (ترجمه شده به انگلیسی یا آلمانی)
  • اسناد مرتبط با سوابق کاری و فعالیت های کاری، چه در ایران و یا خارج از کشور (ترجمه به زبان آلمانی یا انگلیسی)
  • ترجمه مدرک تحصیلی از دانشگاه معتبر آلمانی یا مدرک معادل دانشگاه خارجی به همراه تاییدیه اعتبار مدرک تحصیلی
  • مدارک مرتبط با سوابق کاری و فعالیت ها و تجارب شغلی
  • خلاصه برنامه تحصیلی یا cv (رزومه)
  • مدرک زبان (آلمانی یا انگلیسی)
  • انگیزه نامه یا کاور لتر که در آن فرد از علل تصمیم خود برای مهاجرت و برنامه های اصلی یا جایگزین برای یافتن شغل مناسب صحبت می کند.
  • مدرک محل سکونت در آلمان (رزرو هتل یا دعوتنامه)
  • مدارک مربوط به وضعیت مالی مثل صورت حساب بانکی که نشان دهد فرد دارای تمکن مالی است و قادر به تامین مخارج خود در مدت اقامت در آلمان می باشد.
  • اثبات و تاییدیه برخورداری از بیمه درمانی یا مسافرتی

در نهایت و بعد از آماده کردن تمامی مدارک فوق و کپی های درخواست شده، وقتی برای مصاحبه در نظر گرفته می شود. در نظر داشته باشید که از مدارک مورد نیاز دوسری مورد نیاز است که باید در 2 پوشه مجزا منطبق با فرم سفارت آماده و طبقه بندی شوند. یک پوشه حاوی اصل ترجمه ها و دیگری حاوی کپی ترجمه ها باشد. تمام کپی ها باید روی کاغذ A4 گرفته شده باشد.